Co hlava, to názor, platí to snad ve všech oblastech lidského dění. Uzavřenou startovní listinu Formule 1 okomentovali dva muži, kteří v motorsportu něco dokázali. A výše zmíněné rčení naplnili bezezbytku.
Představovat Eddieho Jordana není třeba, někdejší pilot, poté majitel stáje F1 a svérázný expert, před nímž se otevírá nová etapa jeho kariéry v pořadu Top Gear, proslul svými břitkými názory, v nichž nikomu nic nedaroval. Tentokrát se svěřil německému periodiku Sport Bild ohledně nováčka Pascala Wehrleina. Prohlásil, že si v jeho osobě pěstuje Mercedes opravdový "závodní klenot". Jeho hodnotu nijak nesnižuje fakt, že německá automobilka musela za jeho působení u Manoru sáhnout do pokladny.
"Vždyť i slavný Michael Schumacher musel do mého týmu přinést něco jako věno. Mercedes a Sauber mi tehdy zaplatili spoustu peněz, abych mu poskytl auto, bez této podpory bychom ho v F1 nikdy neviděli," připomíná Jordan situaci v roce 1991, kdy po trestním prohřešku Bertranda Gachota přišel do Jordanova týmu budoucí sedminásobný mistr světa. Ohřál se tam ale jen na jediný závod, belgickou Grand Prix, pak ho bleskově "urval" Benetton.
Podle Jordana je Wehrlein "budoucností Mercedesu v F1" a z tohoto důvodu si jedenadvacetiletý pilot svou příležitost u Manoru zaslouží. "Nejenže odvede v tomto týmu výbornou práci, jsem si jist, že ho jednoho dne uvidíme v Mercedesu. Je to obrovský talent, přímý a přirozený ve všem, co říká a dělá. Lepší kombinaci těžko najdete," je přesvědčen Jordan.
Poněkud jiného názoru je sedmatřicetiletý německý pilot Timo Scheider. S Wehrleinem se v loňském roce potkával v seriálu DTM, který mladík vyhrál. Smutně proslul při srpnovém závodě v rakouském Spielbergu, kde zavinil kontroverzní kolizi právě s Robertem Wickensem, na níž doplatil i Wehrlein. Tato událost měla pro Scheidera velice tvrdý dopad. Ze závodu byl diskvalifikován, stejně jako značka Audi, jejíž barvy hájil - ta musela ještě zaplatit pokutu 200 000 eur. Scheider pak nesměl startovat ani v dalším klání seriálu DTM.
Dvojnásobný vítěz DTM Scheider si dle vlastních slov není jistý, zda se prozatím poslední šampion této kategorie dokáže vyrovnat s výzvou F1. "Postrádá charisma a není to kompletní pilot. Abyste mohli závodit ve Formuli 1, musíte mít charakter. Jeho výhodou je, že je pořád hodně mladý a může se stále učit. Opravdu věřím, že téhle příležitosti využije, protože talent rozhodně má," svěřil se se svými názory Scheider.
Když byl Wehrlein požádán, aby Scheiderovo vyjádření komentoval, prohlásil: "Je to až trapné, jakou roli v Timově světě hraji, ale na druhou stranu jsem mu vděčný, protože i on mě posunul směrem k F1," dodal mladík s úsměvem.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.