Přitom okruh v ulicích ázerbajdžánské metropole ještě není definitivně dokončen, ale to vůbec nebrání vlně nadšení, která ho provází. Dokládají to slova pilotů, kteří ať osobně nebo prostřednictví vizualizací do Baku zavítali.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting provedl předposlední inspekci a vyjádřil uspokojení se stavem prací, neskrblil ani slovy chvály na adresu pořadatelů a nepochybuje, že Baku City Circuit bude včas připraveno (detaily čtěte zde).
Trať, vinoucí se kolem historického Starého města s dominující Panenskou věží, ale rovněž nabízející panorama moderní části města, jako v případě náměstí Azadliq, uchvátila i samotné piloty, kteří se na "nejrychlejší městský okruh" (jak jej označuje tvůrce Hermann Tilke) hodně těší.
"Je to velmi, velmi rychlá trať. Domnívám se, že tu dosáhneme impozantních rychlostí, určitě kolem 340 km/h. V ulicích Baku zažijeme naprosto jedinečný pocit," líčí své dojmy Fernando Alonso, oficiální velvyslanec Grand Prix Evropy 2016. Podobné pocity má i Daniel Ricciardo: "Je to nová výzva. Pro F1 to je »osvěžující« záležitost, navíc to je městský okruh a takové typy tratí mám opravdu rád."
Kvůli termínové kolizi se závodem 24 hodin Le Mans nebude moci Nico Hülkenberg obhajovat na francouzském okruhu Le Sarthe loňský triumf, ale jak se zdá, už si našel důvod, proč z toho nebýt smutný. "Vždy jsem rád závodil na městských okruzích. Na BBC všichni hovoří o pasáži ve staré části města, kde je trať velice úzká, to zní opravdu cool."
Obhájce titulu Lewis Hamilton se navíc těší na setkání se zcela novými fanoušky. "Nemohu se dočkat, až dorazím do Baku. Dopředu děkuji za první přijetí na této trati a doufám, že se budu moci setkat s co největším množství příznivců, jak to jen bude možné!"
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.