Přitom okruh v ulicích ázerbajdžánské metropole ještě není definitivně dokončen, ale to vůbec nebrání vlně nadšení, která ho provází. Dokládají to slova pilotů, kteří ať osobně nebo prostřednictví vizualizací do Baku zavítali.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting provedl předposlední inspekci a vyjádřil uspokojení se stavem prací, neskrblil ani slovy chvály na adresu pořadatelů a nepochybuje, že Baku City Circuit bude včas připraveno (detaily čtěte zde).
Trať, vinoucí se kolem historického Starého města s dominující Panenskou věží, ale rovněž nabízející panorama moderní části města, jako v případě náměstí Azadliq, uchvátila i samotné piloty, kteří se na "nejrychlejší městský okruh" (jak jej označuje tvůrce Hermann Tilke) hodně těší.
"Je to velmi, velmi rychlá trať. Domnívám se, že tu dosáhneme impozantních rychlostí, určitě kolem 340 km/h. V ulicích Baku zažijeme naprosto jedinečný pocit," líčí své dojmy Fernando Alonso, oficiální velvyslanec Grand Prix Evropy 2016. Podobné pocity má i Daniel Ricciardo: "Je to nová výzva. Pro F1 to je »osvěžující« záležitost, navíc to je městský okruh a takové typy tratí mám opravdu rád."
Kvůli termínové kolizi se závodem 24 hodin Le Mans nebude moci Nico Hülkenberg obhajovat na francouzském okruhu Le Sarthe loňský triumf, ale jak se zdá, už si našel důvod, proč z toho nebýt smutný. "Vždy jsem rád závodil na městských okruzích. Na BBC všichni hovoří o pasáži ve staré části města, kde je trať velice úzká, to zní opravdu cool."
Obhájce titulu Lewis Hamilton se navíc těší na setkání se zcela novými fanoušky. "Nemohu se dočkat, až dorazím do Baku. Dopředu děkuji za první přijetí na této trati a doufám, že se budu moci setkat s co největším množství příznivců, jak to jen bude možné!"
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.