Až dosud mělo Toro Rosso vždy v cíli aspoň jeden vůz. Vše ale jednou končí a na promenádách v Baku si tým z Faenzy zapsal první dvojité odpadnutí. Pochopitelné bylo zklamání, kterému ale stáj nesmí podlehnout, jak tvrdí její staronový pilot.
Po šarádě mezi Toro Rosso a Red Bullem odjel Daniil Kvjat v týmu, v němž začínal ve Formuli 1 už čtvrtý závod, z nichž dva nedokončil. Přes padesátiprocentní neúspěšnost ale nabádá tým, aby nepodléhal zklamání.
Přitom ruský pilot začal závod (po Pérezově penalizaci) na velice dobrém šestém místě, ale od samého začátku závodu bylo zřejmé, že se potýká s ovládáním vozu. Po dovu pitstopech musel stáhnout plachty. Carlos Sainz jr. vydržel v závodě podstatné déle, ale také on skončil předčasně kvůli problémům se zadním zavěšením.
"Takové zklamání je těžké. Nebyl to zkrátka náš den, celkově nic příjemného, ale takový je život. Je třeba prověřit, co se stalo, protože když odpadnou oba vozy, je to důvod k pořádnému prošetření. Nemělo by nás to vyvést z rovnováhy, musíme tento problém vyřešit a připravit se na další závod, to je jednoduché.
Tento víkend nám přinesl i spoustu pozitiv, musíme ho tak i brát. V týmu jsou lidé, kteří mají v popisu práce potýkat se s věcmi negativními, já a moji mechanici se budeme zabývat věcmi pozitivními a pokusíme se je přenést do dalších závodů," burcuje Kvjat náladu týmu k lepšímu.
Rus byl rovněž zodpověděl dotaz, nakolik byl problém jeho vozu zásadní, jestli s ním nakonec nešlo nějak pokračovat. "V ulicích města to bylo hodně složité, protože vůz byl tak trochu mimo kontrolu. Zkusil jsem zajet do boxů a doufal, že to je jen problém s pneumatikou. Vyměnili jsme ji, zkusil jsem zajet kolo na měkké směsi, ale bylo to těžké, protože jsem nevěděl, jestli skončím ve zdi nebo ne. Nciméně to snad vezmeme před budoucími závody v potaz," dodává Kvjat.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.