Přitom okruh v ulicích ázerbajdžánské metropole ještě není definitivně dokončen, ale to vůbec nebrání vlně nadšení, která ho provází. Dokládají to slova pilotů, kteří ať osobně nebo prostřednictví vizualizací do Baku zavítali.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting provedl předposlední inspekci a vyjádřil uspokojení se stavem prací, neskrblil ani slovy chvály na adresu pořadatelů a nepochybuje, že Baku City Circuit bude včas připraveno (detaily čtěte zde).
Trať, vinoucí se kolem historického Starého města s dominující Panenskou věží, ale rovněž nabízející panorama moderní části města, jako v případě náměstí Azadliq, uchvátila i samotné piloty, kteří se na "nejrychlejší městský okruh" (jak jej označuje tvůrce Hermann Tilke) hodně těší.
"Je to velmi, velmi rychlá trať. Domnívám se, že tu dosáhneme impozantních rychlostí, určitě kolem 340 km/h. V ulicích Baku zažijeme naprosto jedinečný pocit," líčí své dojmy Fernando Alonso, oficiální velvyslanec Grand Prix Evropy 2016. Podobné pocity má i Daniel Ricciardo: "Je to nová výzva. Pro F1 to je »osvěžující« záležitost, navíc to je městský okruh a takové typy tratí mám opravdu rád."
Kvůli termínové kolizi se závodem 24 hodin Le Mans nebude moci Nico Hülkenberg obhajovat na francouzském okruhu Le Sarthe loňský triumf, ale jak se zdá, už si našel důvod, proč z toho nebýt smutný. "Vždy jsem rád závodil na městských okruzích. Na BBC všichni hovoří o pasáži ve staré části města, kde je trať velice úzká, to zní opravdu cool."
Obhájce titulu Lewis Hamilton se navíc těší na setkání se zcela novými fanoušky. "Nemohu se dočkat, až dorazím do Baku. Dopředu děkuji za první přijetí na této trati a doufám, že se budu moci setkat s co největším množství příznivců, jak to jen bude možné!"
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.