Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.
Brazilský pilot Lucas Tucci di Grassi absolvoval v F1 sezónu 2010 na voze Virgin. V současné době pilotuje Audi v seriálu WEC a k otázce ochrany kokpitu se vyslovil v tom směru, že Formule 1 zůstane v otázce bezpečnosti stát na půli cesty, pokud zavede Halo koncept. Podle něj by měla následovat právě vozy ze šampionátu World Endurance Championship a použít zcela uzavřené kokpity.
"Podle mého názoru je optimálním řešením střecha nad hlavou. Proto jsou vozy LMP řešeny právě takto. Také byly předtím otevřené, ale pak se šampionát stal obtížnějším a bylo nutné zlepšit efektivitu. Je to účinnější ve všech směrech, také s ohledem na aerodynamiku. Podle mého názoru vozy F1 vypadají zastarale a všechny stejné. Z toho pak plynou podivná pojetí, jako například příď Caterhamu, která vypadala jako vysavač," popisuje své názory di Grassi.
Vzal si rovněž na mušku Halo koncept, který nazval polovičním řešením. "Je to pro F1 typické. Udělají to a pak zjistí, že to je blbost. Ale příliš se bojí, než aby provedli kompletní změnu, takže dojdou na půli cesty a počkají, jak to dopadne. V F1 jsem takových věcí viděl více, například větší přední křídlo v roce 2009, to byl příklad mizerného řešení," pokračuje di Grassi.
Jedenatřicetiletý Brazilec se domnívá, že kompletní zakrytí kokpitu by bylo pro F1 prospěšné nejen z hlediska výkonnosti, ale i bezpečnosti. "Podle mě je zásadní nechat na tvůrcích pravidel, aby naznačili směr a pak ať odvedou svou práci inženýři. Bezpečnost je někdy něco jiného, jako v případě nárazových testů, ale ohledně zakrytého kokpitu nevidím žádnou nevýhodu. Je lepší z hlediska bezpečnosti i aerodynamiky. Jsem zastáncem modernizace F1. Opravdu se mi líbí návrhy McLarenu a co předvedl Red Bull v roce 2010 projektem X1. To je podle mě další krok, který by měl tento sport udělat," končí di Grassi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.