Dvě vyhrocená střetnutí v závodech jdoucích po sobě - v minulosti existovaly případy, kdy se dva stejní piloti přitahovali jako pověstné magnety. Stačí vzpomenout na letité duely Hunt-Pryce nebo Peterson-Partrese. I Senna a Mansell měli několik vyhrocených situací.
Teď jsou na pořadu dne Sebastian Vettel a Daniil Kvjat. Poradce Red Bullu dr. Helmut Marko se domnívá, že díky dvěma incidentům se problém této dvojice přelije ještě do dalších závodů. Maurizio Arrivabene (Ferrari) sice tvrdil, že Vettel za zavřenými dveřmi zuřil, ale dr. Marko pochybuje, že by bývalý pilot Red Bullu v sobě uchovával zášť.
"Myslím, že Sebastian vnímá záležitost natolik logicky, že by mu odplata nepřinesla nic dobrého. Musí se soustředit na to, aby dobře startoval a dojížděl s celým vozem do cíle. Proto si myslím, že tohle problém nebude," domnívá se někdejší pilot F1 dr. Marko (více o jeho vyjádření zde).
Kvjat je vláčen sociálními sítěmi s nelichotivými přídomky, ale nachází i zastání. "Daniil udělal chybu v případě prvního kontaktu, ale při druhém nemohl čekat, že Vettel tak prudce zabrzdí. Po výborném výkonu v Číně zklamal na domácí tratí, ale zůstává skvělým pilotem," postavil se na obranu ruského jezdce David Coulthard, který svůj názor prezentoval pro agenturu Tass.
Další expilot F1 Robert Doornbos, který v letech 2005 a 2006 absolvoval 38 Grand Prix, vyslovil podobný názor. "Kvjat podcenil brzdnou dráhu před prvním dotekem, ale druhý kontakt byl závodní nehodou. Je samozřejmě špatné, když vyřadíte Ferrari ze závodu, ale zdálo se, že Vettel už měl nějaké problémy. V tom úseku se jeden pod plným plynem, ale je zřejmé, že Vettel tak nejel," uvedl pro list Ziggo Sport Totaal třiačtyřicetiletý Holanďan.
"Ruský pilot má několik měsíců na to, aby se před Christianem Hornerem předvedl. Hrozí mu nebezpečí, že ztratí své místo u Red Bullu, proto je po tom, co se stalo v Číně, pod velkým tlakem. Je totiž pravděpodobné, že pro příští sezónu bude Red Bull na jedno místo preferovat někoho z mladíků v Toro Rosso," uvažuje v periodiku Le Point Francouz Franck Montagny, který rovněž zkoušel F1.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.