Šesté místo amerického nováčka mezi týmy v Grand Prix Austrálie vzbudilo velký ohlas, bez ohledu na okolnosti během závodu, které k tomuto umístění vedly. Šéf stáje Gene Haas tvrdí, že výsledek jeho debutu jenom potvrzuje rozhodnutí ohledně volby pilota.
Bylo mnohem lepší najmout zkušeného jezdce než se zaměřit na domácí, tedy americké piloty, takový je postoj Gene Haase po prvním závodě. Ostatní Romain Grosjean byl za svůj výkon v australské Grand Prix označen jako "Driver of the Day.
"To je důvod, proč jsme si vybrali Romaina. Má spoustu zkušeností a už si odbyl těch pár nezbytných hloupostí v začátcích své kariéry. Poučil se z nich a to je také důvod, proč je vedle něj Gutiérrez. Je mladší a my doufáme, že Esteban získá některé cenné poznatky právě tím, že bude pečlivě sledovat, jak se na trati chová Romain. Grosjean je totiž skutečně skvělý pilot. Sice nikdy nevyhrál žádný závod F1, ale není důvod, proč by to nezvládl letos," staví smělé cíle Haas.
Kvalifikační pochybení
Jediná věc, která kalí Haasovu radost je kvalifikační výkon. Oba piloti nedokázali zúročit svou rychlost a skončili už v první části. Haas ale tvrdí, že si je vědom chyby a může tak učinit vše pro to, aby se podobná věc v Bahrajnu neopakovala.
"Chybou bylo, že když jsme vyrazili z boxů, na obou vozech nebylo něco v pořádku. Grosjeanovi se zablokovala zadní kola, protože neměl správě nastaveno regenerativní brždění, proto mu nevyšlo první kolo. V podstatě to samé potkalo i Estebana. Tím jsme se ocitli mimo možnost bojovat o umístění v Q2," vysvětluje Haas.
"Romain i Esteban se museli vrátit do boxů pro novou sadu pneumatik, ale nestihli už se vrátit tak, aby se vešli do 90vteřinového okna. Oba měli rozjeté dobré kolo - Esteban byl nakonec o téměř čtyři vteřiny rychlejší - ale mezitím vypršel limit," dodává Haas.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.