Ferrari se v průběhu Velké ceny Kanady snažilo během fáze virtuálního safety caru na poslední chvíli změnit své rozhodnutí povolat Kimiho Räikkönena do boxů. Bylo už příliš pozdě.
Po selhání motoru Jensona Buttona a odstavení McLarenu na dlouhé rovince sáhlo ředitelství závodu po virtuálním safety caru, kdy vozy pomalu krouží po okruhu se stejnými rozestupy. Ferrari ihned změnilo vedoucímu Sebastianovi Vettelovi strategii na dvě zastávky a povolalo jej do boxů pro super-měkké pneumatiky. Ke stejnému kroku se rozhodli i v případě svého druhého vozu, jenže Räikkönen v tu dobu již brzdil do boxové uličky.
"Rozhodli jsme se zastavit, ale v poslední sekundě se mi ozvali, abych zůstal na dráze, protože fáze virtuálního safety caru končila. Jenže já jsem už brzdil do boxové uličky a bylo příliš pozdě," odhaluje finský pilot, který závod dokončil na šestém místě.
"Jestli by to způsobilo velký rozdíl? Nevím, vždy můžete spekulovat. Nebyl to jednoduchý víkend. My jsme se snažili po zastávce dosáhnout maxima. Dařilo se nám ostatní předjíždět, konečný výsledek však samozřejmě nebyl takový, jaký jsme chtěli. Ale máme to, co máme," hodnotí Räikkönen.
V průběhu závodu se trápil se zahříváním pneumatik, obzvlášť když zároveň musel šetřit i palivo: "Samozřejmě, že nejsem spokojený, ale tak už to dopadlo. Musel jsem zpomalit kvůli šetření paliva, pneumatiky vychladly a já jsem se pak trápil s tím, abych je přiměl fungovat. Kvůli tomu jsem přišel o většinu závodu, když jsem se snažil přimět pneumatiky k fungování."
"Největším problémem byl poslední sektor, protože pneumatiky na dlouhé rovince ztratily teplotu, a pak jsem se několik zatáček trápil, než začaly opět fungovat. V každém kole to byl stejný příběh," vysvětluje Räikkönen, jemuž po Kanadě v šampionátu pilotů patří s 69 body páté místo. Na čtvrtého Daniela Riccarda ztrácí tři body, na třetího Sebastiana Vettela devět bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.