Grand Prix Austrálie už nás čeká za dva týdny od tohoto víkendu, týmy ladí své vozy v Barceloně, ovšem mraky se stahují nad Sauberem. Jak uvedl Felipe Nasr, vůbec není jisté, že novinka bude připravena pro první závod sezóny.
Sauber C35 Ferrari poprvé vyjel na trať při včerejších testech, minulý týden se po Circuit de Catalunya proháněli Nasr a Ericsson v loňském typu C34. Právě Brazilec, který v prvním dnu druhé sady testů skončil s odstupem téměř 2,5 vteřiny na vítězného Rosberga na 9. místě, vyjádřil obavu, že Sauber C35 nebude včas připraven pro australský závod, ač kvality nového vozu chválil.
Na otázku, zda za pozdním nasazením vozu byly i finanční aspekty, odpověděl Nasr "ano", ale vzápětí vše ještě podrobněji rozvinul: "Byla to kombinace více věcí, dokonce v ní figuruje i Ferrari. Ve skutečnosti jsme s novinkou mohli přijít dříve, ale to nebyl způsob, který bychom si přáli. Tento vůz má mnohem lepší integraci šasi, aerodynamiky a motoru, ale všechno vyladit nějakou dobu trvá," vysvětlil Nasr pro brazilský Globo Esporte.
Sauber se může ocitnout ve svízelné situaci - od Manoru s motorem Mercedes se čeká posun kupředu, Haas má silnou podporu Ferrari a přes varovná prohlášení je nutné počítat i se značným potenciálem Renaultu. Nasr je v tomto směru mírným optimistou. "Když vidím, jak celý tým skvěle pracuje, se takového scénáře nebojím, ale samozřejmě k němu může dojít. Pokud se to stane, budeme muset najít způsob, tak tu situaci zvrátit a náš tým má strukturu, jak to dokázat. Ale jak jsem už řekl, neočekávám, že k něčemu podobnému dojde."
Třiadvacetiletý pilot rovněž nehodlá tým kritizovat za pozdní nasazení vozu. "Kdybychom měli C35 už před týdnem, udělali bychom hodně práce, kterou musíme stihnout nyní. Ale radši budu mít vůz až teď než abych ho neměl vůbec. Před námi je pořád hodně povinností, stále nám chybí čas, takže není stoprocentní, že všechno do Austrálie stihneme, ale chci být maximálně optimistický. Věřím, že se na první závod dobře připravíme," dodává Nasr.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.