To si myslí technický šéf týmu Williams Pat Symonds. Podle jeho názoru jsou týmy nyní ochotny pustit se do agresivněji pojaté strategie. Předpokládá, že diváci při Grand Prix Číny budou svědky podobného průběhu závodu jako v Bahrajnu.
Revidovaná pravidla umožňují dodavateli pneumatik Pirelli označit pro každý závodní víkend tři směsi, s jednou měkčí pro Q3 a s tím, že v závodě musí být použity alespoň dvě směsi.
Týmům je poskytnuta naprostá volnost při výběru deseti sad z 13 souprav. V úvodních dvou závodech jsme tak byli svědky různého přístupu. Nováček Haas zvolil útočný přístup v podobě tří zastávek v boxech, když tři stinty odjel na superměkké směsi, zatímco Williams zvolil konzervativnější, a jak se ukázalo méně úspěšnou podobu strategiese dvěma zastávkami a využitím středně tvrdé směsi.
"Zatímco v roce 2015 jsme v Číně viděli velké množství dvou zastávek v boxech, letošní rok naznačuje, že týmy s ohledem na svobodnější volbu pneumatik budou spíše inklinovat k agresivnější strategii. Šampionát je zatím extrémně vyrovnaný, takže musíme vyvíjet soustavný tlak, abychom zůstali konkurenceschopní," vysvětluje Symonds.
"Shanghai International Circuit má hodně dlouhé rovinky s průměrnými rychlostmi v pomalých zatáčkách. Každopádně v zatáčkách 7, 8 a 13 mají vozy vysokou rychlost. Jsou hodně dlouhé a to vykazuje prostřednictvím pneumatik velkou energii, proto je na této trati jejich opotřebení zásadním faktorem pro určení strategie," pokračuje technický šéf Williamsu.
Poté, co se neosvědčila varianta se středně tvrdými pneumatikami v Bahrajnu hodlá Williams zvolit pneumatiky pro maximálně agresivní přístup. Massa a Bottas mají společně s piloty McLarenu a Haasu nejvíce superměkkých sad - sedm. Tým se sídlem v Grove však má poněkud odlišné rozdělení v přidělování měkkých a středně tvrdých pneumatik - Massa bude mít k dispozici jen jednu bíle označenou sadu, zatímco Bottas dostane dvě.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.