Nejde jenom o čtvrtý podnik letošního šampionátu, který přivítá ruské město Soči, ale také o boj týkající se změn pravidel pro rok 2017. Nezadržitelně se totiž blíží datum, kdy bude muset padnout definitivní rozhodnutí. To ale nejsou jediné důležité okolnosti.
Termín "důležitý" nebo též "zásadní týden" pochází od šéfa Mercedesu Toto Wolffa, do nějž zahrnuje i setkání Strategické skupiny F1 na Ecclestonem vlastněném letišti Biggin Hill jižně od Londýna. Do konečného termínu chybí jen pár dní a právě Toto Wolff apeluje na své kolegy, aby se vzdali plánů na rychlejší automobily v sezóně 2017.
"Je před námi důležitý týden z hlediska motorsportu. Po třech závodech sezóny 2016 jsme svědky, že výkony mezi týmy se vyrovnávají a napomáhají většímu závodění. Jako skupina bychom měli posoudit tento stav a zvážit eventualitu setrvání u tohoto regulačního rámce, který se, jak jsme viděli, funguje dobře," vyzval své kolegy Wolff.
V některých případech ale narazil na poměrně tvrdou vodu. Odborný poradce stáje Red Bull dr. Helmut Marko označil Wolffův návrh s ohledem na přetrvávající dominanci Mercedesu za "paranoidní". Všeobecně se ale předpokládá, že jakýkoli pokus o zásadní změnu kursu přišel pozdě, i s ohledem na hlasovací proces Strategické skupiny F1 a Komise F1.
"Je to ještě stále demokracie, když jediné veto může všechno zastavit? Představte si, že u stolu bude sedět 27 mužů s 27 různými zájmy s možností cokoli všechno vetovat. To prostě není možné," vyjádřil se pro německé periodikum Welt am Sonntag pilot Nico Rosberg.
Chystá se změna v čele F1?Souběžně s touto třaskavou atmosférou se řeší i další zásadní okolnost: začínají prosakovat zvěsti, že automobilky nenápadně plánují frontální útok proti Bernie Ecclestoneovi. Cílem je pětaosmdesátiletého bosse F1 nahradit někým mladším. Některá poslední rozhodnutí vzbudila nemalou nelibost a podle renomovaných médií se podepisují i na samotné image Formule 1.
Německé periodikum Auto Bild se zmiňuje o plánu prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho nahradit Ecclestonea tříčleným výborem, reprezentujícím klíčové právní a marketingové zastoupení. Co se týče oné třetinové sportovní oblasti, Auto Bild zmiňuje možné kandidáty: předseda GPDA Alex Wurz, někdejší pilot a expert David Coulthard či Niki Lauda. V případě posledně jmenovaného se tvrdí, že by byl ochoten se vzdát svého postu, který zastává v týmu Mercedes.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.