Zatímco loni obsadil Iceman tři místa na stupních vítězů za celou sezónu, letos už se mu po povedlo během osmi závodu. Blízko k umístění na "bedně" měl i v Baku. Přesto výsledky Ferrari nepřeceňuje a tvrdí, že na tým ještě pořád čeká "hodně práce".
Ferrari a postupně i Red Bull jsou pro Mercedes větší hrozbou než loni, nicméně Stříbrné šípy zatím nevyhrály jen jediný závod - a to pouze proto, že se jejich piloti ve Španělsku vyřadili už v prvním kole. Vettel sice dojel v Baku druhý, ovšem s propastným rozdílem na Rosberga. Na rozdíl od Kanady ztrácel na Mercedes téměř vteřinu na kolo.
"Budeme muset ještět odvést velký kus práce, abychom mohli ohrožovat Mercedes v každém závodě, za jakýchkoli podmínek a bez ohledu na to, kde se zrovna jede. Chceme-li jim být opravdu v patách, máme co zlepošvat. S ohledem na poslední závody jsme jim byli v Kanadě podstatně blíž než v Baku. Pak přijde jiný okruh, jiné podmínky a vše je jinak. Pro nás to rozhodně nebyl nejjednodušší víkend, potýkali jsme se s množstvím věcí, ale nakonec jsme to zvládli," říká Räikkönen s tím, že Ferrari, který využil čtyř vývojových žetonu, prostě musí přidat.
Maurizio Arrivabene sice tvrdí, že je s výsledkem z Baku spokojen, ale také připouští, že tým musí vyprodukovat silnější balíček pro své piloty, pokud má důsledně pronásledovat Mercedes.
"Když se podíváme na to, jak jsme na tom byli v pátek, můžeme být s pokrokem spokojeni. Rychlost dnes byla dobrá, i když ne tak, jak by měla. Oba piloti ukázali dobrý výkon, a jak tedy říká náš prezident, musíme jim poskytnout lepší vůz," dodává Arrivabene.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.