Dalo se předpokládat, že kolize Rosberga a Hamiltona bude dlouho diskutovaná a zapojí se do ní velké množství osobností, které mají nebo měly s motorsportem co do činění. A tak přinášíme názory některých z nich v souhrnném přehledu.
Jedná se o ony tři hlavní proudy, které jsme avizovali, tedy žádných sedm miliard variant, jak zaznělo při samotném závodě. Jak to bývá, někdo straní výhradně jenomu z aktérů kolize, jiní podporují rozhodnutí bezpečnostní komise.
Jackie Stewart: "Na vině je Hamilton. Rosberg měl plné právo bránit svou pozici. Nemusíte takhle útočit v prvním kole."
Jacques Villeneuve: "Můžeme si klást otázku, zda měl být Lewis tak agresivní, ale pokud je někdo vinen, pak stoprocentně Nico."
Alain Prost: "Rozdíl v otáčkách byl opravdu velký, nevím přesně o kolik, ale velký. Jakmile se Lewis rozhodl, už bylo pozdě, protože měl kola na trávě. Podle mě jde spíš o závodní incident, zvláště s ohledem na některé odlišné parametry."
Niki Lauda: "Lewis to ve své hlavě špatně odhadl. Má větší vinu než Nico. Ale pro Mercedes jako tým je to nepřijatelné. Lewis byl při snaze předjet příliš agresivní."
Nigel Mansell: "Pro Mercedes to je z ostudy kabát, ale pro závod to bylo skvělé. První kolo, žádný prostor, žádná kontrola, to mě šokovalo. Je třeba si uvědomit, že v prvním kole není moc místa, je před vámi celý závod, nádrže jsou plné, pneumatiky nejsou dostatečně zahřáté, nejste v závodním tempu. Niki to řekl velice dobře a já s ním souhlasím, je to pro Mercedes šok. Nelze příjít o oba vozy ve třetí zatáčce prvního kola. Bez ohledu, kdo je na vině. Dobré rozhodnutí komise, že šlo o závodní incident, ale u Mercedesů za zavřenými dveřmi se bude hodně mluvit."
Mario Andretti: "Oba, Lewis i Nico, se musí cítit bídně. Bude to pro ně jeden z nejhorších dnů jejich kariér."
Rubens Barrichello: "Byl to závodní incident. Oba na něm mají podíl. Rosberg byl ale vinen o něco víc, protože příliš pozdě Lewisovi »zabouchl dveře«."
Martin Brundle: "Pořadatelé právě označili tuto kolizi jako závodní incident; byla to shoda okolností, které vyústily v Lewisův výjezd na trávu a pak následoval náraz do vozu svého kolegy."
Derek Daly: "Rosberg neměl dopustit, aby Hamilton po jeho manévru vyjel mimo trať. Ale byl tu Schumacher, který zdokonalil předjížděcí manévry a ty se staly pro FIA měřítkem."
Tiff Needel: "»Robustnější« obrana se setkává s větší podporou než ambiciózní útok. Musím říci, že jako pilot bych se cítil méně provinile v roli Nico Rosberga. Ať se mi to líbí či ne, současná pravidla umožňují jeden pohyb na druhou stranu trati, dokud žádný vůz není po vašem boku, a to je právě to, co Nico udělal."
A ještě jeden hlas na závěr, aby byl výčet kompletní: "Po závodě to byl těžký okamžik pro všechny, ale teď už je to uzavřená kapitola, před námi je Monaco," řekl Lewis Hamilton.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.