Přední křídlo Romaina Grosjeana bylo v Kanadě po kontaktu se svým týmovým kolegou, Estebanem Gutiérrezem, poškozeno. Tentokrát se tedy nejednal o strukturální problém.
U Haasu si mohou trochu oddechnout. Přední křídlo Romaina Grosjeana totiž nebylo navzdory původním předpokladům vadné a je jeho selhání došlo na základě kontaktu. Jen připomeňme, že Francouz musel chvíli před koncem závodu svoje přední křídlo nechat vyměnit, protože bylo poškozené, avšak za výměnou nestál strukturální problém, jak se obecně předpokládalo. Jednalo se o pozdní následky kontaktu s týmovým kolegou, Estebanem Gutiérrezem. Pokud by šlo o vadu křídla, tak by to bylo letos již čtvrté selhání předního křídla na monopostu Grosjeana.
"Bylo poškozeno, když se na startu dotkli. Esteban a Romain se dotkli a při zastávce v boxech jsme viděli, že je tam nějaké poškození. Mylně jsme si mysleli, že [přední křídlo] vydrží, ale jedna kaskáda odpadla. Byl to následek srážky, žádný defekt." říká šéf týmu, Günther Steiner.
"Při zastávce v boxech jsme si udělali fotky a věděli jsme, že je tam poškození. Ale rozhodli jsme se ho nenahrazovat, protože jsme si mysleli, že vydrží," pokračuje Steiner. Nicméně na kanadských nerovnostech na okruhu došlo k takovým vibracím, že přední křídlo nevydrželo zatížení. "Při podobných věcech si nikdy nemůžete být jisti. Takže nechci říkat, že je vše vysvětleno," říká šéf týmu v souvislosti s dřívějšími selháními.
Momentálně si ale nedělají starosti. To samé platí také pro týmový interní duel mezi Grosjeanem a Gutiérrezem. Týmovou režii tak americký tým vcelku sympaticky odmítá. "Je to sport, je to soutěžení a oba chtějí být vepředu. Samozřejmě by si neměli vzájemně najíždět do auta, ale pokud bych jim to musel říkat, tak bychom s těmito piloty neměli jezdit. Měli bychom tomu bránit? V žádném případě. Měli bychom udělat to nejlepší, ale nemyslím si, že jim to musím extra říkat."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.