Co hlava, to názor, platí to snad ve všech oblastech lidského dění. Uzavřenou startovní listinu Formule 1 okomentovali dva muži, kteří v motorsportu něco dokázali. A výše zmíněné rčení naplnili bezezbytku.
Představovat Eddieho Jordana není třeba, někdejší pilot, poté majitel stáje F1 a svérázný expert, před nímž se otevírá nová etapa jeho kariéry v pořadu Top Gear, proslul svými břitkými názory, v nichž nikomu nic nedaroval. Tentokrát se svěřil německému periodiku Sport Bild ohledně nováčka Pascala Wehrleina. Prohlásil, že si v jeho osobě pěstuje Mercedes opravdový "závodní klenot". Jeho hodnotu nijak nesnižuje fakt, že německá automobilka musela za jeho působení u Manoru sáhnout do pokladny.
"Vždyť i slavný Michael Schumacher musel do mého týmu přinést něco jako věno. Mercedes a Sauber mi tehdy zaplatili spoustu peněz, abych mu poskytl auto, bez této podpory bychom ho v F1 nikdy neviděli," připomíná Jordan situaci v roce 1991, kdy po trestním prohřešku Bertranda Gachota přišel do Jordanova týmu budoucí sedminásobný mistr světa. Ohřál se tam ale jen na jediný závod, belgickou Grand Prix, pak ho bleskově "urval" Benetton.
Podle Jordana je Wehrlein "budoucností Mercedesu v F1" a z tohoto důvodu si jedenadvacetiletý pilot svou příležitost u Manoru zaslouží. "Nejenže odvede v tomto týmu výbornou práci, jsem si jist, že ho jednoho dne uvidíme v Mercedesu. Je to obrovský talent, přímý a přirozený ve všem, co říká a dělá. Lepší kombinaci těžko najdete," je přesvědčen Jordan.
Poněkud jiného názoru je sedmatřicetiletý německý pilot Timo Scheider. S Wehrleinem se v loňském roce potkával v seriálu DTM, který mladík vyhrál. Smutně proslul při srpnovém závodě v rakouském Spielbergu, kde zavinil kontroverzní kolizi právě s Robertem Wickensem, na níž doplatil i Wehrlein. Tato událost měla pro Scheidera velice tvrdý dopad. Ze závodu byl diskvalifikován, stejně jako značka Audi, jejíž barvy hájil - ta musela ještě zaplatit pokutu 200 000 eur. Scheider pak nesměl startovat ani v dalším klání seriálu DTM.
Dvojnásobný vítěz DTM Scheider si dle vlastních slov není jistý, zda se prozatím poslední šampion této kategorie dokáže vyrovnat s výzvou F1. "Postrádá charisma a není to kompletní pilot. Abyste mohli závodit ve Formuli 1, musíte mít charakter. Jeho výhodou je, že je pořád hodně mladý a může se stále učit. Opravdu věřím, že téhle příležitosti využije, protože talent rozhodně má," svěřil se se svými názory Scheider.
Když byl Wehrlein požádán, aby Scheiderovo vyjádření komentoval, prohlásil: "Je to až trapné, jakou roli v Timově světě hraji, ale na druhou stranu jsem mu vděčný, protože i on mě posunul směrem k F1," dodal mladík s úsměvem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.