Zaměřit se především na zlepšení výkonu spalovacího motoru, takové je prohlášení Hondy navzdory opatrnému zveřejnění jistého pokroku, který ale s odstupem není hodnocen jako dostatečný.
S ohledem na velký deficit v oblasti rychlosti na rovinkách, se Honda přes zimu věnovala přestavbě kompresoru. Jak se zdálo, start do nové sezóny byl povzbudivý, podařilo se především zapracovat na spolehlivosti. Honda proto prohlásila, že dalším hlavním úkolem je nyní stáhnout odstup v počtu koňských sil, které ztrácí na své konkurenty.
"Je to velmi obtížné, ale především jsme se soustředili na spolehlivost a myslím, že v této oblasti jsme dosáhli značného pokroku, navzdory problémům, které jsme měli v Bahrajnu. Teď je třeba věnovat pozornost výkonu motoru, jak jsme seznali, jeho současná síla není dostatečně dobrá, aby bylo možné atakovat Q3. Víc k tomu zatím nelze dodat. Snad jen tolik, že jsme velmi blízko našeho očekávání. Aktuální pozice odpovídá našim představám. Zatím není moc dobrá, ale hodnotím ji jako obstojnou," vyjádřil se šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Honda disponuje 14 vývojovými žetony a není vyloučeno, že některé využije před Grand Prix Španělska. Bez ohledu na oblast, na níž se chce Honda především zaměřit, by mělo dojít ke zlepšení všech částí pohonné jednotky. "Musíme zlepšit výkon motoru, především spalovací části. Pořád jsme na rovinkách pomalí, takže to je ta nejdůležitější věc," pokračuje Hasegawa.
Šéf Hondy se rovněž domnívá, že už není třeba věnovat v otázce vývoje velký prostor v oblasti spolehlivosti, a to i přes Buttonovo odstoupení v Bahrajnu. "Měli bychom žetony využít pro vývoj motoru při jeho dalším nasazení. Co se týče spolehlivosti, tam je potřebovat nebudeme. Musíme udělat změny, abychom dosáhli většího výkonu. Jakmile se nám to podaří, můžeme se zabývat úpravami dalších oblastí a mezi nimi i spolehlivostí. Protože výkon s ní kráčí ruku v ruce," uzavírá Hasegawa.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.