Nico Rosberg z Mercedesu si je jistý, že Red Bull je momentálně v Monaku nejrychlejší. Doufá ale, že s inženýry dokážou něco vymyslet a náskok rakouského týmu do kvalifikace stáhnout.
I když tréninky absolvují týmy s odlišným množstvím paliva a různými programy, tak Rosberg si byl po včerejšku jistý, že Mercedes dostatečně nezrychlí pouhým "zvýšením výkonu motoru." Vysvětlení?
"Je to velmi jednoduché: dnes byli rychlejší než my. Musíme to podrobně prozkoumat a zjistit, jestli dokážeme tolik najít, tak velké množství času na kolo. Samozřejmě, že stále můžeme zvýšit výkon motoru, ale to nám šest desetin sekundy nezajistí, víte?" vysvětloval včera v Monaku Rosberg
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors: @Max33Verstappen ahead of @nico_rosberg, #Ferrari drivers swap positions pic.twitter.com/IMkfvEdqq4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 26, 2016"Jestli si po dnešku věřím? Ne. Protože Red Bull byl rychlejší. Ale jsem si celkem jistý tím, že můžeme odvést skvělou práci a auto zlepšit. Jestli to bude stačit, to netuším," pokračuje německý pilot, který vede šampionát s náskokem 39 bodů.
Pokud by se kvalifikace jela ve čtvrtek, pak by podle něj Mercedes poprvé od Singapuru 2015 prohrál: "Pokud by kvalifikace byla dnes, skončili by před námi. Určitě tedy musíme najít více rychlosti. A to nebude jednoduché."
Hamilton je na rozdíl od Rosberga optimističtější, podle něj není ztráta na rakouský tým moc velká: "Red Bully vypadají rychle. Je to těsné. Nejde o okruh, kde rozhoduje výkon [motoru]. Je to dobré. Teď je to pro fanoušky více vzrušující. Myslím, že jsou hrozbou. Jsou velmi, velmi rychlí. Nevím, kde je těch 6 desetin. Určitě trochu času získám. Je to velmi, velmi těsné."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.