Přední křídlo Romaina Grosjeana bylo v Kanadě po kontaktu se svým týmovým kolegou, Estebanem Gutiérrezem, poškozeno. Tentokrát se tedy nejednal o strukturální problém.
U Haasu si mohou trochu oddechnout. Přední křídlo Romaina Grosjeana totiž nebylo navzdory původním předpokladům vadné a je jeho selhání došlo na základě kontaktu. Jen připomeňme, že Francouz musel chvíli před koncem závodu svoje přední křídlo nechat vyměnit, protože bylo poškozené, avšak za výměnou nestál strukturální problém, jak se obecně předpokládalo. Jednalo se o pozdní následky kontaktu s týmovým kolegou, Estebanem Gutiérrezem. Pokud by šlo o vadu křídla, tak by to bylo letos již čtvrté selhání předního křídla na monopostu Grosjeana.
"Bylo poškozeno, když se na startu dotkli. Esteban a Romain se dotkli a při zastávce v boxech jsme viděli, že je tam nějaké poškození. Mylně jsme si mysleli, že [přední křídlo] vydrží, ale jedna kaskáda odpadla. Byl to následek srážky, žádný defekt." říká šéf týmu, Günther Steiner.
"Při zastávce v boxech jsme si udělali fotky a věděli jsme, že je tam poškození. Ale rozhodli jsme se ho nenahrazovat, protože jsme si mysleli, že vydrží," pokračuje Steiner. Nicméně na kanadských nerovnostech na okruhu došlo k takovým vibracím, že přední křídlo nevydrželo zatížení. "Při podobných věcech si nikdy nemůžete být jisti. Takže nechci říkat, že je vše vysvětleno," říká šéf týmu v souvislosti s dřívějšími selháními.
Momentálně si ale nedělají starosti. To samé platí také pro týmový interní duel mezi Grosjeanem a Gutiérrezem. Týmovou režii tak americký tým vcelku sympaticky odmítá. "Je to sport, je to soutěžení a oba chtějí být vepředu. Samozřejmě by si neměli vzájemně najíždět do auta, ale pokud bych jim to musel říkat, tak bychom s těmito piloty neměli jezdit. Měli bychom tomu bránit? V žádném případě. Měli bychom udělat to nejlepší, ale nemyslím si, že jim to musím extra říkat."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.