S ohledem na skutečnost, že se nedaří řešit skutečné problémy současného motorsportu a F1 označil šéf týmu Red Bull novou smlouvu týkající se pohonných jednotek jako nedostatečnou.
Podle Christiana Hornera výrobci motorů a FIA ohledně řešení výrobních nákladů, snižování rozdílu ve výkonu a zabezpečení dodávek tvrdošíjně trvají na nešťastných plánech.
"Není to nijak šťastné řešení. Dohodu mezi výrobci motorů a FIA bych označil za velmi měkkou. Maličko poškádlí náklady, otřou se o otázku výkonu, povinnost dodání agregátu ve skutečnosti neplatí, takže ta dohoda je sama o sobě velmi slabá. Je velká škoda, že se nepodařilo udělat víc, ale pokud se na to podíváte z té lepší stránky, je to pořád lepší než nic," podrobil dohodu kritice Horner.
Navzdory jeho vyjádření se na podporu kontraktu vyslovili zástupci Renaultu a Mercedesu. "Jsme potěšeni touto dohodou zvláště z toho hlediska, že je dobré mít v současné době jasnou představu o tom, co bude v několika příštích letech. Stabilita je důležitá, takže jsme se na ní dohodli až do roku 2020. Snížili jsme cenu pro zákaznické týmy, je jasné, že to bylo akceptováno. Dalším jasným cílem je dosáhnout snižování rozdílu ve výkonu, protože to je pro F1 důležité. Může k tomu kdykoli dojít, je to jasný cíl. Nemůže ale být zárukou, protože nikdo nemůže svůj výkon předem odhadnout. Nelze zaručit výsledky v aerodynamickém tunelu, to samé platí i pro motor. Ale všichni víme, co máme dělat. Je to dobré a přináší to určitou úlevu, protože z toho důvodu lze tvořit plány do budoucna," uvedl v rámci Grand Prix Španělska výkonný ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
"V průběhu dvou let jsme dosáhli výrazného snížení cen, takže pro ostatní se otevřel prostor, aby snížili náš náskok. Navrhli jsme povinné dodávky, takže žádný tým nemůže zůstat bez motoru. Našli jsme mechanismus jak dosáhnout snižování rozdílnu výkonu. Po mnoha měsících, spoustě tvrdé práce je to dobrý posun vpřed, jak dostat všechny na stejnou úroveň," přidal se šéf Mercedesu Toto Wolff.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.