Spekulace týkající se závodní sedačky vedle Sebastiana Vettela začaly nabírat na intenzitě už v průběhu minulé sezóny, kdy Kimi Räikkönen neprožíval zrovna úspěšnou část sezóny. Čtyřnásobný mistr světa se domnívá, že jakákoli náhrada je zbytečná.
Padala různá jména, která byla dřív nebo později dementována. Mluvilo se o Bottasovi, Ricciardovi či že Maranello líčí sítě na Verstappena, což se ale nepotvrdilo. Iceman nakonec nemusel rušit předčasně svůj kontrakt, ale letos už to může být jiné. Smlouva mu končí právě sezónou 2016 a už nyní se hojně diskutuje, kdo by jej mohl nahradit.
Opět se na scéně objevuje Daniel Ricciardo a vedle něj i Nico Rosberg. Oba dva jsou ve stejné situaci jako Kimi - kontrakty jim letos dobíhají a mohou se poohlédnout po nových možnostech.
Pak je tu ale Sebastian Vettel - nikoli v pozici někoho, kdo by měl v plánu měnit působiště - a jeho názor k celé věci, jak jej prezentoval pro italský deník Gazetta dello Sport. "Každý den čtu nějaké nové jméno - stejně jako jsem četl před rokem, kdo by měl k Ferrari přijít. Jsem spokojený s Räikkönenem. Neexistuje žádný týmový kolega, který by byl méně komplikovaný, navíc kolem jeho osoby není žádná politika. Mezi námi panuje respekt, je klidný a myslím, že by bylo opravdu dobré, abychom nadále jezdili spolu. Ale to nezáleží jenom na mně," vyznává se Vettel.
Když byl německý pilot dotazován, zda by jeho názor mohl mít určitý vliv při rozhodování o druhém pilotovi stáje, osmadvacetiletý rodák z Heppenheimu podotkl: "Ano, ale to z mého hlediska není rozhodující. Považuji za správné, když pilot najde společnou řeč s týmem."
Týmový potenciálSezóna se pro Ferrari zatím nevyvíjí tak docela podle předpokladů, ale Vettel stále doufá, že ještě existují vyhlídky na lepší výkony v budoucnu.
"V mnoha oblastech jsme daleko od dokonalosti. Tým má velký potenciál, ale bohužel nikde v kapse neskrýváme utajenou vteřinu k dobru. Pokud mám srovnávat nás a Mercedes, pořád nám něco chybí v oblasti motoru a aerodynamiky. Ve Španělsku jsme se pokusili nastavit pneumatiky ve správné teplotě, zatímco ostatní se rychle vzdálili od ideálu. Byla to naše chyba a je naší povinností odvádět lepší práci," dodává Vettel.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.