To si myslí technický šéf týmu Williams Pat Symonds. Podle jeho názoru jsou týmy nyní ochotny pustit se do agresivněji pojaté strategie. Předpokládá, že diváci při Grand Prix Číny budou svědky podobného průběhu závodu jako v Bahrajnu.
Revidovaná pravidla umožňují dodavateli pneumatik Pirelli označit pro každý závodní víkend tři směsi, s jednou měkčí pro Q3 a s tím, že v závodě musí být použity alespoň dvě směsi.
Týmům je poskytnuta naprostá volnost při výběru deseti sad z 13 souprav. V úvodních dvou závodech jsme tak byli svědky různého přístupu. Nováček Haas zvolil útočný přístup v podobě tří zastávek v boxech, když tři stinty odjel na superměkké směsi, zatímco Williams zvolil konzervativnější, a jak se ukázalo méně úspěšnou podobu strategiese dvěma zastávkami a využitím středně tvrdé směsi.
"Zatímco v roce 2015 jsme v Číně viděli velké množství dvou zastávek v boxech, letošní rok naznačuje, že týmy s ohledem na svobodnější volbu pneumatik budou spíše inklinovat k agresivnější strategii. Šampionát je zatím extrémně vyrovnaný, takže musíme vyvíjet soustavný tlak, abychom zůstali konkurenceschopní," vysvětluje Symonds.
"Shanghai International Circuit má hodně dlouhé rovinky s průměrnými rychlostmi v pomalých zatáčkách. Každopádně v zatáčkách 7, 8 a 13 mají vozy vysokou rychlost. Jsou hodně dlouhé a to vykazuje prostřednictvím pneumatik velkou energii, proto je na této trati jejich opotřebení zásadním faktorem pro určení strategie," pokračuje technický šéf Williamsu.
Poté, co se neosvědčila varianta se středně tvrdými pneumatikami v Bahrajnu hodlá Williams zvolit pneumatiky pro maximálně agresivní přístup. Massa a Bottas mají společně s piloty McLarenu a Haasu nejvíce superměkkých sad - sedm. Tým se sídlem v Grove však má poněkud odlišné rozdělení v přidělování měkkých a středně tvrdých pneumatik - Massa bude mít k dispozici jen jednu bíle označenou sadu, zatímco Bottas dostane dvě.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.