S ohledem na skutečnost, že se nedaří řešit skutečné problémy současného motorsportu a F1 označil šéf týmu Red Bull novou smlouvu týkající se pohonných jednotek jako nedostatečnou.
Podle Christiana Hornera výrobci motorů a FIA ohledně řešení výrobních nákladů, snižování rozdílu ve výkonu a zabezpečení dodávek tvrdošíjně trvají na nešťastných plánech.
"Není to nijak šťastné řešení. Dohodu mezi výrobci motorů a FIA bych označil za velmi měkkou. Maličko poškádlí náklady, otřou se o otázku výkonu, povinnost dodání agregátu ve skutečnosti neplatí, takže ta dohoda je sama o sobě velmi slabá. Je velká škoda, že se nepodařilo udělat víc, ale pokud se na to podíváte z té lepší stránky, je to pořád lepší než nic," podrobil dohodu kritice Horner.
Navzdory jeho vyjádření se na podporu kontraktu vyslovili zástupci Renaultu a Mercedesu. "Jsme potěšeni touto dohodou zvláště z toho hlediska, že je dobré mít v současné době jasnou představu o tom, co bude v několika příštích letech. Stabilita je důležitá, takže jsme se na ní dohodli až do roku 2020. Snížili jsme cenu pro zákaznické týmy, je jasné, že to bylo akceptováno. Dalším jasným cílem je dosáhnout snižování rozdílu ve výkonu, protože to je pro F1 důležité. Může k tomu kdykoli dojít, je to jasný cíl. Nemůže ale být zárukou, protože nikdo nemůže svůj výkon předem odhadnout. Nelze zaručit výsledky v aerodynamickém tunelu, to samé platí i pro motor. Ale všichni víme, co máme dělat. Je to dobré a přináší to určitou úlevu, protože z toho důvodu lze tvořit plány do budoucna," uvedl v rámci Grand Prix Španělska výkonný ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
"V průběhu dvou let jsme dosáhli výrazného snížení cen, takže pro ostatní se otevřel prostor, aby snížili náš náskok. Navrhli jsme povinné dodávky, takže žádný tým nemůže zůstat bez motoru. Našli jsme mechanismus jak dosáhnout snižování rozdílnu výkonu. Po mnoha měsících, spoustě tvrdé práce je to dobrý posun vpřed, jak dostat všechny na stejnou úroveň," přidal se šéf Mercedesu Toto Wolff.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.