Šesté místo amerického nováčka mezi týmy v Grand Prix Austrálie vzbudilo velký ohlas, bez ohledu na okolnosti během závodu, které k tomuto umístění vedly. Šéf stáje Gene Haas tvrdí, že výsledek jeho debutu jenom potvrzuje rozhodnutí ohledně volby pilota.
Bylo mnohem lepší najmout zkušeného jezdce než se zaměřit na domácí, tedy americké piloty, takový je postoj Gene Haase po prvním závodě. Ostatní Romain Grosjean byl za svůj výkon v australské Grand Prix označen jako "Driver of the Day.
"To je důvod, proč jsme si vybrali Romaina. Má spoustu zkušeností a už si odbyl těch pár nezbytných hloupostí v začátcích své kariéry. Poučil se z nich a to je také důvod, proč je vedle něj Gutiérrez. Je mladší a my doufáme, že Esteban získá některé cenné poznatky právě tím, že bude pečlivě sledovat, jak se na trati chová Romain. Grosjean je totiž skutečně skvělý pilot. Sice nikdy nevyhrál žádný závod F1, ale není důvod, proč by to nezvládl letos," staví smělé cíle Haas.
Kvalifikační pochybení
Jediná věc, která kalí Haasovu radost je kvalifikační výkon. Oba piloti nedokázali zúročit svou rychlost a skončili už v první části. Haas ale tvrdí, že si je vědom chyby a může tak učinit vše pro to, aby se podobná věc v Bahrajnu neopakovala.
"Chybou bylo, že když jsme vyrazili z boxů, na obou vozech nebylo něco v pořádku. Grosjeanovi se zablokovala zadní kola, protože neměl správě nastaveno regenerativní brždění, proto mu nevyšlo první kolo. V podstatě to samé potkalo i Estebana. Tím jsme se ocitli mimo možnost bojovat o umístění v Q2," vysvětluje Haas.
"Romain i Esteban se museli vrátit do boxů pro novou sadu pneumatik, ale nestihli už se vrátit tak, aby se vešli do 90vteřinového okna. Oba měli rozjeté dobré kolo - Esteban byl nakonec o téměř čtyři vteřiny rychlejší - ale mezitím vypršel limit," dodává Haas.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.