Majitel týmu Haas, Gene Haas, prozradil, že jeho tým v Barceloně jezdí jen s testovacími motory Ferrari. Na prvním závodu sezony v Melbourne budou ve voze VF-16 úplně jiné motory.
První testovací jízdy pro nováčka ve Formuli 1, americkou stáj Haas, nevyznívají vůbec špatně. VF-16 potkal v Barceloně zatím jen jeden vážný problém - pondělní ulomené přední přítlačné křídlo v 320 km/h Romaina Grosjeana asi trochu vylekalo. Celkově ale balík vypadá hodně stabilně a ve středu dokázal Grosjean dokonce zajet druhý nejrychlejší čas za Nicem Hülkenbergem na Force Indii. Ze zajížděných časů zatím sice nemůžeme vyvozovat žádné závěry, ale třeba ujetá vzdálenost se u Haase zdá být dobrá.
VF-16 totiž vypadá poměrně hodně spolehlivě. Na druhou stranu od pohonné jednotky Ferrari asi nikdo nic jiného ani nečekal. Zajímavé ale je, že Haas nejezdí ve Španělsku s motory, které bude mít na úvodní Grand Prix sezony v Austrálii. "Nemá pohon, který budeme mít v Austrálii. Teď jsou to testovací balíky, které jsou o něco odlišné," říká Gene Haas, majitel týmu.
"Ale šasi je už homologováno. Možná se ale ještě něco změní na předním křídle." A co Ferrari, jezdí také v Barceloně s testovacími motory? To neví ani Američan. "Ferrari chce, aby pohonné jednotky fungovaly spolehlivě. Během zimy byly hodně změněny a je tam tolik komponentů. Proto věřím, že každá pohonná jednotka je malinko odlišná - chtějí, abychom odjeli hodně kol a pak budou moci posuzovat, jestli jsou problémy s návrhem."
Kolik různých verzí motorů ale Ferrari do Barcelony přivezlo, to nikdo neví. Zatím to ale vypadá, že Italové do Melbourne přivezou o něco silnější pohonné jednotky než měli vloni na posledním závodu v Abú Zabí.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.