Kolem další týmové nehody asi budou ještě nějaký čas létat emoce, i když těžko dosáhne debata takové intenzity, jako před dvěma týdny ve Španělsku, kde se v prvním kole vyřadily oba Mercedesy. Po krátkém vyjádření a omluvách se nyní oba piloti rozhovořili.
Připomeňme si situaci - v 50. kole se oba saubery na 15. a 16. pozici dostaly do těsného kontaktu za dvojicí Wehrlein Grosjean. Éterem proběhla zpráva pro Nasra, aby pustil Ericssona před sebe, pokud se Švédovi v následujících kolech nepodaří dostat přes ostatní soupeře, umožní Nasrovi opět návrat na původní pozici. Tedy něco, co jsme loni v Monaku zažili v podání Red Bullu.
Ericssonova verze"Cítil jsem se na ultraměkké směsi velmi rychlý, na Nasra jsem najížděl tři, čtyři vteřiny na kolo. Ptal jsem se týmu na instrukce, jestli se mám pokusit ho předjet a bylo mi řečeno: »Ne, vyměníte si pozice, protože jsi rychlejší.« Já na to řekl OK. Utekla další dvě kola a já se ptal znovu: »Co se děje?«. Od týmu přišla odpověď: »Řekli jsme mu to a on tě v tomhle kole pustí«. Ale přišlo další kolo a další... A sedm nebo osm kol mě nenechal předjet. Mám za to, že se s týmem dohadoval, zda mě má pustit Řekl jsem do radiokomunikace: »Podívejte, ztratil jsem za ním příliš mnoho času« a sdělil, že se ho pokusím předjet. Řekli mi »Jasně, jdi na to!«
Jel jsem za ním hodně kol a z předchozího závodu GP2 jsem věděl, že v tom místě ho předjet mohu, že to bude možné, ostatně Bottas to tam v dřívější fázi závodu taky udělal. Myslel jsem si, že bychom se tam případně vešli bok po boku a v nejhorším případě bych se mohl zařadit za něj. V posledním sektoru jsem se na něj vždy dotáhl, takže před La Rascasse jsem byl vždy hodně blízko.Ale dopadlo to evidentně tak, jak jsem neočekával. Jsem stoprocentně přesvědčen, že to vyřešíme a budeme dál pokračovat.
Je to složité, musíme si o tom s Felipem promluvit a vyčistit vzduch, než se přesuneme do Montrealu. Už jsme několik podobných kolizí prožili v GP2, to se zkrátka stane," vyjádřil se Ericsson.
Nasrova verze"Myslím, že bylo zcela zbytečné, že to skončilo takhle. Pro mě to byl fantastický závod, navzdory tomu, že jsem startoval z boxové uličky. Slyšel jsem několik žádostí Ericssona, aby mohl jít dopředu, ale cítil jsem, že pro to nenastala správná chvíle. Neviděl jsem důvod, sám jsem závodil s vozy přede mnou.
Po zastávce v boxech mě dostihli vedoucí piloti, takže jsem kvůli modrým vlajkám musel tři kola po sobě uhýbat. Marcus za tu dobu pochopitelné lépe zahřál pneumatiky. Ale moje byly také v pořádku, dostihl jsem Grosjeana, byl jsem o dvě vteřiny rychlejší. Před ním byl ještě Wehrleinův manor. Než došlo ke srážce, měl jsem na Romaina odstup menší než vteřinu a byla šance oba vozy před námi zdolat. Pro mě je nepřijatelné, že oba vozy musely takhle skončit. Není podstatné, jestli je nebo není týmová režie - auta musí zůstat na trati - až do konce jsme přeci týmoví kolegové," říká k incidentu Nasr.
V brazilském periodiku Globo se dokonce objevila spekulace, že Ericsson měl do Nasra kvůli jeho nerespektování týmových pokynů narazit záměrně. Alespoň to tvrdí reportér Rafael Lucas s odvoláním na "velmi blízký zdroj" přímo ve švýcarské stáji.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.