McLaren nadále trvá na svém exkluzivním postavení ve vztahu s japonskou automobilkou, nicméně objevují se první náznaky, že by už v příštím roce mohla situace vypadat jinak.
Jak uvedl finský deník Turun Sanomat, případným odběratelem motorů Honda by se mohl stát tým se sídlem ve Faenze. Naráží tím na kontakty Red Bullu s Hondou, které proběhly už v loňském roce. Jako většina záležitostí je i v tomto případě na pořadu dne určité ALE.
Týká se to především postoje týmu McLaren, který i nadále tvrdě trvá na klauzuli ve smlouvě, v niž je uvedena exkluzivita pro tým se sídlem ve Wokingu. Což je ale podle Bernie Ecclestonea v rozporu s pravidlem, že týmy nemohou být ponechány bez zákaznických dodávek. "V loňském roce jsme akceptovali, že Honda jako nováček může zásobovat pouze jeden tým, ale v souladu s pravidly musí být dodavatelé pohonných jednotek schopni poskytnout motory více týmům. Problém Hondy je výhradní smlouva s McLarenem," zní Ecclestoneovo vysvětlení.
Luis Vasconcelos, korespondent Turun Sanomat ale uvádí, že šéf Toro Rosso Franz Tost nyní vyvíjí tlak na Hondu, aby uzavřela s B-týmem Red Bullu tříletou smlouvu na dodávky motorů počínaje už rokem 2017. A jak uvedl šéf Hondy Jusuke Hasegawa, nemusela by to být až taková utopie, protože Japonci jsou myšlence většího počtu odběratelů otevření. "Žádné konkrétní plány nemáme, ale FIA už jsme slíbili, že vytvoříme potenciál pro dodávky motorů druhému, možná i třetímu týmu."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.