Gene Haas připouští, že kvůli chystaným rozsáhlejším změnám se svým týmem již raději upře pozornost k příštímu roku, než aby vylepšoval vůz pro letošní sezónu, byť právě začala. Chystanou úpravou pravidel ale nejsou všichni nadšeni, na negativní dopad nahlas upozorňuje Lewis Hamilton.
Americký nováček šampionátu zažil nadmíru vydařený debut, když hned ve svém prvním závodu ve Formuli 1 bodoval - Romain Grosjean dokončil Velkou cenu Austrálii na 6. místě. Podobný husarský kousek se naposledy podařil Toyotě v sezóně 2002, kdy ve stejné zemi dosáhl Mika Salo stejného umístění.
Pro příští ročník se chystají větší změny týkajících se vozů, proto týmy budou muset dříve než obvykle přesunout svou pozornost k další generaci vozů. Obzvlášť to platí pro menší stáje s nižšími rozpočty.
"Kromě některých vylepšení, na kterých pracujeme, jsme s vozem pro rok 2016 v podstatě hotovi. Přesouváme se k vozu pro rok 2017, protože jde o dost radikální změny. Kromě drobných úprav předního křídla tedy na letošní auto už nic většího nepřijde," uvedl Gene Haas.
Návrh změn pro příští rok počítá s agresivnějším vzhledem monopostů, širšími pneumatikami a křídly, s větším difuzorem i širší podlahou, což by mělo přinést zrychlení kolem 4 sekund na kolo. Ne všichni však s vylepšováním aerodynamiky a přítlaku souhlasí.
Pilot Mercedesu Lewis Hamilton včera například prohlásil: "Osobně si myslím, že potřebujeme více mechanické přilnavosti a méně aerodynamického úplavu za vozy, abychom se mohli dostat blíž a předjíždět.
Zrychleme o pět sekund na kolo díky aerodynamice a nic se nezmění - jen budeme jezdit rychleji. Hovořím jako někdo, kdo tento sport a závodění miluje. Nemám všechny odpovědi, ale vím, že změny, které činíme, nepřinesou lepší závodění," upozorňuje úřadující mistr světa na ještě obtížnější předjíždění a zhoršení závodní podívané po přijetí navrhovaných změn.
S jeho názorem souhlasí nejen technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, ale také Pat Symonds z Williamsu či Andy Green z Force Indie: "Pokud se rozhodneme pro širší auta, pak už nebude návratu jako u formátu kvalifikace." O finální podobě technických pravidel pro rok 2017 má být rozhodnuto do 30. dubna.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.