Blíží se zajímavá rošáda a nastane velká nestabilita, nebo se naopak situace uklidní?
Vzpomeňme Jaguar, prakticky ze dne na den byl tým odsouzen k zániku. Toyota se rozhodla pro gigantický podnik, ve kterém zmizely obrovské finanční prostředky. Bez výsledků nelze očekávat její setrvání v F1 příliš dlouho. Podobné náznaky přišly i od Renaultu. O Hondě se také před rokem hodně spekulovalo a BMW varovnými slovy vůči Williamsu nikdy nešetřilo. Zbývá nám už jen Mercedes a Ferrari. Pokud továrny své týmy uzavřou nebo prodají, vrátí se do F1 soukromé týmy a náklady půjdou automaticky dolů. To je jedna z variant, ale je tu i druhá. GPWC a následná destabilizace Formule 1 i přes setrvání Ferrari, o čemž lze ale vážně pochybovat. Co bude pro F1 a diváka lepší? Stará dobrá F1 se soukromými stájemi a občas nějakým tím továrním motorem nebo jiný seriál formulových vozů, kde budou vše řídit automobiloví výrobci? Mohou se vůbec dohodnout na skutečně fungujících principech a strategii, když jsou to soupeři na poli prodeje osobních vozů a nenajdou shodu ani v F1? Je GPWC schopna zajistit dlouhodobou existenci a návaznost na dnes už legendární šampionát Grand Prix? Je na straně druhé vůbec reálný návrat k F1 bez továrních stájí? To jsou otázky, které pálí jistě mnoho fanoušků Formule 1, ale na něž nám přinese odpověď pouze čas. Jistě se na jejich zodpovězení podepíší nejen majitelé komerčních práv F1, ale také Mezinárodní automobilová federace FIA a šéfové stájí spolu s admirály stojícími v čele představenstev automobilových výrobců. V této situace jsou jen samé proměnné a žádná konstanta, přesto si troufám říci, že umělá redukce nákladů není pro výrobce zajímavá a jde jen o slova, přesně jak nyní interpretuje Max Mosley, prezident FIA. Ve své podstatě jde o triumf a čím více soupeřů to vzdá, tím větší mají zbylí šanci.
Ron Dennis, šéf stáje McLaren přivítal Eddieho Jordana po jeho vstupu do F1 legendárními slovy: „Vítej v říši krvelačných žraloků.“ „Jen silní přežijí“, je další často používané heslo F1, a to se hodí i k tématu o továrních týmech a jejich setrvání v F1. Jedno je jisté, v F1 se stále něco děje a dnes nemusí platit to, co bylo včera základním kamenem. Řekl bych, a snad nebudu daleko od pravdy, že nás čeká další bouřlivá sezona v zákulisí. Doufejme, že to bude vřít i na závodní dráze. V souvislosti s touto úvahou je však zajímavá další zpráva dnešního dne. Max Mosley údajně potvrdil agentuře Reuters probíhající rozhovory o prodeji dalšího soukromého týmu a může se jednat pouze o Sauber nebo Minardi. Mnohé napadne VW, ale to nebude to pravé jméno, Audi se angažuje v DTM a připravuje nový sportovní prototyp, Škoda se pokouší prorazit v rally. O některé americké automobilce nelze příliš uvažovat, neboť F1 má za oceánem malou sledovanost. Asie? Jediná možnost. K pravděpodobnosti vstupu další automobilky mám však skeptický názor...
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.