Až dosud mělo Toro Rosso vždy v cíli aspoň jeden vůz. Vše ale jednou končí a na promenádách v Baku si tým z Faenzy zapsal první dvojité odpadnutí. Pochopitelné bylo zklamání, kterému ale stáj nesmí podlehnout, jak tvrdí její staronový pilot.
Po šarádě mezi Toro Rosso a Red Bullem odjel Daniil Kvjat v týmu, v němž začínal ve Formuli 1 už čtvrtý závod, z nichž dva nedokončil. Přes padesátiprocentní neúspěšnost ale nabádá tým, aby nepodléhal zklamání.
Přitom ruský pilot začal závod (po Pérezově penalizaci) na velice dobrém šestém místě, ale od samého začátku závodu bylo zřejmé, že se potýká s ovládáním vozu. Po dovu pitstopech musel stáhnout plachty. Carlos Sainz jr. vydržel v závodě podstatné déle, ale také on skončil předčasně kvůli problémům se zadním zavěšením.
"Takové zklamání je těžké. Nebyl to zkrátka náš den, celkově nic příjemného, ale takový je život. Je třeba prověřit, co se stalo, protože když odpadnou oba vozy, je to důvod k pořádnému prošetření. Nemělo by nás to vyvést z rovnováhy, musíme tento problém vyřešit a připravit se na další závod, to je jednoduché.
Tento víkend nám přinesl i spoustu pozitiv, musíme ho tak i brát. V týmu jsou lidé, kteří mají v popisu práce potýkat se s věcmi negativními, já a moji mechanici se budeme zabývat věcmi pozitivními a pokusíme se je přenést do dalších závodů," burcuje Kvjat náladu týmu k lepšímu.
Rus byl rovněž zodpověděl dotaz, nakolik byl problém jeho vozu zásadní, jestli s ním nakonec nešlo nějak pokračovat. "V ulicích města to bylo hodně složité, protože vůz byl tak trochu mimo kontrolu. Zkusil jsem zajet do boxů a doufal, že to je jen problém s pneumatikou. Vyměnili jsme ji, zkusil jsem zajet kolo na měkké směsi, ale bylo to těžké, protože jsem nevěděl, jestli skončím ve zdi nebo ne. Nciméně to snad vezmeme před budoucími závody v potaz," dodává Kvjat.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.