Nico Rosberg z Mercedesu si je jistý, že Red Bull je momentálně v Monaku nejrychlejší. Doufá ale, že s inženýry dokážou něco vymyslet a náskok rakouského týmu do kvalifikace stáhnout.
I když tréninky absolvují týmy s odlišným množstvím paliva a různými programy, tak Rosberg si byl po včerejšku jistý, že Mercedes dostatečně nezrychlí pouhým "zvýšením výkonu motoru." Vysvětlení?
"Je to velmi jednoduché: dnes byli rychlejší než my. Musíme to podrobně prozkoumat a zjistit, jestli dokážeme tolik najít, tak velké množství času na kolo. Samozřejmě, že stále můžeme zvýšit výkon motoru, ale to nám šest desetin sekundy nezajistí, víte?" vysvětloval včera v Monaku Rosberg
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors: @Max33Verstappen ahead of @nico_rosberg, #Ferrari drivers swap positions pic.twitter.com/IMkfvEdqq4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 26, 2016"Jestli si po dnešku věřím? Ne. Protože Red Bull byl rychlejší. Ale jsem si celkem jistý tím, že můžeme odvést skvělou práci a auto zlepšit. Jestli to bude stačit, to netuším," pokračuje německý pilot, který vede šampionát s náskokem 39 bodů.
Pokud by se kvalifikace jela ve čtvrtek, pak by podle něj Mercedes poprvé od Singapuru 2015 prohrál: "Pokud by kvalifikace byla dnes, skončili by před námi. Určitě tedy musíme najít více rychlosti. A to nebude jednoduché."
Hamilton je na rozdíl od Rosberga optimističtější, podle něj není ztráta na rakouský tým moc velká: "Red Bully vypadají rychle. Je to těsné. Nejde o okruh, kde rozhoduje výkon [motoru]. Je to dobré. Teď je to pro fanoušky více vzrušující. Myslím, že jsou hrozbou. Jsou velmi, velmi rychlí. Nevím, kde je těch 6 desetin. Určitě trochu času získám. Je to velmi, velmi těsné."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.