Spekulace týkající se závodní sedačky vedle Sebastiana Vettela začaly nabírat na intenzitě už v průběhu minulé sezóny, kdy Kimi Räikkönen neprožíval zrovna úspěšnou část sezóny. Čtyřnásobný mistr světa se domnívá, že jakákoli náhrada je zbytečná.
Padala různá jména, která byla dřív nebo později dementována. Mluvilo se o Bottasovi, Ricciardovi či že Maranello líčí sítě na Verstappena, což se ale nepotvrdilo. Iceman nakonec nemusel rušit předčasně svůj kontrakt, ale letos už to může být jiné. Smlouva mu končí právě sezónou 2016 a už nyní se hojně diskutuje, kdo by jej mohl nahradit.
Opět se na scéně objevuje Daniel Ricciardo a vedle něj i Nico Rosberg. Oba dva jsou ve stejné situaci jako Kimi - kontrakty jim letos dobíhají a mohou se poohlédnout po nových možnostech.
Pak je tu ale Sebastian Vettel - nikoli v pozici někoho, kdo by měl v plánu měnit působiště - a jeho názor k celé věci, jak jej prezentoval pro italský deník Gazetta dello Sport. "Každý den čtu nějaké nové jméno - stejně jako jsem četl před rokem, kdo by měl k Ferrari přijít. Jsem spokojený s Räikkönenem. Neexistuje žádný týmový kolega, který by byl méně komplikovaný, navíc kolem jeho osoby není žádná politika. Mezi námi panuje respekt, je klidný a myslím, že by bylo opravdu dobré, abychom nadále jezdili spolu. Ale to nezáleží jenom na mně," vyznává se Vettel.
Když byl německý pilot dotazován, zda by jeho názor mohl mít určitý vliv při rozhodování o druhém pilotovi stáje, osmadvacetiletý rodák z Heppenheimu podotkl: "Ano, ale to z mého hlediska není rozhodující. Považuji za správné, když pilot najde společnou řeč s týmem."
Týmový potenciálSezóna se pro Ferrari zatím nevyvíjí tak docela podle předpokladů, ale Vettel stále doufá, že ještě existují vyhlídky na lepší výkony v budoucnu.
"V mnoha oblastech jsme daleko od dokonalosti. Tým má velký potenciál, ale bohužel nikde v kapse neskrýváme utajenou vteřinu k dobru. Pokud mám srovnávat nás a Mercedes, pořád nám něco chybí v oblasti motoru a aerodynamiky. Ve Španělsku jsme se pokusili nastavit pneumatiky ve správné teplotě, zatímco ostatní se rychle vzdálili od ideálu. Byla to naše chyba a je naší povinností odvádět lepší práci," dodává Vettel.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.