Nejenom v případě Vettela a Kvjata létaly hromy a blesky, bralo se coby svědek video a poté se korigovaly výroky a obvinění. Do podobné situace se dostali Marcus Ericsson a Romain Grosjean. A i tady přišla ke slovu digitální technika.
Francouz zřejmě pod dojmem špatného výsledku a drobné ztrátě image, kterou si Haas po dvou závodech vydobyl, slovně zaútočil na pilota Sauberu s tím, že se v zatáčce choval nekorektně a způsobil vzájemnou kolizi v první zatáčce po startu. Pilot týmu Haas po závodě označil Švéda za "idiota".
Jenže když se později podíval na videozáznam incidentu, Romain Grosjean svůj názor na kolizi změnil: "Viděl jsem v televizi znovu naší kolizi. Původně jsem vůbec neviděl Toro Rosso, které si zkrátilo trať, takže to nebylo tak vyhrocené, jak jsem si nejdřív myslel. Byl to spíš závodní incident. Mohl se zachovat trochu jinak, ale na tom nezáleží. V televizi jsem ho označil za idiota, což ode mě nebylo hezké, nejspíš to byl důsledek emocí ze závodu," přiznal s odstupem času Grosjean.
Marcus Ericsson samozřejmě Francouzovým chováním nadšen nebyl. "Skutečnost, že jste dobrý, ještě neznamená, že se můžete chovat takhle. Abych byl upřímný, byl jsem hodně překvapen. Jak jsem uvedl po závodě, pro mě byla situace naprosto evidentní - šlo o závodní incident. Tlačilo se na mě auto zvenku, to samé se děje víceméně v každém závodě. Tak to prostě v prvních zatáčkách chodí. Je smutné, že si poškodil přední křídlo, ale to se také stává. Spíš jsem byl překvapen jeho následným chováním. Jak ke mně přišel, křičel a říkal mi ne zrovna vybrané věci. To se mi vůbec nelíbilo," popisuje záležitost Ericsson, který pozávodní slovní dodatek opakovaně označil za nepřijatelný.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.