Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.
Brazilský pilot Lucas Tucci di Grassi absolvoval v F1 sezónu 2010 na voze Virgin. V současné době pilotuje Audi v seriálu WEC a k otázce ochrany kokpitu se vyslovil v tom směru, že Formule 1 zůstane v otázce bezpečnosti stát na půli cesty, pokud zavede Halo koncept. Podle něj by měla následovat právě vozy ze šampionátu World Endurance Championship a použít zcela uzavřené kokpity.
"Podle mého názoru je optimálním řešením střecha nad hlavou. Proto jsou vozy LMP řešeny právě takto. Také byly předtím otevřené, ale pak se šampionát stal obtížnějším a bylo nutné zlepšit efektivitu. Je to účinnější ve všech směrech, také s ohledem na aerodynamiku. Podle mého názoru vozy F1 vypadají zastarale a všechny stejné. Z toho pak plynou podivná pojetí, jako například příď Caterhamu, která vypadala jako vysavač," popisuje své názory di Grassi.
Vzal si rovněž na mušku Halo koncept, který nazval polovičním řešením. "Je to pro F1 typické. Udělají to a pak zjistí, že to je blbost. Ale příliš se bojí, než aby provedli kompletní změnu, takže dojdou na půli cesty a počkají, jak to dopadne. V F1 jsem takových věcí viděl více, například větší přední křídlo v roce 2009, to byl příklad mizerného řešení," pokračuje di Grassi.
Jedenatřicetiletý Brazilec se domnívá, že kompletní zakrytí kokpitu by bylo pro F1 prospěšné nejen z hlediska výkonnosti, ale i bezpečnosti. "Podle mě je zásadní nechat na tvůrcích pravidel, aby naznačili směr a pak ať odvedou svou práci inženýři. Bezpečnost je někdy něco jiného, jako v případě nárazových testů, ale ohledně zakrytého kokpitu nevidím žádnou nevýhodu. Je lepší z hlediska bezpečnosti i aerodynamiky. Jsem zastáncem modernizace F1. Opravdu se mi líbí návrhy McLarenu a co předvedl Red Bull v roce 2010 projektem X1. To je podle mě další krok, který by měl tento sport udělat," končí di Grassi.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.