Ferrari se v průběhu Velké ceny Kanady snažilo během fáze virtuálního safety caru na poslední chvíli změnit své rozhodnutí povolat Kimiho Räikkönena do boxů. Bylo už příliš pozdě.
Po selhání motoru Jensona Buttona a odstavení McLarenu na dlouhé rovince sáhlo ředitelství závodu po virtuálním safety caru, kdy vozy pomalu krouží po okruhu se stejnými rozestupy. Ferrari ihned změnilo vedoucímu Sebastianovi Vettelovi strategii na dvě zastávky a povolalo jej do boxů pro super-měkké pneumatiky. Ke stejnému kroku se rozhodli i v případě svého druhého vozu, jenže Räikkönen v tu dobu již brzdil do boxové uličky.
"Rozhodli jsme se zastavit, ale v poslední sekundě se mi ozvali, abych zůstal na dráze, protože fáze virtuálního safety caru končila. Jenže já jsem už brzdil do boxové uličky a bylo příliš pozdě," odhaluje finský pilot, který závod dokončil na šestém místě.
"Jestli by to způsobilo velký rozdíl? Nevím, vždy můžete spekulovat. Nebyl to jednoduchý víkend. My jsme se snažili po zastávce dosáhnout maxima. Dařilo se nám ostatní předjíždět, konečný výsledek však samozřejmě nebyl takový, jaký jsme chtěli. Ale máme to, co máme," hodnotí Räikkönen.
V průběhu závodu se trápil se zahříváním pneumatik, obzvlášť když zároveň musel šetřit i palivo: "Samozřejmě, že nejsem spokojený, ale tak už to dopadlo. Musel jsem zpomalit kvůli šetření paliva, pneumatiky vychladly a já jsem se pak trápil s tím, abych je přiměl fungovat. Kvůli tomu jsem přišel o většinu závodu, když jsem se snažil přimět pneumatiky k fungování."
"Největším problémem byl poslední sektor, protože pneumatiky na dlouhé rovince ztratily teplotu, a pak jsem se několik zatáček trápil, než začaly opět fungovat. V každém kole to byl stejný příběh," vysvětluje Räikkönen, jemuž po Kanadě v šampionátu pilotů patří s 69 body páté místo. Na čtvrtého Daniela Riccarda ztrácí tři body, na třetího Sebastiana Vettela devět bodů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.