Pokud prosákly zprávy, že kvůli zpoždění platů za březen je ohrožen start švýcarské stáje v Grand Prix Číny, pak její zástupci ujišťují své fanoušky, že se Felipe Nasr a Marcus Ericsson na trati v Šanghaji objeví.
Jak uvedly zdroje blízké Sauberu, peníze ze strany švédského sponzora pokrývající březnové mzdy zaměstnanců by měly být dnešního dne odeslány, takže patřičné sumy by se měly nejpozději v pondělí objevit na účtech. Švýcarský tým se už v únoru kvůli nedostatku financí opozdil s placením a to samé se stalo i v březnu (čtěte zde).
Jak uvedl server Autosport, k nápravě přispěl významně právě švédský sponzor mající vazbu na Marcuse Ericssona. Nicméně finanční situace Sauberu zůstává nadále nejistá a šéfka týmu Moniša Kaltenbornová usilovně shání další potenciální sponzory. V Bahrajnu jednala s několika evetuálními zájemci, ale žádné nabídky dosud nebyly schváleny. Proto se spekuluje, zda Kaltenbornová vůbec odjede s týmem do Číny a jestli raději nebude pokračovat v "honbě za mecenáši".
Pokud se nepovede zajistit další přísun finančních prostředků od nějakého nového sponzora, bude veškerá zátěž ležet na švédských sponzorech a brazilských mecenáších Felipe Nasra, aby se podařilo sehnat prostředky na úhradu dubnových mezd. Na otázku, zda Sauber pojede do Číny odpověděl Ericsson rázně: "Stoprocentně ano!"
Přípravy na čínskou Grand Prix u Sauberu zatím probíhají v obvyklé režii: první vlna zaměstnanců odletí do Šanghaje v sobotu, zbytek týmu pak dorazí v následujících třech dnech. Bude v něm chybět technický ředitel Mark Smith, který opustil po devíti měsících tým s odvoláním na osobní důvody. Sauber právě kvůli nedostatku financí nebyl schopen plně dokončit vývoj nového vozu pro předsezónní testy.
"Tyhle věci jsou vždy závislé na penězích, my jsme malý tým, takže nemůžeme mít vývoj na stejné úrovni jako naši velcí kolegové. Jsem tady abych odvedl svou práci a znásobil své usilí pokaždé, když jsem na trati. To je vše, co mohu jako pilot udělat. Samozřejmě na kluky v depu tlačím a říkám jim, co bych na autě chtěl, ale nakonec jde vždy jen o to, abych odvedl to nejlepší na trati," vyjadřuje se Ericsson.
Sauber je jedním ze tří týmů, které žádaly Ecclestonea o předčasnou úhradu poplatků za šampionát, aby předešel případné likviditě.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.