Německý nováček, vítěz šampionátu DTM a vůz Manor osazený motorem Mercedes měl v GP Austrálie dokázat, že jeho pobyt na chvostu startovního pole je minulostí. Nestalo se tak, ovšem podle pilota je jedním z hlavních příčin degradace pneumatik.
Pascal Wehrlein se domnívá, že příčinou špatného výsledku v Austrálii bylo opotřebení pneumatik, které je neprodleně nutné řešit, pokud chce tým v Bahrajnu dosáhnout lepšího umístění. Mladík na začátku závodu proklouzl až na 13. místo, ale pak začal velice rychle klesat dozadu právě kvůli pneumatikám.
"Start byl skvělý. Byl jsem jím trochu překvapen, šlo o mou první Grand Prix, ale bylo to úžasné. V prvním kole jsem získal šest nebo sedm pozic, byli jsme opravdu konkurenceschopní, dokud pneumatiky držely. Ale po šesti nebo sedmi kolech se ve srovnání s ostatními všechno zhatilo. Když jsem vyjel na nových pneumatikách, tempo bylo zase dobré, podobné tomu na začátku, takže jsem mohl soupeřit s ostatními. Ale po několika kolech byly pneumatiky zase rychle opotřebené," vysvětluje Wehrlein.
Jedenadvacetiletý mladík doufá, že se podaří některými úpravami na MRT05 připravit lepší výchozí podmínky pro druhý závod sezóny v Bahrajnu. "Je to první věc, na které musíme zapracovat, aby pneumatiky vydržely o něco déle. Co mě celkově naplňuje optimismem je rychlost, které jsme schopni dosáhnout," dodává Wehrlein.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.