Jak naznačují zprávy z tábora švýcarského týmu, letošní sezóna bude nejspíš ve stylu "z ruky do úst". Už dvakrát byla zveřejněna zpráva, že zaměstnanci pracují na dluh, dvakrát se podařilo situaci vyřešit.
Jak bylo uvedeno, na začátku dubna panovaly obavy, zda se Sauber vůbec do Číny vypraví, ovšem několik dní po Grand Prix Bahrajnu byla zveřejněna zpráva, že týmy díky podpoře švédských sponzorů dluhy uhradil a do Číny pojede (více zde).
Jak uvedl švédský večerník Expressen, Sauber má zajištěnu po finanční stránce účast v následujících dvou závodech: Grand Prix Číny a Ruska. Zásluhu na tom měli mít především osobní sponzoři Marcuse Ericssona, kteří vyplatili i chybějící mzdy zaměstnancům.
Jenže tady se objevuje rozpor v informacích. Zmíněný list uvedl, že spasiteli jsou jedinci působící v řadách firem Tetra Pak, zabývající se obalovou technikou, a módní značkou Hennes & Mauritz (H&M). Tuto zprávu však Ericssonův manažer, bývalý pilot F2 Eje Elgh nepotvrdil.
"Jsem povinnen zpochybnit důvěryhodnost této informace, které byly získány bůhvíkde. Projekt spojený s Markusem Ericssonem nemá nic společného ani s H&M, ani s firmou Tetra Pak. Nemíním nijak komentovat finanční situaci Sauberu, protože o ní nic bližšího nevím. Jen podotýkám, že se všichni snažíme řešit nastálé problémy. Skutečnost, že tým je v Číně a připravuje se na to, aby se tu co nejlépe prezentoval je důkazem, že se pokouší řešit délší dobu trvající krizi," uvedl pro švédskou stanici Viasat Elgh.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.