Grand Prix Evropy v ulicích ázerbajdžánské metropole Baku odkrajuje poslední hodiny, než bude poprvé v historii F1 odstartována. Pořád se ale spekuluje, zda je smysluplné pořádat závody v podobném prostředí. Šéf Mercedesu takové trati vítá.
Před Grand Prix Monaka se říkávalo, že právě tohle je okruh, na kterém se oddělí zrna od plev, muži od chlapců, mistři od komparsu. Podle Toto Wolffa by Baku mohlo v budoucnu F1 hrát podobnou roli.
"Před dvěma týdny jsem byl na ostrově Man na závodech TT, zjistil jsem, je je to velice efektní záležitost: Proto si myslím, že Baku je nádherná trať. Přestně to, co v F1 potřebujeme, i když chápu, že z pohledu pilota musí být co nejbezpečnější. Jde o oblast, v níž se F1 musí zlepšit, nikdo nechce vidět závody na parkovištích supermarketů s obrovskými únikovými plochami, míle širokými, z nichž se můžete vrátit, pokud uděláte chybu. To je ten základní rozdíl; vzhledem k tomu, že jsem tady nikdy vůz nepilotoval, jde o můj subjektivní názor, nemohu cítit to, co piloti, ale myslím, že tento způsob závodů opravdu potřebujeme," prohlásil před nedělním závodem Wolff.
Stát se může cokoliv"Vůbec nevíme, jak závod může dopadnout. Byl jsem svědkem masivní hromadné nehody v GP, kterou viděli snad všichni piloti F1. Je tu také dlouhá rovinka, na níž se dá očekávat hodně předjíždění. Řekl bych, že závodu bude dominovat safety car případně se dočkáme režimu virtuálního safety caru. Takže opravdu nevím, co můžeme očekávat," podotýká Wolff ohledně závodních odhadů.
Přestože Mercedesy zatím dominují závodnímu víkendu - zejména v oblasti rychlosti - Wolff má tendenci tuto výhodu bagatelizovat. "Když se podíváte na traťovou rychlost, negenerujeme ji z rovinek. Vlastně vůbec nepatříme mezi nejrychlejší vozy na rovinkách. Získáváme především v technických pasážích ve Starém městě. Takže si myslím, že jde o kombinaci aerodynamicky efektivního vozu, mechanické přilnavosti, výkonu a jízdních vlastností. K tomu přičtěte simulační přípravu a výhody plynoucí z pátečního tréninku, protože se nám povedla práce s pneumatikami. Máme větší odstup, než se čekalo," libuje si Wolff.
Pochvaluje si také práci pohonné jednotky. "Motor Mercedes se jeví jako dobrý motor pro baku. Hodnotím ho jako něco více než jen agregát, týká se to rozdělení energie, ovladatelnosti, točivého momentu, je to mnoho faktorů, které činí naši pohonnou jednotku konkurenceschopnější než ostatní," vysvětluje Wolff.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.