Co hlava, to názor, platí to snad ve všech oblastech lidského dění. Uzavřenou startovní listinu Formule 1 okomentovali dva muži, kteří v motorsportu něco dokázali. A výše zmíněné rčení naplnili bezezbytku.
Představovat Eddieho Jordana není třeba, někdejší pilot, poté majitel stáje F1 a svérázný expert, před nímž se otevírá nová etapa jeho kariéry v pořadu Top Gear, proslul svými břitkými názory, v nichž nikomu nic nedaroval. Tentokrát se svěřil německému periodiku Sport Bild ohledně nováčka Pascala Wehrleina. Prohlásil, že si v jeho osobě pěstuje Mercedes opravdový "závodní klenot". Jeho hodnotu nijak nesnižuje fakt, že německá automobilka musela za jeho působení u Manoru sáhnout do pokladny.
"Vždyť i slavný Michael Schumacher musel do mého týmu přinést něco jako věno. Mercedes a Sauber mi tehdy zaplatili spoustu peněz, abych mu poskytl auto, bez této podpory bychom ho v F1 nikdy neviděli," připomíná Jordan situaci v roce 1991, kdy po trestním prohřešku Bertranda Gachota přišel do Jordanova týmu budoucí sedminásobný mistr světa. Ohřál se tam ale jen na jediný závod, belgickou Grand Prix, pak ho bleskově "urval" Benetton.
Podle Jordana je Wehrlein "budoucností Mercedesu v F1" a z tohoto důvodu si jedenadvacetiletý pilot svou příležitost u Manoru zaslouží. "Nejenže odvede v tomto týmu výbornou práci, jsem si jist, že ho jednoho dne uvidíme v Mercedesu. Je to obrovský talent, přímý a přirozený ve všem, co říká a dělá. Lepší kombinaci těžko najdete," je přesvědčen Jordan.
Poněkud jiného názoru je sedmatřicetiletý německý pilot Timo Scheider. S Wehrleinem se v loňském roce potkával v seriálu DTM, který mladík vyhrál. Smutně proslul při srpnovém závodě v rakouském Spielbergu, kde zavinil kontroverzní kolizi právě s Robertem Wickensem, na níž doplatil i Wehrlein. Tato událost měla pro Scheidera velice tvrdý dopad. Ze závodu byl diskvalifikován, stejně jako značka Audi, jejíž barvy hájil - ta musela ještě zaplatit pokutu 200 000 eur. Scheider pak nesměl startovat ani v dalším klání seriálu DTM.
Dvojnásobný vítěz DTM Scheider si dle vlastních slov není jistý, zda se prozatím poslední šampion této kategorie dokáže vyrovnat s výzvou F1. "Postrádá charisma a není to kompletní pilot. Abyste mohli závodit ve Formuli 1, musíte mít charakter. Jeho výhodou je, že je pořád hodně mladý a může se stále učit. Opravdu věřím, že téhle příležitosti využije, protože talent rozhodně má," svěřil se se svými názory Scheider.
Když byl Wehrlein požádán, aby Scheiderovo vyjádření komentoval, prohlásil: "Je to až trapné, jakou roli v Timově světě hraji, ale na druhou stranu jsem mu vděčný, protože i on mě posunul směrem k F1," dodal mladík s úsměvem.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.