Nebyl to pro Ferrari zcela ideální závod, ostatně jako zatím všechny v letošním ročníku. V první zatáčce to vypadalo, že maranellský tým má po nadějích na dobrý výsledek. Nakonec se oba vozy umístily v první pětici.
Nejen náraz od Vettela, ale i smyk a zničené přední křídlo, to byla Räikkönenova bilance po první zatáčce. "Dostal jsem ránu, což je nešťastná záležitost, pro vývoj závodu to rozhodně nebylo ideální. Vettel mi potom řekl »promiň«, ale to nezmění nic na tom, co se stalo. Jsem si jistý, že to neudělal schválně, ale pro mě nebo tým to zkrátka nebylo ideální. Bohužel jsme za to zaplatili."
Räikkönen dále líčil, jak se musel s nepřízní osudu vyrovnat: "Přišel jsem o přední křídlo a měl ještě další defekt, ale podařilo se mi dojet do boxů a vlastně začít znovu. Takže závod pro mě začal až v této chvíli. Snažil jsem se o co nejlepší výkon, byl to špatný den, ale něco jsme z něj vytěžili. Bylo sice poměrně složité, vůz ze zpočátku choval dost divně. Nevěděl jsem, jestli něco nebylo poškozené nebo proč měl takové vlastnosti. Ale pak se to nějak srovnalo a začal pracovat o něco lépe."
Iceman si rovněž pochvaloval reakci z publika, kterou vnímal zejména na konci dlouhé rovinky při předjížděcích manévrech. Asi nejvíc diváci bouřili, když předjížděl ve 47. kole Hamiltona. "Problémy na začátku nás dost postihly, aspoň jsem se tedy snažil předjet co nejvíc soupeřů. Byl jsem rád, že jsem Lewise zdolal, ale to mě vlastně těšilo u každého, koho jsem předjel. Není to jen proto, že jsem se dostal před Hamiltona nebo Mercedes, je to stený pocit jako když se dostanu před někoho jiného."
Räikkönen lituje, že už mu nezbýval čas na dostižení Daniela Ricciarda, který zatím letos předvedl s Rosbergem nejvyrovnanější výkon - Nico byl třikrát první, Daniel třikrát čtvrtý. "Podařilo se mi absolvovat celkem dobrý závod, nijak ideální, ale dobrý po tom, co mě postihlo na začátku. Myslím, že jsme opravdu nemohli udělat nic víc. Byla to v mnoha ohledech dost chaotická Grand Prix, ale i to se občas stává," uzavírá svůj pohled na Grand Prix Číny Räikkönen.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.