Co se peče v prostorách výrobních hal ve Wokingu? Co chystá McLaren kromě F1? Jaká bude jeho produkce? I to se týká značky, která loni prožila jeden z nejhorších ročníků v prestižní formuli, ale na její produkci to není znát.
Výrobce luxusních vozů se sídlem v hrabství Surrey odhalil na ženevském autosalonu nové kupé McLaren 570GT, jehož pořizovací cena činí rovných 154 000 liber. Proto se o něm hovoří jako o nejluxusnějším voze v historii značky McLaren vůbec.
Tato hračka dokáže upalovat rychlostí 204 mph (328,2 km/h) a jak zástupci McLarenu potvrdili, pro příští rok se chystá knvertibilní verze jako součást výzkumného a vývojového programu, do něhož automobilka v následujících šesti letech hodlá investovat miliardu liber. Do roku 2022 by mělo být vyrobeno 15 nových vozů, včetně nových motorů a celá řada hybridních vozů šetrnějších k životnímu prostředí.
Jak McLaren deklaroval, vedle tradičních motorů bude polovina produkce vybavena elektromotory, přičemž všechny modely budou dvoumístné verze. Vše je součástí plánu označeného Track22, ten byl spuštěn tento týden a jeho cílem je oživení centra McLarenu ve Wokingu.
Generální ředitel společnostni McLaren Automotive Mike Flewitt při té příležitosti uvedl: "Spuštění našeho nového šestiletého podnikatelského záměru nazvaného Track22 posílí naše budoucí investice a rozvojovou strategii směrem k roku 2022. Věřím, že jsme na dobré cestě k vzrušující a hlavně úspěšné budoucnosti.
Především tento obchodní plán potvrzuje, že McLaren Automotive budou nadále řádně a samostatně pokračovat v budování nejlepších světových dvoumístných sportovních supervozů, které v naší základně ve Wokingu vznikají na bázi ruční výroby," dodává Flewitt.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.