To si myslí technický šéf týmu Williams Pat Symonds. Podle jeho názoru jsou týmy nyní ochotny pustit se do agresivněji pojaté strategie. Předpokládá, že diváci při Grand Prix Číny budou svědky podobného průběhu závodu jako v Bahrajnu.
Revidovaná pravidla umožňují dodavateli pneumatik Pirelli označit pro každý závodní víkend tři směsi, s jednou měkčí pro Q3 a s tím, že v závodě musí být použity alespoň dvě směsi.
Týmům je poskytnuta naprostá volnost při výběru deseti sad z 13 souprav. V úvodních dvou závodech jsme tak byli svědky různého přístupu. Nováček Haas zvolil útočný přístup v podobě tří zastávek v boxech, když tři stinty odjel na superměkké směsi, zatímco Williams zvolil konzervativnější, a jak se ukázalo méně úspěšnou podobu strategiese dvěma zastávkami a využitím středně tvrdé směsi.
"Zatímco v roce 2015 jsme v Číně viděli velké množství dvou zastávek v boxech, letošní rok naznačuje, že týmy s ohledem na svobodnější volbu pneumatik budou spíše inklinovat k agresivnější strategii. Šampionát je zatím extrémně vyrovnaný, takže musíme vyvíjet soustavný tlak, abychom zůstali konkurenceschopní," vysvětluje Symonds.
"Shanghai International Circuit má hodně dlouhé rovinky s průměrnými rychlostmi v pomalých zatáčkách. Každopádně v zatáčkách 7, 8 a 13 mají vozy vysokou rychlost. Jsou hodně dlouhé a to vykazuje prostřednictvím pneumatik velkou energii, proto je na této trati jejich opotřebení zásadním faktorem pro určení strategie," pokračuje technický šéf Williamsu.
Poté, co se neosvědčila varianta se středně tvrdými pneumatikami v Bahrajnu hodlá Williams zvolit pneumatiky pro maximálně agresivní přístup. Massa a Bottas mají společně s piloty McLarenu a Haasu nejvíce superměkkých sad - sedm. Tým se sídlem v Grove však má poněkud odlišné rozdělení v přidělování měkkých a středně tvrdých pneumatik - Massa bude mít k dispozici jen jednu bíle označenou sadu, zatímco Bottas dostane dvě.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.