Majitel týmu Haas, Gene Haas, prozradil, že jeho tým v Barceloně jezdí jen s testovacími motory Ferrari. Na prvním závodu sezony v Melbourne budou ve voze VF-16 úplně jiné motory.
První testovací jízdy pro nováčka ve Formuli 1, americkou stáj Haas, nevyznívají vůbec špatně. VF-16 potkal v Barceloně zatím jen jeden vážný problém - pondělní ulomené přední přítlačné křídlo v 320 km/h Romaina Grosjeana asi trochu vylekalo. Celkově ale balík vypadá hodně stabilně a ve středu dokázal Grosjean dokonce zajet druhý nejrychlejší čas za Nicem Hülkenbergem na Force Indii. Ze zajížděných časů zatím sice nemůžeme vyvozovat žádné závěry, ale třeba ujetá vzdálenost se u Haase zdá být dobrá.
VF-16 totiž vypadá poměrně hodně spolehlivě. Na druhou stranu od pohonné jednotky Ferrari asi nikdo nic jiného ani nečekal. Zajímavé ale je, že Haas nejezdí ve Španělsku s motory, které bude mít na úvodní Grand Prix sezony v Austrálii. "Nemá pohon, který budeme mít v Austrálii. Teď jsou to testovací balíky, které jsou o něco odlišné," říká Gene Haas, majitel týmu.
"Ale šasi je už homologováno. Možná se ale ještě něco změní na předním křídle." A co Ferrari, jezdí také v Barceloně s testovacími motory? To neví ani Američan. "Ferrari chce, aby pohonné jednotky fungovaly spolehlivě. Během zimy byly hodně změněny a je tam tolik komponentů. Proto věřím, že každá pohonná jednotka je malinko odlišná - chtějí, abychom odjeli hodně kol a pak budou moci posuzovat, jestli jsou problémy s návrhem."
Kolik různých verzí motorů ale Ferrari do Barcelony přivezlo, to nikdo neví. Zatím to ale vypadá, že Italové do Melbourne přivezou o něco silnější pohonné jednotky než měli vloni na posledním závodu v Abú Zabí.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.