Pokud prosákly zprávy, že kvůli zpoždění platů za březen je ohrožen start švýcarské stáje v Grand Prix Číny, pak její zástupci ujišťují své fanoušky, že se Felipe Nasr a Marcus Ericsson na trati v Šanghaji objeví.
Jak uvedly zdroje blízké Sauberu, peníze ze strany švédského sponzora pokrývající březnové mzdy zaměstnanců by měly být dnešního dne odeslány, takže patřičné sumy by se měly nejpozději v pondělí objevit na účtech. Švýcarský tým se už v únoru kvůli nedostatku financí opozdil s placením a to samé se stalo i v březnu (čtěte zde).
Jak uvedl server Autosport, k nápravě přispěl významně právě švédský sponzor mající vazbu na Marcuse Ericssona. Nicméně finanční situace Sauberu zůstává nadále nejistá a šéfka týmu Moniša Kaltenbornová usilovně shání další potenciální sponzory. V Bahrajnu jednala s několika evetuálními zájemci, ale žádné nabídky dosud nebyly schváleny. Proto se spekuluje, zda Kaltenbornová vůbec odjede s týmem do Číny a jestli raději nebude pokračovat v "honbě za mecenáši".
Pokud se nepovede zajistit další přísun finančních prostředků od nějakého nového sponzora, bude veškerá zátěž ležet na švédských sponzorech a brazilských mecenáších Felipe Nasra, aby se podařilo sehnat prostředky na úhradu dubnových mezd. Na otázku, zda Sauber pojede do Číny odpověděl Ericsson rázně: "Stoprocentně ano!"
Přípravy na čínskou Grand Prix u Sauberu zatím probíhají v obvyklé režii: první vlna zaměstnanců odletí do Šanghaje v sobotu, zbytek týmu pak dorazí v následujících třech dnech. Bude v něm chybět technický ředitel Mark Smith, který opustil po devíti měsících tým s odvoláním na osobní důvody. Sauber právě kvůli nedostatku financí nebyl schopen plně dokončit vývoj nového vozu pro předsezónní testy.
"Tyhle věci jsou vždy závislé na penězích, my jsme malý tým, takže nemůžeme mít vývoj na stejné úrovni jako naši velcí kolegové. Jsem tady abych odvedl svou práci a znásobil své usilí pokaždé, když jsem na trati. To je vše, co mohu jako pilot udělat. Samozřejmě na kluky v depu tlačím a říkám jim, co bych na autě chtěl, ale nakonec jde vždy jen o to, abych odvedl to nejlepší na trati," vyjadřuje se Ericsson.
Sauber je jedním ze tří týmů, které žádaly Ecclestonea o předčasnou úhradu poplatků za šampionát, aby předešel případné likviditě.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.