Nejenom v případě Vettela a Kvjata létaly hromy a blesky, bralo se coby svědek video a poté se korigovaly výroky a obvinění. Do podobné situace se dostali Marcus Ericsson a Romain Grosjean. A i tady přišla ke slovu digitální technika.
Francouz zřejmě pod dojmem špatného výsledku a drobné ztrátě image, kterou si Haas po dvou závodech vydobyl, slovně zaútočil na pilota Sauberu s tím, že se v zatáčce choval nekorektně a způsobil vzájemnou kolizi v první zatáčce po startu. Pilot týmu Haas po závodě označil Švéda za "idiota".
Jenže když se později podíval na videozáznam incidentu, Romain Grosjean svůj názor na kolizi změnil: "Viděl jsem v televizi znovu naší kolizi. Původně jsem vůbec neviděl Toro Rosso, které si zkrátilo trať, takže to nebylo tak vyhrocené, jak jsem si nejdřív myslel. Byl to spíš závodní incident. Mohl se zachovat trochu jinak, ale na tom nezáleží. V televizi jsem ho označil za idiota, což ode mě nebylo hezké, nejspíš to byl důsledek emocí ze závodu," přiznal s odstupem času Grosjean.
Marcus Ericsson samozřejmě Francouzovým chováním nadšen nebyl. "Skutečnost, že jste dobrý, ještě neznamená, že se můžete chovat takhle. Abych byl upřímný, byl jsem hodně překvapen. Jak jsem uvedl po závodě, pro mě byla situace naprosto evidentní - šlo o závodní incident. Tlačilo se na mě auto zvenku, to samé se děje víceméně v každém závodě. Tak to prostě v prvních zatáčkách chodí. Je smutné, že si poškodil přední křídlo, ale to se také stává. Spíš jsem byl překvapen jeho následným chováním. Jak ke mně přišel, křičel a říkal mi ne zrovna vybrané věci. To se mi vůbec nelíbilo," popisuje záležitost Ericsson, který pozávodní slovní dodatek opakovaně označil za nepřijatelný.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.