Pokud prosákly zprávy, že kvůli zpoždění platů za březen je ohrožen start švýcarské stáje v Grand Prix Číny, pak její zástupci ujišťují své fanoušky, že se Felipe Nasr a Marcus Ericsson na trati v Šanghaji objeví.
Jak uvedly zdroje blízké Sauberu, peníze ze strany švédského sponzora pokrývající březnové mzdy zaměstnanců by měly být dnešního dne odeslány, takže patřičné sumy by se měly nejpozději v pondělí objevit na účtech. Švýcarský tým se už v únoru kvůli nedostatku financí opozdil s placením a to samé se stalo i v březnu (čtěte zde).
Jak uvedl server Autosport, k nápravě přispěl významně právě švédský sponzor mající vazbu na Marcuse Ericssona. Nicméně finanční situace Sauberu zůstává nadále nejistá a šéfka týmu Moniša Kaltenbornová usilovně shání další potenciální sponzory. V Bahrajnu jednala s několika evetuálními zájemci, ale žádné nabídky dosud nebyly schváleny. Proto se spekuluje, zda Kaltenbornová vůbec odjede s týmem do Číny a jestli raději nebude pokračovat v "honbě za mecenáši".
Pokud se nepovede zajistit další přísun finančních prostředků od nějakého nového sponzora, bude veškerá zátěž ležet na švédských sponzorech a brazilských mecenáších Felipe Nasra, aby se podařilo sehnat prostředky na úhradu dubnových mezd. Na otázku, zda Sauber pojede do Číny odpověděl Ericsson rázně: "Stoprocentně ano!"
Přípravy na čínskou Grand Prix u Sauberu zatím probíhají v obvyklé režii: první vlna zaměstnanců odletí do Šanghaje v sobotu, zbytek týmu pak dorazí v následujících třech dnech. Bude v něm chybět technický ředitel Mark Smith, který opustil po devíti měsících tým s odvoláním na osobní důvody. Sauber právě kvůli nedostatku financí nebyl schopen plně dokončit vývoj nového vozu pro předsezónní testy.
"Tyhle věci jsou vždy závislé na penězích, my jsme malý tým, takže nemůžeme mít vývoj na stejné úrovni jako naši velcí kolegové. Jsem tady abych odvedl svou práci a znásobil své usilí pokaždé, když jsem na trati. To je vše, co mohu jako pilot udělat. Samozřejmě na kluky v depu tlačím a říkám jim, co bych na autě chtěl, ale nakonec jde vždy jen o to, abych odvedl to nejlepší na trati," vyjadřuje se Ericsson.
Sauber je jedním ze tří týmů, které žádaly Ecclestonea o předčasnou úhradu poplatků za šampionát, aby předešel případné likviditě.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.