Šesté místo amerického nováčka mezi týmy v Grand Prix Austrálie vzbudilo velký ohlas, bez ohledu na okolnosti během závodu, které k tomuto umístění vedly. Šéf stáje Gene Haas tvrdí, že výsledek jeho debutu jenom potvrzuje rozhodnutí ohledně volby pilota.
Bylo mnohem lepší najmout zkušeného jezdce než se zaměřit na domácí, tedy americké piloty, takový je postoj Gene Haase po prvním závodě. Ostatní Romain Grosjean byl za svůj výkon v australské Grand Prix označen jako "Driver of the Day.
"To je důvod, proč jsme si vybrali Romaina. Má spoustu zkušeností a už si odbyl těch pár nezbytných hloupostí v začátcích své kariéry. Poučil se z nich a to je také důvod, proč je vedle něj Gutiérrez. Je mladší a my doufáme, že Esteban získá některé cenné poznatky právě tím, že bude pečlivě sledovat, jak se na trati chová Romain. Grosjean je totiž skutečně skvělý pilot. Sice nikdy nevyhrál žádný závod F1, ale není důvod, proč by to nezvládl letos," staví smělé cíle Haas.
Kvalifikační pochybení
Jediná věc, která kalí Haasovu radost je kvalifikační výkon. Oba piloti nedokázali zúročit svou rychlost a skončili už v první části. Haas ale tvrdí, že si je vědom chyby a může tak učinit vše pro to, aby se podobná věc v Bahrajnu neopakovala.
"Chybou bylo, že když jsme vyrazili z boxů, na obou vozech nebylo něco v pořádku. Grosjeanovi se zablokovala zadní kola, protože neměl správě nastaveno regenerativní brždění, proto mu nevyšlo první kolo. V podstatě to samé potkalo i Estebana. Tím jsme se ocitli mimo možnost bojovat o umístění v Q2," vysvětluje Haas.
"Romain i Esteban se museli vrátit do boxů pro novou sadu pneumatik, ale nestihli už se vrátit tak, aby se vešli do 90vteřinového okna. Oba měli rozjeté dobré kolo - Esteban byl nakonec o téměř čtyři vteřiny rychlejší - ale mezitím vypršel limit," dodává Haas.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.