Dalo se předpokládat, že kolize Rosberga a Hamiltona bude dlouho diskutovaná a zapojí se do ní velké množství osobností, které mají nebo měly s motorsportem co do činění. A tak přinášíme názory některých z nich v souhrnném přehledu.
Jedná se o ony tři hlavní proudy, které jsme avizovali, tedy žádných sedm miliard variant, jak zaznělo při samotném závodě. Jak to bývá, někdo straní výhradně jenomu z aktérů kolize, jiní podporují rozhodnutí bezpečnostní komise.
Jackie Stewart: "Na vině je Hamilton. Rosberg měl plné právo bránit svou pozici. Nemusíte takhle útočit v prvním kole."
Jacques Villeneuve: "Můžeme si klást otázku, zda měl být Lewis tak agresivní, ale pokud je někdo vinen, pak stoprocentně Nico."
Alain Prost: "Rozdíl v otáčkách byl opravdu velký, nevím přesně o kolik, ale velký. Jakmile se Lewis rozhodl, už bylo pozdě, protože měl kola na trávě. Podle mě jde spíš o závodní incident, zvláště s ohledem na některé odlišné parametry."
Niki Lauda: "Lewis to ve své hlavě špatně odhadl. Má větší vinu než Nico. Ale pro Mercedes jako tým je to nepřijatelné. Lewis byl při snaze předjet příliš agresivní."
Nigel Mansell: "Pro Mercedes to je z ostudy kabát, ale pro závod to bylo skvělé. První kolo, žádný prostor, žádná kontrola, to mě šokovalo. Je třeba si uvědomit, že v prvním kole není moc místa, je před vámi celý závod, nádrže jsou plné, pneumatiky nejsou dostatečně zahřáté, nejste v závodním tempu. Niki to řekl velice dobře a já s ním souhlasím, je to pro Mercedes šok. Nelze příjít o oba vozy ve třetí zatáčce prvního kola. Bez ohledu, kdo je na vině. Dobré rozhodnutí komise, že šlo o závodní incident, ale u Mercedesů za zavřenými dveřmi se bude hodně mluvit."
Mario Andretti: "Oba, Lewis i Nico, se musí cítit bídně. Bude to pro ně jeden z nejhorších dnů jejich kariér."
Rubens Barrichello: "Byl to závodní incident. Oba na něm mají podíl. Rosberg byl ale vinen o něco víc, protože příliš pozdě Lewisovi »zabouchl dveře«."
Martin Brundle: "Pořadatelé právě označili tuto kolizi jako závodní incident; byla to shoda okolností, které vyústily v Lewisův výjezd na trávu a pak následoval náraz do vozu svého kolegy."
Derek Daly: "Rosberg neměl dopustit, aby Hamilton po jeho manévru vyjel mimo trať. Ale byl tu Schumacher, který zdokonalil předjížděcí manévry a ty se staly pro FIA měřítkem."
Tiff Needel: "»Robustnější« obrana se setkává s větší podporou než ambiciózní útok. Musím říci, že jako pilot bych se cítil méně provinile v roli Nico Rosberga. Ať se mi to líbí či ne, současná pravidla umožňují jeden pohyb na druhou stranu trati, dokud žádný vůz není po vašem boku, a to je právě to, co Nico udělal."
A ještě jeden hlas na závěr, aby byl výčet kompletní: "Po závodě to byl těžký okamžik pro všechny, ale teď už je to uzavřená kapitola, před námi je Monaco," řekl Lewis Hamilton.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.