Zatímco loni obsadil Iceman tři místa na stupních vítězů za celou sezónu, letos už se mu po povedlo během osmi závodu. Blízko k umístění na "bedně" měl i v Baku. Přesto výsledky Ferrari nepřeceňuje a tvrdí, že na tým ještě pořád čeká "hodně práce".
Ferrari a postupně i Red Bull jsou pro Mercedes větší hrozbou než loni, nicméně Stříbrné šípy zatím nevyhrály jen jediný závod - a to pouze proto, že se jejich piloti ve Španělsku vyřadili už v prvním kole. Vettel sice dojel v Baku druhý, ovšem s propastným rozdílem na Rosberga. Na rozdíl od Kanady ztrácel na Mercedes téměř vteřinu na kolo.
"Budeme muset ještět odvést velký kus práce, abychom mohli ohrožovat Mercedes v každém závodě, za jakýchkoli podmínek a bez ohledu na to, kde se zrovna jede. Chceme-li jim být opravdu v patách, máme co zlepošvat. S ohledem na poslední závody jsme jim byli v Kanadě podstatně blíž než v Baku. Pak přijde jiný okruh, jiné podmínky a vše je jinak. Pro nás to rozhodně nebyl nejjednodušší víkend, potýkali jsme se s množstvím věcí, ale nakonec jsme to zvládli," říká Räikkönen s tím, že Ferrari, který využil čtyř vývojových žetonu, prostě musí přidat.
Maurizio Arrivabene sice tvrdí, že je s výsledkem z Baku spokojen, ale také připouští, že tým musí vyprodukovat silnější balíček pro své piloty, pokud má důsledně pronásledovat Mercedes.
"Když se podíváme na to, jak jsme na tom byli v pátek, můžeme být s pokrokem spokojeni. Rychlost dnes byla dobrá, i když ne tak, jak by měla. Oba piloti ukázali dobrý výkon, a jak tedy říká náš prezident, musíme jim poskytnout lepší vůz," dodává Arrivabene.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.