Nebude? Bude? A když bude, jak dlouho? Fanoušci Grand Prix Itálie v královském parku Monza si v posledních měsících kladli podobné otázky. Nejistota kolem pořádání nejen na legendární trati, ale v Itálii vůbec, by se dala krájet.
Dohadů bylo plno, řešilo se, zda závody F1 vůbec zůstanou na italské půdě, protože na přetřes se dostaly otázky finanční, do hry vstoupila ambiciózní Imola, která po zániku Grand Prix San Marina na svůj závod čeká. Nyní se však zdá, že maratón se blíží ke konci.
Podle předsedy italského autoklubu Angela Sticchiho Damiana byla v rámci setkání u příležitosti Grand Prix Monaka potvrzena spolupráce na další roky. "Zbývá pouze vyhotovit smlouvy a pak bude možné definitivně oznámit setrvání Formule 1 v Monze v letech 2017-2020," uvedl pro Sky Italia Damiani.
A proč si je pan předseda tak jist, že dobrá věc se podařila? "Ecclestone mi vždycky říkal že jeho podání ruky je cennější než všechny písemné dohody. Nyní bude následovat formální část procedury a pokud vše půjde dobře, v krátké době bude následovat oficiální prohlášení," pokračuje Damiani.
Schůzky v Monaku se vedle Damianiho a Ecclestonea zúčastnil také Britův obchodní partner a dlouholetý přítel Flavio Briatore. Podle Sky Italia se podařilo dohodnout se rovněž o sporných finančních otázkách ohledně kontraktu pro rok 2016.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.