Dvě vyhrocená střetnutí v závodech jdoucích po sobě - v minulosti existovaly případy, kdy se dva stejní piloti přitahovali jako pověstné magnety. Stačí vzpomenout na letité duely Hunt-Pryce nebo Peterson-Partrese. I Senna a Mansell měli několik vyhrocených situací.
Teď jsou na pořadu dne Sebastian Vettel a Daniil Kvjat. Poradce Red Bullu dr. Helmut Marko se domnívá, že díky dvěma incidentům se problém této dvojice přelije ještě do dalších závodů. Maurizio Arrivabene (Ferrari) sice tvrdil, že Vettel za zavřenými dveřmi zuřil, ale dr. Marko pochybuje, že by bývalý pilot Red Bullu v sobě uchovával zášť.
"Myslím, že Sebastian vnímá záležitost natolik logicky, že by mu odplata nepřinesla nic dobrého. Musí se soustředit na to, aby dobře startoval a dojížděl s celým vozem do cíle. Proto si myslím, že tohle problém nebude," domnívá se někdejší pilot F1 dr. Marko (více o jeho vyjádření zde).
Kvjat je vláčen sociálními sítěmi s nelichotivými přídomky, ale nachází i zastání. "Daniil udělal chybu v případě prvního kontaktu, ale při druhém nemohl čekat, že Vettel tak prudce zabrzdí. Po výborném výkonu v Číně zklamal na domácí tratí, ale zůstává skvělým pilotem," postavil se na obranu ruského jezdce David Coulthard, který svůj názor prezentoval pro agenturu Tass.
Další expilot F1 Robert Doornbos, který v letech 2005 a 2006 absolvoval 38 Grand Prix, vyslovil podobný názor. "Kvjat podcenil brzdnou dráhu před prvním dotekem, ale druhý kontakt byl závodní nehodou. Je samozřejmě špatné, když vyřadíte Ferrari ze závodu, ale zdálo se, že Vettel už měl nějaké problémy. V tom úseku se jeden pod plným plynem, ale je zřejmé, že Vettel tak nejel," uvedl pro list Ziggo Sport Totaal třiačtyřicetiletý Holanďan.
"Ruský pilot má několik měsíců na to, aby se před Christianem Hornerem předvedl. Hrozí mu nebezpečí, že ztratí své místo u Red Bullu, proto je po tom, co se stalo v Číně, pod velkým tlakem. Je totiž pravděpodobné, že pro příští sezónu bude Red Bull na jedno místo preferovat někoho z mladíků v Toro Rosso," uvažuje v periodiku Le Point Francouz Franck Montagny, který rovněž zkoušel F1.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.