FIA pro letošní sezónu zpřísnila podmínky radiokomunikace mezi pilotem a boxovou zídkou. Jak se s novým omezením pilotům závodilo? Pocítili nějaký rozdíl?
"Bylo to dobré, je to větší výzva, protože to teď víc záleží na nás, což je bezva. Cítíte, že máte věci víc pod kontrolou. Musíme se nyní podívat na to, jestli je to ta správná cesta, nebo existuje ještě lepší. Uvidíme," okomentoval změnu na tiskové konferenci vítěz prvního letošního závodu Nico Rosberg.
Lewis Hamilton se například svého závodního inženýra před restartem závodu po nehodě Gutiérreze a Alonsa ptal, jak má vypnout poplach. "To ti bohužel nemohu říci," zněla odpověď. A Brit si tak musel poradit sám, problém s tím však neměl.
"Pro mě v tom nebyl žádný rozdíl a závod to nezlepšilo. Jak řekl Nico, je bezva, že můžeme... například můžeme kontrolovat motor a rozhovat se, co uděláme dál. Ale jinak si myslím, že ty změny nebyly nutné, bylo by lepší spíš autu dovolit stíhání někoho jiného," uvedl pilot Mercedesu.
Jako příklad uvedl jeho stíhání Sebastianem Vettelem a následný výlet mimo trať, který Němec předvedl ke konci závodu. "Měl lepší pneumatiky, ale aerodynamika... podle mě asi proto vyjel mimo. Chceme, abychom měli možnost dostat se blízko autu před námi a nemuset na rovinkách používat DRS, ale být v závěsu za někým," popisuje Hamilton.
Ani podle Vettela tato změna pravidel moc nezměnila, ačkoliv musejí mít nyní na paměti mnohem více věcí. "Sice jsem měl asi v polovině závodu menší problém se softwarem, ale pro diváky to asi není moc vzrušující, když se mi správně nezobrazují data. Nakonec jsme to opravili, ale po závodní stránce to moc nezměnilo," prozradil pilot Ferrari.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.