Dvě vyhrocená střetnutí v závodech jdoucích po sobě - v minulosti existovaly případy, kdy se dva stejní piloti přitahovali jako pověstné magnety. Stačí vzpomenout na letité duely Hunt-Pryce nebo Peterson-Partrese. I Senna a Mansell měli několik vyhrocených situací.
Teď jsou na pořadu dne Sebastian Vettel a Daniil Kvjat. Poradce Red Bullu dr. Helmut Marko se domnívá, že díky dvěma incidentům se problém této dvojice přelije ještě do dalších závodů. Maurizio Arrivabene (Ferrari) sice tvrdil, že Vettel za zavřenými dveřmi zuřil, ale dr. Marko pochybuje, že by bývalý pilot Red Bullu v sobě uchovával zášť.
"Myslím, že Sebastian vnímá záležitost natolik logicky, že by mu odplata nepřinesla nic dobrého. Musí se soustředit na to, aby dobře startoval a dojížděl s celým vozem do cíle. Proto si myslím, že tohle problém nebude," domnívá se někdejší pilot F1 dr. Marko (více o jeho vyjádření zde).
Kvjat je vláčen sociálními sítěmi s nelichotivými přídomky, ale nachází i zastání. "Daniil udělal chybu v případě prvního kontaktu, ale při druhém nemohl čekat, že Vettel tak prudce zabrzdí. Po výborném výkonu v Číně zklamal na domácí tratí, ale zůstává skvělým pilotem," postavil se na obranu ruského jezdce David Coulthard, který svůj názor prezentoval pro agenturu Tass.
Další expilot F1 Robert Doornbos, který v letech 2005 a 2006 absolvoval 38 Grand Prix, vyslovil podobný názor. "Kvjat podcenil brzdnou dráhu před prvním dotekem, ale druhý kontakt byl závodní nehodou. Je samozřejmě špatné, když vyřadíte Ferrari ze závodu, ale zdálo se, že Vettel už měl nějaké problémy. V tom úseku se jeden pod plným plynem, ale je zřejmé, že Vettel tak nejel," uvedl pro list Ziggo Sport Totaal třiačtyřicetiletý Holanďan.
"Ruský pilot má několik měsíců na to, aby se před Christianem Hornerem předvedl. Hrozí mu nebezpečí, že ztratí své místo u Red Bullu, proto je po tom, co se stalo v Číně, pod velkým tlakem. Je totiž pravděpodobné, že pro příští sezónu bude Red Bull na jedno místo preferovat někoho z mladíků v Toro Rosso," uvažuje v periodiku Le Point Francouz Franck Montagny, který rovněž zkoušel F1.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.