Otevřený dopis GPDA, s nímž de facto vyjádřili souhlas všichni aktivní piloti, se netěší pochopení ze strany někdejších pilotů. Odsoudili ho Jacques Villeneuve a Stefan Johansson, nyní se přidává další expilot F1.
Rodák se severoirského Belfastu, John Marshall Watson, se řadil k těm pilotům, kteří byli označování za "příliš zdvořilé", než aby dosáhli nějakého výrazného úspěchu. Pokud pomineme epizodní starty v letech 1973 a 1985, pak strávil v F1 devět sezón, během kterých pětkrát projel cílem jako první. Na jednu stranu měl smůlu, že týmy, do kterých přestoupil, neprožívaly dobré období, v případě závěru kariéry u McLarenu pak padl za oběť politice "dravého mládí", když ho vystřídal Alain Prost. Nejlepší sezónu prožil tento kdysi vousatý pilot (oholil se poté, co v Rakousku 1976 vyhrál na americkém voze Penske svou první Grand Prix) v roce 1982, kdy v sezóně prošpikované tragédiemi, dohady, stávkou pilotů i diskvalifikacemi skončil na děleném druhém místě s Didierem Pironim.
Britský pilot, který přesně za tři týdny oslaví 70. narozeniny, se postavil v otázce hodnocení otevřeného dopisu GPDA na stranu Jacquese Villeneuva, který nedávno tento počit poměrně dost ostře odsoudil (čtěte zde). V rozhovoru pro britskou televizní stanici Sky se vyjádřil následovně: "Villeneuve byl velmi zdvořilý. To, co řekl, je v zásadě v pořádku. Chce po pilotech, aby dělali to, v čem jsou dobří a ostatní záležitosti kolem Formule 1 přenechali lidem, kteří se v tom vyznají."
Watson se ale domnívá, že piloti by měli vyvinout větší úsilí, aby získali větší vliv, například zapojením do Světové rady FIA. "Ale řešit to tak, že napíší dopis, vyvěsí ho na Twitteru a také pošlou Berniemu... to je spíš vtip," dodal Watson.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.