Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.
Brazilský pilot Lucas Tucci di Grassi absolvoval v F1 sezónu 2010 na voze Virgin. V současné době pilotuje Audi v seriálu WEC a k otázce ochrany kokpitu se vyslovil v tom směru, že Formule 1 zůstane v otázce bezpečnosti stát na půli cesty, pokud zavede Halo koncept. Podle něj by měla následovat právě vozy ze šampionátu World Endurance Championship a použít zcela uzavřené kokpity.
"Podle mého názoru je optimálním řešením střecha nad hlavou. Proto jsou vozy LMP řešeny právě takto. Také byly předtím otevřené, ale pak se šampionát stal obtížnějším a bylo nutné zlepšit efektivitu. Je to účinnější ve všech směrech, také s ohledem na aerodynamiku. Podle mého názoru vozy F1 vypadají zastarale a všechny stejné. Z toho pak plynou podivná pojetí, jako například příď Caterhamu, která vypadala jako vysavač," popisuje své názory di Grassi.
Vzal si rovněž na mušku Halo koncept, který nazval polovičním řešením. "Je to pro F1 typické. Udělají to a pak zjistí, že to je blbost. Ale příliš se bojí, než aby provedli kompletní změnu, takže dojdou na půli cesty a počkají, jak to dopadne. V F1 jsem takových věcí viděl více, například větší přední křídlo v roce 2009, to byl příklad mizerného řešení," pokračuje di Grassi.
Jedenatřicetiletý Brazilec se domnívá, že kompletní zakrytí kokpitu by bylo pro F1 prospěšné nejen z hlediska výkonnosti, ale i bezpečnosti. "Podle mě je zásadní nechat na tvůrcích pravidel, aby naznačili směr a pak ať odvedou svou práci inženýři. Bezpečnost je někdy něco jiného, jako v případě nárazových testů, ale ohledně zakrytého kokpitu nevidím žádnou nevýhodu. Je lepší z hlediska bezpečnosti i aerodynamiky. Jsem zastáncem modernizace F1. Opravdu se mi líbí návrhy McLarenu a co předvedl Red Bull v roce 2010 projektem X1. To je podle mě další krok, který by měl tento sport udělat," končí di Grassi.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.