Nebyl to pro Ferrari zcela ideální závod, ostatně jako zatím všechny v letošním ročníku. V první zatáčce to vypadalo, že maranellský tým má po nadějích na dobrý výsledek. Nakonec se oba vozy umístily v první pětici.
Nejen náraz od Vettela, ale i smyk a zničené přední křídlo, to byla Räikkönenova bilance po první zatáčce. "Dostal jsem ránu, což je nešťastná záležitost, pro vývoj závodu to rozhodně nebylo ideální. Vettel mi potom řekl »promiň«, ale to nezmění nic na tom, co se stalo. Jsem si jistý, že to neudělal schválně, ale pro mě nebo tým to zkrátka nebylo ideální. Bohužel jsme za to zaplatili."
Räikkönen dále líčil, jak se musel s nepřízní osudu vyrovnat: "Přišel jsem o přední křídlo a měl ještě další defekt, ale podařilo se mi dojet do boxů a vlastně začít znovu. Takže závod pro mě začal až v této chvíli. Snažil jsem se o co nejlepší výkon, byl to špatný den, ale něco jsme z něj vytěžili. Bylo sice poměrně složité, vůz ze zpočátku choval dost divně. Nevěděl jsem, jestli něco nebylo poškozené nebo proč měl takové vlastnosti. Ale pak se to nějak srovnalo a začal pracovat o něco lépe."
Iceman si rovněž pochvaloval reakci z publika, kterou vnímal zejména na konci dlouhé rovinky při předjížděcích manévrech. Asi nejvíc diváci bouřili, když předjížděl ve 47. kole Hamiltona. "Problémy na začátku nás dost postihly, aspoň jsem se tedy snažil předjet co nejvíc soupeřů. Byl jsem rád, že jsem Lewise zdolal, ale to mě vlastně těšilo u každého, koho jsem předjel. Není to jen proto, že jsem se dostal před Hamiltona nebo Mercedes, je to stený pocit jako když se dostanu před někoho jiného."
Räikkönen lituje, že už mu nezbýval čas na dostižení Daniela Ricciarda, který zatím letos předvedl s Rosbergem nejvyrovnanější výkon - Nico byl třikrát první, Daniel třikrát čtvrtý. "Podařilo se mi absolvovat celkem dobrý závod, nijak ideální, ale dobrý po tom, co mě postihlo na začátku. Myslím, že jsme opravdu nemohli udělat nic víc. Byla to v mnoha ohledech dost chaotická Grand Prix, ale i to se občas stává," uzavírá svůj pohled na Grand Prix Číny Räikkönen.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.