Nebude? Bude? A když bude, jak dlouho? Fanoušci Grand Prix Itálie v královském parku Monza si v posledních měsících kladli podobné otázky. Nejistota kolem pořádání nejen na legendární trati, ale v Itálii vůbec, by se dala krájet.
Dohadů bylo plno, řešilo se, zda závody F1 vůbec zůstanou na italské půdě, protože na přetřes se dostaly otázky finanční, do hry vstoupila ambiciózní Imola, která po zániku Grand Prix San Marina na svůj závod čeká. Nyní se však zdá, že maratón se blíží ke konci.
Podle předsedy italského autoklubu Angela Sticchiho Damiana byla v rámci setkání u příležitosti Grand Prix Monaka potvrzena spolupráce na další roky. "Zbývá pouze vyhotovit smlouvy a pak bude možné definitivně oznámit setrvání Formule 1 v Monze v letech 2017-2020," uvedl pro Sky Italia Damiani.
A proč si je pan předseda tak jist, že dobrá věc se podařila? "Ecclestone mi vždycky říkal že jeho podání ruky je cennější než všechny písemné dohody. Nyní bude následovat formální část procedury a pokud vše půjde dobře, v krátké době bude následovat oficiální prohlášení," pokračuje Damiani.
Schůzky v Monaku se vedle Damianiho a Ecclestonea zúčastnil také Britův obchodní partner a dlouholetý přítel Flavio Briatore. Podle Sky Italia se podařilo dohodnout se rovněž o sporných finančních otázkách ohledně kontraktu pro rok 2016.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.