Kolem další týmové nehody asi budou ještě nějaký čas létat emoce, i když těžko dosáhne debata takové intenzity, jako před dvěma týdny ve Španělsku, kde se v prvním kole vyřadily oba Mercedesy. Po krátkém vyjádření a omluvách se nyní oba piloti rozhovořili.
Připomeňme si situaci - v 50. kole se oba saubery na 15. a 16. pozici dostaly do těsného kontaktu za dvojicí Wehrlein Grosjean. Éterem proběhla zpráva pro Nasra, aby pustil Ericssona před sebe, pokud se Švédovi v následujících kolech nepodaří dostat přes ostatní soupeře, umožní Nasrovi opět návrat na původní pozici. Tedy něco, co jsme loni v Monaku zažili v podání Red Bullu.
Ericssonova verze"Cítil jsem se na ultraměkké směsi velmi rychlý, na Nasra jsem najížděl tři, čtyři vteřiny na kolo. Ptal jsem se týmu na instrukce, jestli se mám pokusit ho předjet a bylo mi řečeno: »Ne, vyměníte si pozice, protože jsi rychlejší.« Já na to řekl OK. Utekla další dvě kola a já se ptal znovu: »Co se děje?«. Od týmu přišla odpověď: »Řekli jsme mu to a on tě v tomhle kole pustí«. Ale přišlo další kolo a další... A sedm nebo osm kol mě nenechal předjet. Mám za to, že se s týmem dohadoval, zda mě má pustit Řekl jsem do radiokomunikace: »Podívejte, ztratil jsem za ním příliš mnoho času« a sdělil, že se ho pokusím předjet. Řekli mi »Jasně, jdi na to!«
Jel jsem za ním hodně kol a z předchozího závodu GP2 jsem věděl, že v tom místě ho předjet mohu, že to bude možné, ostatně Bottas to tam v dřívější fázi závodu taky udělal. Myslel jsem si, že bychom se tam případně vešli bok po boku a v nejhorším případě bych se mohl zařadit za něj. V posledním sektoru jsem se na něj vždy dotáhl, takže před La Rascasse jsem byl vždy hodně blízko.Ale dopadlo to evidentně tak, jak jsem neočekával. Jsem stoprocentně přesvědčen, že to vyřešíme a budeme dál pokračovat.
Je to složité, musíme si o tom s Felipem promluvit a vyčistit vzduch, než se přesuneme do Montrealu. Už jsme několik podobných kolizí prožili v GP2, to se zkrátka stane," vyjádřil se Ericsson.
Nasrova verze"Myslím, že bylo zcela zbytečné, že to skončilo takhle. Pro mě to byl fantastický závod, navzdory tomu, že jsem startoval z boxové uličky. Slyšel jsem několik žádostí Ericssona, aby mohl jít dopředu, ale cítil jsem, že pro to nenastala správná chvíle. Neviděl jsem důvod, sám jsem závodil s vozy přede mnou.
Po zastávce v boxech mě dostihli vedoucí piloti, takže jsem kvůli modrým vlajkám musel tři kola po sobě uhýbat. Marcus za tu dobu pochopitelné lépe zahřál pneumatiky. Ale moje byly také v pořádku, dostihl jsem Grosjeana, byl jsem o dvě vteřiny rychlejší. Před ním byl ještě Wehrleinův manor. Než došlo ke srážce, měl jsem na Romaina odstup menší než vteřinu a byla šance oba vozy před námi zdolat. Pro mě je nepřijatelné, že oba vozy musely takhle skončit. Není podstatné, jestli je nebo není týmová režie - auta musí zůstat na trati - až do konce jsme přeci týmoví kolegové," říká k incidentu Nasr.
V brazilském periodiku Globo se dokonce objevila spekulace, že Ericsson měl do Nasra kvůli jeho nerespektování týmových pokynů narazit záměrně. Alespoň to tvrdí reportér Rafael Lucas s odvoláním na "velmi blízký zdroj" přímo ve švýcarské stáji.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.