Zatímco loni obsadil Iceman tři místa na stupních vítězů za celou sezónu, letos už se mu po povedlo během osmi závodu. Blízko k umístění na "bedně" měl i v Baku. Přesto výsledky Ferrari nepřeceňuje a tvrdí, že na tým ještě pořád čeká "hodně práce".
Ferrari a postupně i Red Bull jsou pro Mercedes větší hrozbou než loni, nicméně Stříbrné šípy zatím nevyhrály jen jediný závod - a to pouze proto, že se jejich piloti ve Španělsku vyřadili už v prvním kole. Vettel sice dojel v Baku druhý, ovšem s propastným rozdílem na Rosberga. Na rozdíl od Kanady ztrácel na Mercedes téměř vteřinu na kolo.
"Budeme muset ještět odvést velký kus práce, abychom mohli ohrožovat Mercedes v každém závodě, za jakýchkoli podmínek a bez ohledu na to, kde se zrovna jede. Chceme-li jim být opravdu v patách, máme co zlepošvat. S ohledem na poslední závody jsme jim byli v Kanadě podstatně blíž než v Baku. Pak přijde jiný okruh, jiné podmínky a vše je jinak. Pro nás to rozhodně nebyl nejjednodušší víkend, potýkali jsme se s množstvím věcí, ale nakonec jsme to zvládli," říká Räikkönen s tím, že Ferrari, který využil čtyř vývojových žetonu, prostě musí přidat.
Maurizio Arrivabene sice tvrdí, že je s výsledkem z Baku spokojen, ale také připouští, že tým musí vyprodukovat silnější balíček pro své piloty, pokud má důsledně pronásledovat Mercedes.
"Když se podíváme na to, jak jsme na tom byli v pátek, můžeme být s pokrokem spokojeni. Rychlost dnes byla dobrá, i když ne tak, jak by měla. Oba piloti ukázali dobrý výkon, a jak tedy říká náš prezident, musíme jim poskytnout lepší vůz," dodává Arrivabene.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.