Už v Kanadě se poprvé od oficiálního oznámení o spojení s aktivitami F1 objevila loga Heinekenu. Jaké jsou další aktivity ambiciózního sponzora a jak do jeho programu zapadá avizované spojení se dvěma týmy F1?
Oficiálně vstoupí Heineken do svého svazku s F1 až na začátku září při Grand Prix Itálie, ale už v Kanadě se v areálu okruhu Gillese Villeneuva bylo vidět hojné zastoupení zelených panelů s logem firmy. Při té příležitosti se začalo přetřásat, jak to bude s již několikrát zmiňovaným spojení alespoň se dvěma týmy F1.
"Nepůjde o sponzorství v pravém slova smyslu, spíše o otázku přístupu. Jde o to, co nazýváme týmovou zkušeností a opravdovým prožitkem pro pravidelné fanoušky. Chceme do garáží přinést něco jako radost. Aby do ní přišli a popovídali si s Jackie Stewartem, jako jsem to udělal já v Melbourne, protože to je ohromující zážitek na celý život. Procházeli jsme se spolu, narazili jsme na Niki Laudu. Splnil se mi můj sen, měl jsem po boku dva trojnásobné mistry světa. Bylo to opravdu neuvěřitelné a byl bych rád, kdyby to mohli prožít i jiní lidé," vyslovil svou vizi globální ředitel Heinekenu Gianluca di Tonto s tím, že logo pivovaru nebude prezentováno ani na automobilech, ani na kombinézách či přilbách pilotů.
Je hlavním favoritem Red Bull?O naznačeném propojení Heinekenu a Red Bullu se hovoří téměř jako o jisté věci, di Tonto hledá ještě další tým, který by se k prvnímu spojenectví přiřadil. Ze hry však kvůli současným smluvním vztahům se společnostmi působícími v oblasti distribuce alkoholických nápojů prakticky vypadávají Williams (Martini), McLaren (Chandon, Johnnie Walker) a Force India (Smirnoff, Kingfisher).
"Samozřejmě jsme si blízcí s Red Bullem, žijeme ve stejném prostředí, známe se navzájem a takový Max Verstappen by mohl hrát roli, kterou potřebujeme. Ale také pomýšlíme na spojení s jiným týmem. Navíc jestě nic není vytesáno do kamene, ale jak říkám, k Red Bullu máme opravdu hodně blízko," pokračuje di Tondo s tím, že zájem o Verstappena je motivován snahou posunout F1 více do digitálního věku. Pivovar spolupracuje s dalšími ikonami, mezi nimi jsou například bývalý kapitán španělské fotbalové reprezentace a týmu FC Barcelona Carles Puyol nebo někdejší kapitán waleské ragbyové reprezentace Scott Quinnell. V F1 jsou emisary Heinekenu jmenováni sir Jackie Stewart a David Coulthard.
Heineken své rozhodnutí o spolupráci s vybranými týmy hodlá odtajnit před Grand Prix Itálie. Otázkou zůstává, jestli se mu to podaří tak úspěšně, jako když se snažil udržet pod pokličkou svou expanzi do F1. Di Tonto také vysvětluje, proč se Heineken nechce pouštět do individuálního nebo týmového sponzoringu.
"Je to pravidlo, které jsme si ohledně značky Heineken stanovili už před mnoha lety. Zaměřujeme se na partnerství, ve kterém můžeme více zhodnotit naši značku, takže v F1 nebudeme prezentovat Heineken na vozech nebo pilotech, pouze na venkovních prostorách. Stejně jako v Lize mistrů nebo Světovém poháru v ragby sponzorujeme celou soutěž, nikdy jsme nepodporovali jednotlivé týmy," uzavírá di Tondo.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.