Děsivá havárie v 17. kole Grand Prix Austrálie sice pro Fernanda Alonsa dopadla relativně dobře, ale poté, co se dostal do rukou odborné lékařské péče musel následující závod v Bahrajnu vynechat - zaskočil za něj Stoffel Vandoorne.
Španěl musel projít dalšími zdravotními testy, aby dostal definitivní požehnání pro start v Grand Prix Číny, ale jak sám přiznal, cítil ještě důsledky nehody a jeho návrat do kokpitu byl "bolestivý".
"Jsem naprosto v pořádku. Po stránce pracovní i tréninkové. V posledních dvou týdnech po Grand Prix Číny, zejména čtyři nebo pět dní po závodě jsem měl trochu zvláštní pocity, ale po posledních deseti dnech musím říci, že nemám sebemenší problémy. Trvalo to trochu déle, než jsem si myslel nebo než jsem očekával, regenerace po Melbourne se táhla nějakých 42 nebo 43 dní než jsem byl stoprocentně fit, ale to je asi normální," dodal čtyřiatřicetiletý rodák z Ovidea.
Rusko otestuje náš motorAlonso je nicméně připraven získat své první body v této sezóně a domnívá se, že trať v Soči bude dobrým ověřením pokroku, který by měl McLaren s pohonnou jednotkou udělat. "Závod od závodu jsme konkurenceschopnější, tohle pro nás bude dobrý test. Efektivita výkonu je tu hodně vysoká. Myslím, že to je čtvrtý nejrychlejší okruh šampionátu, takže musíme v zatáčkách nahnat čas."
Španěl nicméně dodal, že tým ještě musí vyřešit otázku, proč McLaren dosahuje v kvalifikaci vyšších rychlostí než v závodě. "Tam jsme dobří, ale nedokážeme ten výkon přenést do závodu. Naše konkurenceschopnost v závodě klesá, takže nás tady čeká úkol s tím něco udělat, abychom po oba dny byli stejně dobří."
Jako noc a denAlonso je každopádně přesvědčen, že pokrok McLarenu i Hondy je letos pozoruhodný a dává týmu možnost se začlenit do bojů ve středu startovního pole. "Je to jako noc a den. Letos je to docela jiný obrázek, když bojujeme s jinými vozy. Čína nebyla nejlepším příkladem, neboť kvůli různým strategiím a kombinací volby pneumatik a jejich opotřebení se tam hodně snadno předjíždělo," hodnotí předchozí závod Španěl.
"Když jsem vyrazil z boxů, tak jsem v každé zatáčce předjížděl soupeře bez jakýchkoli problémů. To samé se stalo, když byli na nových pneumatikách oni, takže nebylo snadné porovnat na rovinkách rychlost a možnost soupeření. Ale to, co se odehrálo v Bahrajnu a Číně byl normální obrázek, osobně si myslím, že tento rok se dočkáme mnohem většího počtu soubojů," předpokládá Alonso.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.