Ferrari se v průběhu Velké ceny Kanady snažilo během fáze virtuálního safety caru na poslední chvíli změnit své rozhodnutí povolat Kimiho Räikkönena do boxů. Bylo už příliš pozdě.
Po selhání motoru Jensona Buttona a odstavení McLarenu na dlouhé rovince sáhlo ředitelství závodu po virtuálním safety caru, kdy vozy pomalu krouží po okruhu se stejnými rozestupy. Ferrari ihned změnilo vedoucímu Sebastianovi Vettelovi strategii na dvě zastávky a povolalo jej do boxů pro super-měkké pneumatiky. Ke stejnému kroku se rozhodli i v případě svého druhého vozu, jenže Räikkönen v tu dobu již brzdil do boxové uličky.
"Rozhodli jsme se zastavit, ale v poslední sekundě se mi ozvali, abych zůstal na dráze, protože fáze virtuálního safety caru končila. Jenže já jsem už brzdil do boxové uličky a bylo příliš pozdě," odhaluje finský pilot, který závod dokončil na šestém místě.
"Jestli by to způsobilo velký rozdíl? Nevím, vždy můžete spekulovat. Nebyl to jednoduchý víkend. My jsme se snažili po zastávce dosáhnout maxima. Dařilo se nám ostatní předjíždět, konečný výsledek však samozřejmě nebyl takový, jaký jsme chtěli. Ale máme to, co máme," hodnotí Räikkönen.
V průběhu závodu se trápil se zahříváním pneumatik, obzvlášť když zároveň musel šetřit i palivo: "Samozřejmě, že nejsem spokojený, ale tak už to dopadlo. Musel jsem zpomalit kvůli šetření paliva, pneumatiky vychladly a já jsem se pak trápil s tím, abych je přiměl fungovat. Kvůli tomu jsem přišel o většinu závodu, když jsem se snažil přimět pneumatiky k fungování."
"Největším problémem byl poslední sektor, protože pneumatiky na dlouhé rovince ztratily teplotu, a pak jsem se několik zatáček trápil, než začaly opět fungovat. V každém kole to byl stejný příběh," vysvětluje Räikkönen, jemuž po Kanadě v šampionátu pilotů patří s 69 body páté místo. Na čtvrtého Daniela Riccarda ztrácí tři body, na třetího Sebastiana Vettela devět bodů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.