Grand Prix Austrálie už nás čeká za dva týdny od tohoto víkendu, týmy ladí své vozy v Barceloně, ovšem mraky se stahují nad Sauberem. Jak uvedl Felipe Nasr, vůbec není jisté, že novinka bude připravena pro první závod sezóny.
Sauber C35 Ferrari poprvé vyjel na trať při včerejších testech, minulý týden se po Circuit de Catalunya proháněli Nasr a Ericsson v loňském typu C34. Právě Brazilec, který v prvním dnu druhé sady testů skončil s odstupem téměř 2,5 vteřiny na vítězného Rosberga na 9. místě, vyjádřil obavu, že Sauber C35 nebude včas připraven pro australský závod, ač kvality nového vozu chválil.
Na otázku, zda za pozdním nasazením vozu byly i finanční aspekty, odpověděl Nasr "ano", ale vzápětí vše ještě podrobněji rozvinul: "Byla to kombinace více věcí, dokonce v ní figuruje i Ferrari. Ve skutečnosti jsme s novinkou mohli přijít dříve, ale to nebyl způsob, který bychom si přáli. Tento vůz má mnohem lepší integraci šasi, aerodynamiky a motoru, ale všechno vyladit nějakou dobu trvá," vysvětlil Nasr pro brazilský Globo Esporte.
Sauber se může ocitnout ve svízelné situaci - od Manoru s motorem Mercedes se čeká posun kupředu, Haas má silnou podporu Ferrari a přes varovná prohlášení je nutné počítat i se značným potenciálem Renaultu. Nasr je v tomto směru mírným optimistou. "Když vidím, jak celý tým skvěle pracuje, se takového scénáře nebojím, ale samozřejmě k němu může dojít. Pokud se to stane, budeme muset najít způsob, tak tu situaci zvrátit a náš tým má strukturu, jak to dokázat. Ale jak jsem už řekl, neočekávám, že k něčemu podobnému dojde."
Třiadvacetiletý pilot rovněž nehodlá tým kritizovat za pozdní nasazení vozu. "Kdybychom měli C35 už před týdnem, udělali bychom hodně práce, kterou musíme stihnout nyní. Ale radši budu mít vůz až teď než abych ho neměl vůbec. Před námi je pořád hodně povinností, stále nám chybí čas, takže není stoprocentní, že všechno do Austrálie stihneme, ale chci být maximálně optimistický. Věřím, že se na první závod dobře připravíme," dodává Nasr.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.