Co se peče v prostorách výrobních hal ve Wokingu? Co chystá McLaren kromě F1? Jaká bude jeho produkce? I to se týká značky, která loni prožila jeden z nejhorších ročníků v prestižní formuli, ale na její produkci to není znát.
Výrobce luxusních vozů se sídlem v hrabství Surrey odhalil na ženevském autosalonu nové kupé McLaren 570GT, jehož pořizovací cena činí rovných 154 000 liber. Proto se o něm hovoří jako o nejluxusnějším voze v historii značky McLaren vůbec.
Tato hračka dokáže upalovat rychlostí 204 mph (328,2 km/h) a jak zástupci McLarenu potvrdili, pro příští rok se chystá knvertibilní verze jako součást výzkumného a vývojového programu, do něhož automobilka v následujících šesti letech hodlá investovat miliardu liber. Do roku 2022 by mělo být vyrobeno 15 nových vozů, včetně nových motorů a celá řada hybridních vozů šetrnějších k životnímu prostředí.
Jak McLaren deklaroval, vedle tradičních motorů bude polovina produkce vybavena elektromotory, přičemž všechny modely budou dvoumístné verze. Vše je součástí plánu označeného Track22, ten byl spuštěn tento týden a jeho cílem je oživení centra McLarenu ve Wokingu.
Generální ředitel společnostni McLaren Automotive Mike Flewitt při té příležitosti uvedl: "Spuštění našeho nového šestiletého podnikatelského záměru nazvaného Track22 posílí naše budoucí investice a rozvojovou strategii směrem k roku 2022. Věřím, že jsme na dobré cestě k vzrušující a hlavně úspěšné budoucnosti.
Především tento obchodní plán potvrzuje, že McLaren Automotive budou nadále řádně a samostatně pokračovat v budování nejlepších světových dvoumístných sportovních supervozů, které v naší základně ve Wokingu vznikají na bázi ruční výroby," dodává Flewitt.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.