Přitom okruh v ulicích ázerbajdžánské metropole ještě není definitivně dokončen, ale to vůbec nebrání vlně nadšení, která ho provází. Dokládají to slova pilotů, kteří ať osobně nebo prostřednictví vizualizací do Baku zavítali.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting provedl předposlední inspekci a vyjádřil uspokojení se stavem prací, neskrblil ani slovy chvály na adresu pořadatelů a nepochybuje, že Baku City Circuit bude včas připraveno (detaily čtěte zde).
Trať, vinoucí se kolem historického Starého města s dominující Panenskou věží, ale rovněž nabízející panorama moderní části města, jako v případě náměstí Azadliq, uchvátila i samotné piloty, kteří se na "nejrychlejší městský okruh" (jak jej označuje tvůrce Hermann Tilke) hodně těší.
"Je to velmi, velmi rychlá trať. Domnívám se, že tu dosáhneme impozantních rychlostí, určitě kolem 340 km/h. V ulicích Baku zažijeme naprosto jedinečný pocit," líčí své dojmy Fernando Alonso, oficiální velvyslanec Grand Prix Evropy 2016. Podobné pocity má i Daniel Ricciardo: "Je to nová výzva. Pro F1 to je »osvěžující« záležitost, navíc to je městský okruh a takové typy tratí mám opravdu rád."
Kvůli termínové kolizi se závodem 24 hodin Le Mans nebude moci Nico Hülkenberg obhajovat na francouzském okruhu Le Sarthe loňský triumf, ale jak se zdá, už si našel důvod, proč z toho nebýt smutný. "Vždy jsem rád závodil na městských okruzích. Na BBC všichni hovoří o pasáži ve staré části města, kde je trať velice úzká, to zní opravdu cool."
Obhájce titulu Lewis Hamilton se navíc těší na setkání se zcela novými fanoušky. "Nemohu se dočkat, až dorazím do Baku. Dopředu děkuji za první přijetí na této trati a doufám, že se budu moci setkat s co největším množství příznivců, jak to jen bude možné!"
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.