Pokud prosákly zprávy, že kvůli zpoždění platů za březen je ohrožen start švýcarské stáje v Grand Prix Číny, pak její zástupci ujišťují své fanoušky, že se Felipe Nasr a Marcus Ericsson na trati v Šanghaji objeví.
Jak uvedly zdroje blízké Sauberu, peníze ze strany švédského sponzora pokrývající březnové mzdy zaměstnanců by měly být dnešního dne odeslány, takže patřičné sumy by se měly nejpozději v pondělí objevit na účtech. Švýcarský tým se už v únoru kvůli nedostatku financí opozdil s placením a to samé se stalo i v březnu (čtěte zde).
Jak uvedl server Autosport, k nápravě přispěl významně právě švédský sponzor mající vazbu na Marcuse Ericssona. Nicméně finanční situace Sauberu zůstává nadále nejistá a šéfka týmu Moniša Kaltenbornová usilovně shání další potenciální sponzory. V Bahrajnu jednala s několika evetuálními zájemci, ale žádné nabídky dosud nebyly schváleny. Proto se spekuluje, zda Kaltenbornová vůbec odjede s týmem do Číny a jestli raději nebude pokračovat v "honbě za mecenáši".
Pokud se nepovede zajistit další přísun finančních prostředků od nějakého nového sponzora, bude veškerá zátěž ležet na švédských sponzorech a brazilských mecenáších Felipe Nasra, aby se podařilo sehnat prostředky na úhradu dubnových mezd. Na otázku, zda Sauber pojede do Číny odpověděl Ericsson rázně: "Stoprocentně ano!"
Přípravy na čínskou Grand Prix u Sauberu zatím probíhají v obvyklé režii: první vlna zaměstnanců odletí do Šanghaje v sobotu, zbytek týmu pak dorazí v následujících třech dnech. Bude v něm chybět technický ředitel Mark Smith, který opustil po devíti měsících tým s odvoláním na osobní důvody. Sauber právě kvůli nedostatku financí nebyl schopen plně dokončit vývoj nového vozu pro předsezónní testy.
"Tyhle věci jsou vždy závislé na penězích, my jsme malý tým, takže nemůžeme mít vývoj na stejné úrovni jako naši velcí kolegové. Jsem tady abych odvedl svou práci a znásobil své usilí pokaždé, když jsem na trati. To je vše, co mohu jako pilot udělat. Samozřejmě na kluky v depu tlačím a říkám jim, co bych na autě chtěl, ale nakonec jde vždy jen o to, abych odvedl to nejlepší na trati," vyjadřuje se Ericsson.
Sauber je jedním ze tří týmů, které žádaly Ecclestonea o předčasnou úhradu poplatků za šampionát, aby předešel případné likviditě.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.