To si myslí technický šéf týmu Williams Pat Symonds. Podle jeho názoru jsou týmy nyní ochotny pustit se do agresivněji pojaté strategie. Předpokládá, že diváci při Grand Prix Číny budou svědky podobného průběhu závodu jako v Bahrajnu.
Revidovaná pravidla umožňují dodavateli pneumatik Pirelli označit pro každý závodní víkend tři směsi, s jednou měkčí pro Q3 a s tím, že v závodě musí být použity alespoň dvě směsi.
Týmům je poskytnuta naprostá volnost při výběru deseti sad z 13 souprav. V úvodních dvou závodech jsme tak byli svědky různého přístupu. Nováček Haas zvolil útočný přístup v podobě tří zastávek v boxech, když tři stinty odjel na superměkké směsi, zatímco Williams zvolil konzervativnější, a jak se ukázalo méně úspěšnou podobu strategiese dvěma zastávkami a využitím středně tvrdé směsi.
"Zatímco v roce 2015 jsme v Číně viděli velké množství dvou zastávek v boxech, letošní rok naznačuje, že týmy s ohledem na svobodnější volbu pneumatik budou spíše inklinovat k agresivnější strategii. Šampionát je zatím extrémně vyrovnaný, takže musíme vyvíjet soustavný tlak, abychom zůstali konkurenceschopní," vysvětluje Symonds.
"Shanghai International Circuit má hodně dlouhé rovinky s průměrnými rychlostmi v pomalých zatáčkách. Každopádně v zatáčkách 7, 8 a 13 mají vozy vysokou rychlost. Jsou hodně dlouhé a to vykazuje prostřednictvím pneumatik velkou energii, proto je na této trati jejich opotřebení zásadním faktorem pro určení strategie," pokračuje technický šéf Williamsu.
Poté, co se neosvědčila varianta se středně tvrdými pneumatikami v Bahrajnu hodlá Williams zvolit pneumatiky pro maximálně agresivní přístup. Massa a Bottas mají společně s piloty McLarenu a Haasu nejvíce superměkkých sad - sedm. Tým se sídlem v Grove však má poněkud odlišné rozdělení v přidělování měkkých a středně tvrdých pneumatik - Massa bude mít k dispozici jen jednu bíle označenou sadu, zatímco Bottas dostane dvě.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.