McLaren nadále trvá na svém exkluzivním postavení ve vztahu s japonskou automobilkou, nicméně objevují se první náznaky, že by už v příštím roce mohla situace vypadat jinak.
Jak uvedl finský deník Turun Sanomat, případným odběratelem motorů Honda by se mohl stát tým se sídlem ve Faenze. Naráží tím na kontakty Red Bullu s Hondou, které proběhly už v loňském roce. Jako většina záležitostí je i v tomto případě na pořadu dne určité ALE.
Týká se to především postoje týmu McLaren, který i nadále tvrdě trvá na klauzuli ve smlouvě, v niž je uvedena exkluzivita pro tým se sídlem ve Wokingu. Což je ale podle Bernie Ecclestonea v rozporu s pravidlem, že týmy nemohou být ponechány bez zákaznických dodávek. "V loňském roce jsme akceptovali, že Honda jako nováček může zásobovat pouze jeden tým, ale v souladu s pravidly musí být dodavatelé pohonných jednotek schopni poskytnout motory více týmům. Problém Hondy je výhradní smlouva s McLarenem," zní Ecclestoneovo vysvětlení.
Luis Vasconcelos, korespondent Turun Sanomat ale uvádí, že šéf Toro Rosso Franz Tost nyní vyvíjí tlak na Hondu, aby uzavřela s B-týmem Red Bullu tříletou smlouvu na dodávky motorů počínaje už rokem 2017. A jak uvedl šéf Hondy Jusuke Hasegawa, nemusela by to být až taková utopie, protože Japonci jsou myšlence většího počtu odběratelů otevření. "Žádné konkrétní plány nemáme, ale FIA už jsme slíbili, že vytvoříme potenciál pro dodávky motorů druhému, možná i třetímu týmu."
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.