Přední křídlo Romaina Grosjeana bylo v Kanadě po kontaktu se svým týmovým kolegou, Estebanem Gutiérrezem, poškozeno. Tentokrát se tedy nejednal o strukturální problém.
U Haasu si mohou trochu oddechnout. Přední křídlo Romaina Grosjeana totiž nebylo navzdory původním předpokladům vadné a je jeho selhání došlo na základě kontaktu. Jen připomeňme, že Francouz musel chvíli před koncem závodu svoje přední křídlo nechat vyměnit, protože bylo poškozené, avšak za výměnou nestál strukturální problém, jak se obecně předpokládalo. Jednalo se o pozdní následky kontaktu s týmovým kolegou, Estebanem Gutiérrezem. Pokud by šlo o vadu křídla, tak by to bylo letos již čtvrté selhání předního křídla na monopostu Grosjeana.
"Bylo poškozeno, když se na startu dotkli. Esteban a Romain se dotkli a při zastávce v boxech jsme viděli, že je tam nějaké poškození. Mylně jsme si mysleli, že [přední křídlo] vydrží, ale jedna kaskáda odpadla. Byl to následek srážky, žádný defekt." říká šéf týmu, Günther Steiner.
"Při zastávce v boxech jsme si udělali fotky a věděli jsme, že je tam poškození. Ale rozhodli jsme se ho nenahrazovat, protože jsme si mysleli, že vydrží," pokračuje Steiner. Nicméně na kanadských nerovnostech na okruhu došlo k takovým vibracím, že přední křídlo nevydrželo zatížení. "Při podobných věcech si nikdy nemůžete být jisti. Takže nechci říkat, že je vše vysvětleno," říká šéf týmu v souvislosti s dřívějšími selháními.
Momentálně si ale nedělají starosti. To samé platí také pro týmový interní duel mezi Grosjeanem a Gutiérrezem. Týmovou režii tak americký tým vcelku sympaticky odmítá. "Je to sport, je to soutěžení a oba chtějí být vepředu. Samozřejmě by si neměli vzájemně najíždět do auta, ale pokud bych jim to musel říkat, tak bychom s těmito piloty neměli jezdit. Měli bychom tomu bránit? V žádném případě. Měli bychom udělat to nejlepší, ale nemyslím si, že jim to musím extra říkat."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.