Závodní ředitel FIA Charlie Whiting oficiálně navštívil městský okruh v Baku a vyslovil přesvědčení, že bude připraven přivítat v druhé polovině příštího měsíce vozy F1.
Okruh je dalším dílem dvorního tvůrce závodních tratí F1 Hermanna Tilkeho. Ten se zajel podívat do Baku minulý týden. Whiting při své návštěvě zkontroloval paddock, boxovou uličku, rovinky a sekci v historické části města, kde je trať široká 7,6 metru. Vyslovil své uspokojení nad rychlostí probíhajících prací.
"Závodní okruh bude připraven. U všech zařízení, která jsem prověřil, je vidět nesporná známka kvality. Další cestu do Baku plánuji na začátku června a očekávám, že po ní budu moci ohlásit konečnou připravenost pro pořádání Grand Prix," prohlásil po své inspekci Whiting.
"Bude to fascinující závod. Nejzajímavější bude úsek mezi zatáčkami 8 až 12, ale to samé bude platit i pro část trati mezi dvanáctkou a patnáctkou. Zvlášť nájezd do zatáčky 15 bude hodně efektní. Dlouhá »rovinka« mezi zatáčkami 16 až 20 se pojede naplno, takže to bude úžasná podívaná! Pokud bych měl tuto trať k něčemu přirovnat, tak snad k Singapuru, i když tady budou piloti dosahovat určitě mnohem vyšších rychlostí," odhaduje Whiting.
"Byli jsme přesvědčeni, že FIA ocení pokrok, kterého jsme na trati dosáhli. Dnes nám to bylo potvrzeno, což pro náš tým představuje skutečně velkou hrdost. Teď je na nás, abychom práci dovedli úspěšně až k cílové čáře a získali na začátku června od pana Whitinga garanci, aby mohl označit Baku City Circuit za plně připravený hostit závod Formule 1. Věříme, že se tak stane, naše tvrdá práce bude pokračovat, abychom připravili opravdu efektní a nezapomenutelnou akci pro všechny fanoušky F1, kteří ji budou sledovat na našich tribunách nebo u televizních obrazovek," okomentoval Whitingovu návštěvu promotér závodu Arif Rahimov.
V ulicích hlavního města Ázerbajdžánu se závod, označený za Grand Prix Evropy, pojede 19. června 2016.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.