Už v Kanadě se poprvé od oficiálního oznámení o spojení s aktivitami F1 objevila loga Heinekenu. Jaké jsou další aktivity ambiciózního sponzora a jak do jeho programu zapadá avizované spojení se dvěma týmy F1?
Oficiálně vstoupí Heineken do svého svazku s F1 až na začátku září při Grand Prix Itálie, ale už v Kanadě se v areálu okruhu Gillese Villeneuva bylo vidět hojné zastoupení zelených panelů s logem firmy. Při té příležitosti se začalo přetřásat, jak to bude s již několikrát zmiňovaným spojení alespoň se dvěma týmy F1.
"Nepůjde o sponzorství v pravém slova smyslu, spíše o otázku přístupu. Jde o to, co nazýváme týmovou zkušeností a opravdovým prožitkem pro pravidelné fanoušky. Chceme do garáží přinést něco jako radost. Aby do ní přišli a popovídali si s Jackie Stewartem, jako jsem to udělal já v Melbourne, protože to je ohromující zážitek na celý život. Procházeli jsme se spolu, narazili jsme na Niki Laudu. Splnil se mi můj sen, měl jsem po boku dva trojnásobné mistry světa. Bylo to opravdu neuvěřitelné a byl bych rád, kdyby to mohli prožít i jiní lidé," vyslovil svou vizi globální ředitel Heinekenu Gianluca di Tonto s tím, že logo pivovaru nebude prezentováno ani na automobilech, ani na kombinézách či přilbách pilotů.
Je hlavním favoritem Red Bull?O naznačeném propojení Heinekenu a Red Bullu se hovoří téměř jako o jisté věci, di Tonto hledá ještě další tým, který by se k prvnímu spojenectví přiřadil. Ze hry však kvůli současným smluvním vztahům se společnostmi působícími v oblasti distribuce alkoholických nápojů prakticky vypadávají Williams (Martini), McLaren (Chandon, Johnnie Walker) a Force India (Smirnoff, Kingfisher).
"Samozřejmě jsme si blízcí s Red Bullem, žijeme ve stejném prostředí, známe se navzájem a takový Max Verstappen by mohl hrát roli, kterou potřebujeme. Ale také pomýšlíme na spojení s jiným týmem. Navíc jestě nic není vytesáno do kamene, ale jak říkám, k Red Bullu máme opravdu hodně blízko," pokračuje di Tondo s tím, že zájem o Verstappena je motivován snahou posunout F1 více do digitálního věku. Pivovar spolupracuje s dalšími ikonami, mezi nimi jsou například bývalý kapitán španělské fotbalové reprezentace a týmu FC Barcelona Carles Puyol nebo někdejší kapitán waleské ragbyové reprezentace Scott Quinnell. V F1 jsou emisary Heinekenu jmenováni sir Jackie Stewart a David Coulthard.
Heineken své rozhodnutí o spolupráci s vybranými týmy hodlá odtajnit před Grand Prix Itálie. Otázkou zůstává, jestli se mu to podaří tak úspěšně, jako když se snažil udržet pod pokličkou svou expanzi do F1. Di Tonto také vysvětluje, proč se Heineken nechce pouštět do individuálního nebo týmového sponzoringu.
"Je to pravidlo, které jsme si ohledně značky Heineken stanovili už před mnoha lety. Zaměřujeme se na partnerství, ve kterém můžeme více zhodnotit naši značku, takže v F1 nebudeme prezentovat Heineken na vozech nebo pilotech, pouze na venkovních prostorách. Stejně jako v Lize mistrů nebo Světovém poháru v ragby sponzorujeme celou soutěž, nikdy jsme nepodporovali jednotlivé týmy," uzavírá di Tondo.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.