Závodní ředitel FIA Charlie Whiting oficiálně navštívil městský okruh v Baku a vyslovil přesvědčení, že bude připraven přivítat v druhé polovině příštího měsíce vozy F1.
Okruh je dalším dílem dvorního tvůrce závodních tratí F1 Hermanna Tilkeho. Ten se zajel podívat do Baku minulý týden. Whiting při své návštěvě zkontroloval paddock, boxovou uličku, rovinky a sekci v historické části města, kde je trať široká 7,6 metru. Vyslovil své uspokojení nad rychlostí probíhajících prací.
"Závodní okruh bude připraven. U všech zařízení, která jsem prověřil, je vidět nesporná známka kvality. Další cestu do Baku plánuji na začátku června a očekávám, že po ní budu moci ohlásit konečnou připravenost pro pořádání Grand Prix," prohlásil po své inspekci Whiting.
"Bude to fascinující závod. Nejzajímavější bude úsek mezi zatáčkami 8 až 12, ale to samé bude platit i pro část trati mezi dvanáctkou a patnáctkou. Zvlášť nájezd do zatáčky 15 bude hodně efektní. Dlouhá »rovinka« mezi zatáčkami 16 až 20 se pojede naplno, takže to bude úžasná podívaná! Pokud bych měl tuto trať k něčemu přirovnat, tak snad k Singapuru, i když tady budou piloti dosahovat určitě mnohem vyšších rychlostí," odhaduje Whiting.
"Byli jsme přesvědčeni, že FIA ocení pokrok, kterého jsme na trati dosáhli. Dnes nám to bylo potvrzeno, což pro náš tým představuje skutečně velkou hrdost. Teď je na nás, abychom práci dovedli úspěšně až k cílové čáře a získali na začátku června od pana Whitinga garanci, aby mohl označit Baku City Circuit za plně připravený hostit závod Formule 1. Věříme, že se tak stane, naše tvrdá práce bude pokračovat, abychom připravili opravdu efektní a nezapomenutelnou akci pro všechny fanoušky F1, kteří ji budou sledovat na našich tribunách nebo u televizních obrazovek," okomentoval Whitingovu návštěvu promotér závodu Arif Rahimov.
V ulicích hlavního města Ázerbajdžánu se závod, označený za Grand Prix Evropy, pojede 19. června 2016.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.