Otevřený dopis GPDA, s nímž de facto vyjádřili souhlas všichni aktivní piloti, se netěší pochopení ze strany někdejších pilotů. Odsoudili ho Jacques Villeneuve a Stefan Johansson, nyní se přidává další expilot F1.
Rodák se severoirského Belfastu, John Marshall Watson, se řadil k těm pilotům, kteří byli označování za "příliš zdvořilé", než aby dosáhli nějakého výrazného úspěchu. Pokud pomineme epizodní starty v letech 1973 a 1985, pak strávil v F1 devět sezón, během kterých pětkrát projel cílem jako první. Na jednu stranu měl smůlu, že týmy, do kterých přestoupil, neprožívaly dobré období, v případě závěru kariéry u McLarenu pak padl za oběť politice "dravého mládí", když ho vystřídal Alain Prost. Nejlepší sezónu prožil tento kdysi vousatý pilot (oholil se poté, co v Rakousku 1976 vyhrál na americkém voze Penske svou první Grand Prix) v roce 1982, kdy v sezóně prošpikované tragédiemi, dohady, stávkou pilotů i diskvalifikacemi skončil na děleném druhém místě s Didierem Pironim.
Britský pilot, který přesně za tři týdny oslaví 70. narozeniny, se postavil v otázce hodnocení otevřeného dopisu GPDA na stranu Jacquese Villeneuva, který nedávno tento počit poměrně dost ostře odsoudil (čtěte zde). V rozhovoru pro britskou televizní stanici Sky se vyjádřil následovně: "Villeneuve byl velmi zdvořilý. To, co řekl, je v zásadě v pořádku. Chce po pilotech, aby dělali to, v čem jsou dobří a ostatní záležitosti kolem Formule 1 přenechali lidem, kteří se v tom vyznají."
Watson se ale domnívá, že piloti by měli vyvinout větší úsilí, aby získali větší vliv, například zapojením do Světové rady FIA. "Ale řešit to tak, že napíší dopis, vyvěsí ho na Twitteru a také pošlou Berniemu... to je spíš vtip," dodal Watson.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.