Zaměřit se především na zlepšení výkonu spalovacího motoru, takové je prohlášení Hondy navzdory opatrnému zveřejnění jistého pokroku, který ale s odstupem není hodnocen jako dostatečný.
S ohledem na velký deficit v oblasti rychlosti na rovinkách, se Honda přes zimu věnovala přestavbě kompresoru. Jak se zdálo, start do nové sezóny byl povzbudivý, podařilo se především zapracovat na spolehlivosti. Honda proto prohlásila, že dalším hlavním úkolem je nyní stáhnout odstup v počtu koňských sil, které ztrácí na své konkurenty.
"Je to velmi obtížné, ale především jsme se soustředili na spolehlivost a myslím, že v této oblasti jsme dosáhli značného pokroku, navzdory problémům, které jsme měli v Bahrajnu. Teď je třeba věnovat pozornost výkonu motoru, jak jsme seznali, jeho současná síla není dostatečně dobrá, aby bylo možné atakovat Q3. Víc k tomu zatím nelze dodat. Snad jen tolik, že jsme velmi blízko našeho očekávání. Aktuální pozice odpovídá našim představám. Zatím není moc dobrá, ale hodnotím ji jako obstojnou," vyjádřil se šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Honda disponuje 14 vývojovými žetony a není vyloučeno, že některé využije před Grand Prix Španělska. Bez ohledu na oblast, na níž se chce Honda především zaměřit, by mělo dojít ke zlepšení všech částí pohonné jednotky. "Musíme zlepšit výkon motoru, především spalovací části. Pořád jsme na rovinkách pomalí, takže to je ta nejdůležitější věc," pokračuje Hasegawa.
Šéf Hondy se rovněž domnívá, že už není třeba věnovat v otázce vývoje velký prostor v oblasti spolehlivosti, a to i přes Buttonovo odstoupení v Bahrajnu. "Měli bychom žetony využít pro vývoj motoru při jeho dalším nasazení. Co se týče spolehlivosti, tam je potřebovat nebudeme. Musíme udělat změny, abychom dosáhli většího výkonu. Jakmile se nám to podaří, můžeme se zabývat úpravami dalších oblastí a mezi nimi i spolehlivostí. Protože výkon s ní kráčí ruku v ruce," uzavírá Hasegawa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.