Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.
Brazilský pilot Lucas Tucci di Grassi absolvoval v F1 sezónu 2010 na voze Virgin. V současné době pilotuje Audi v seriálu WEC a k otázce ochrany kokpitu se vyslovil v tom směru, že Formule 1 zůstane v otázce bezpečnosti stát na půli cesty, pokud zavede Halo koncept. Podle něj by měla následovat právě vozy ze šampionátu World Endurance Championship a použít zcela uzavřené kokpity.
"Podle mého názoru je optimálním řešením střecha nad hlavou. Proto jsou vozy LMP řešeny právě takto. Také byly předtím otevřené, ale pak se šampionát stal obtížnějším a bylo nutné zlepšit efektivitu. Je to účinnější ve všech směrech, také s ohledem na aerodynamiku. Podle mého názoru vozy F1 vypadají zastarale a všechny stejné. Z toho pak plynou podivná pojetí, jako například příď Caterhamu, která vypadala jako vysavač," popisuje své názory di Grassi.
Vzal si rovněž na mušku Halo koncept, který nazval polovičním řešením. "Je to pro F1 typické. Udělají to a pak zjistí, že to je blbost. Ale příliš se bojí, než aby provedli kompletní změnu, takže dojdou na půli cesty a počkají, jak to dopadne. V F1 jsem takových věcí viděl více, například větší přední křídlo v roce 2009, to byl příklad mizerného řešení," pokračuje di Grassi.
Jedenatřicetiletý Brazilec se domnívá, že kompletní zakrytí kokpitu by bylo pro F1 prospěšné nejen z hlediska výkonnosti, ale i bezpečnosti. "Podle mě je zásadní nechat na tvůrcích pravidel, aby naznačili směr a pak ať odvedou svou práci inženýři. Bezpečnost je někdy něco jiného, jako v případě nárazových testů, ale ohledně zakrytého kokpitu nevidím žádnou nevýhodu. Je lepší z hlediska bezpečnosti i aerodynamiky. Jsem zastáncem modernizace F1. Opravdu se mi líbí návrhy McLarenu a co předvedl Red Bull v roce 2010 projektem X1. To je podle mě další krok, který by měl tento sport udělat," končí di Grassi.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.