Ferrari se v průběhu Velké ceny Kanady snažilo během fáze virtuálního safety caru na poslední chvíli změnit své rozhodnutí povolat Kimiho Räikkönena do boxů. Bylo už příliš pozdě.
Po selhání motoru Jensona Buttona a odstavení McLarenu na dlouhé rovince sáhlo ředitelství závodu po virtuálním safety caru, kdy vozy pomalu krouží po okruhu se stejnými rozestupy. Ferrari ihned změnilo vedoucímu Sebastianovi Vettelovi strategii na dvě zastávky a povolalo jej do boxů pro super-měkké pneumatiky. Ke stejnému kroku se rozhodli i v případě svého druhého vozu, jenže Räikkönen v tu dobu již brzdil do boxové uličky.
"Rozhodli jsme se zastavit, ale v poslední sekundě se mi ozvali, abych zůstal na dráze, protože fáze virtuálního safety caru končila. Jenže já jsem už brzdil do boxové uličky a bylo příliš pozdě," odhaluje finský pilot, který závod dokončil na šestém místě.
"Jestli by to způsobilo velký rozdíl? Nevím, vždy můžete spekulovat. Nebyl to jednoduchý víkend. My jsme se snažili po zastávce dosáhnout maxima. Dařilo se nám ostatní předjíždět, konečný výsledek však samozřejmě nebyl takový, jaký jsme chtěli. Ale máme to, co máme," hodnotí Räikkönen.
V průběhu závodu se trápil se zahříváním pneumatik, obzvlášť když zároveň musel šetřit i palivo: "Samozřejmě, že nejsem spokojený, ale tak už to dopadlo. Musel jsem zpomalit kvůli šetření paliva, pneumatiky vychladly a já jsem se pak trápil s tím, abych je přiměl fungovat. Kvůli tomu jsem přišel o většinu závodu, když jsem se snažil přimět pneumatiky k fungování."
"Největším problémem byl poslední sektor, protože pneumatiky na dlouhé rovince ztratily teplotu, a pak jsem se několik zatáček trápil, než začaly opět fungovat. V každém kole to byl stejný příběh," vysvětluje Räikkönen, jemuž po Kanadě v šampionátu pilotů patří s 69 body páté místo. Na čtvrtého Daniela Riccarda ztrácí tři body, na třetího Sebastiana Vettela devět bodů.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.