FIA pro letošní sezónu zpřísnila podmínky radiokomunikace mezi pilotem a boxovou zídkou. Jak se s novým omezením pilotům závodilo? Pocítili nějaký rozdíl?
"Bylo to dobré, je to větší výzva, protože to teď víc záleží na nás, což je bezva. Cítíte, že máte věci víc pod kontrolou. Musíme se nyní podívat na to, jestli je to ta správná cesta, nebo existuje ještě lepší. Uvidíme," okomentoval změnu na tiskové konferenci vítěz prvního letošního závodu Nico Rosberg.
Lewis Hamilton se například svého závodního inženýra před restartem závodu po nehodě Gutiérreze a Alonsa ptal, jak má vypnout poplach. "To ti bohužel nemohu říci," zněla odpověď. A Brit si tak musel poradit sám, problém s tím však neměl.
"Pro mě v tom nebyl žádný rozdíl a závod to nezlepšilo. Jak řekl Nico, je bezva, že můžeme... například můžeme kontrolovat motor a rozhovat se, co uděláme dál. Ale jinak si myslím, že ty změny nebyly nutné, bylo by lepší spíš autu dovolit stíhání někoho jiného," uvedl pilot Mercedesu.
Jako příklad uvedl jeho stíhání Sebastianem Vettelem a následný výlet mimo trať, který Němec předvedl ke konci závodu. "Měl lepší pneumatiky, ale aerodynamika... podle mě asi proto vyjel mimo. Chceme, abychom měli možnost dostat se blízko autu před námi a nemuset na rovinkách používat DRS, ale být v závěsu za někým," popisuje Hamilton.
Ani podle Vettela tato změna pravidel moc nezměnila, ačkoliv musejí mít nyní na paměti mnohem více věcí. "Sice jsem měl asi v polovině závodu menší problém se softwarem, ale pro diváky to asi není moc vzrušující, když se mi správně nezobrazují data. Nakonec jsme to opravili, ale po závodní stránce to moc nezměnilo," prozradil pilot Ferrari.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.