Co hlava, to názor, platí to snad ve všech oblastech lidského dění. Uzavřenou startovní listinu Formule 1 okomentovali dva muži, kteří v motorsportu něco dokázali. A výše zmíněné rčení naplnili bezezbytku.
Představovat Eddieho Jordana není třeba, někdejší pilot, poté majitel stáje F1 a svérázný expert, před nímž se otevírá nová etapa jeho kariéry v pořadu Top Gear, proslul svými břitkými názory, v nichž nikomu nic nedaroval. Tentokrát se svěřil německému periodiku Sport Bild ohledně nováčka Pascala Wehrleina. Prohlásil, že si v jeho osobě pěstuje Mercedes opravdový "závodní klenot". Jeho hodnotu nijak nesnižuje fakt, že německá automobilka musela za jeho působení u Manoru sáhnout do pokladny.
"Vždyť i slavný Michael Schumacher musel do mého týmu přinést něco jako věno. Mercedes a Sauber mi tehdy zaplatili spoustu peněz, abych mu poskytl auto, bez této podpory bychom ho v F1 nikdy neviděli," připomíná Jordan situaci v roce 1991, kdy po trestním prohřešku Bertranda Gachota přišel do Jordanova týmu budoucí sedminásobný mistr světa. Ohřál se tam ale jen na jediný závod, belgickou Grand Prix, pak ho bleskově "urval" Benetton.
Podle Jordana je Wehrlein "budoucností Mercedesu v F1" a z tohoto důvodu si jedenadvacetiletý pilot svou příležitost u Manoru zaslouží. "Nejenže odvede v tomto týmu výbornou práci, jsem si jist, že ho jednoho dne uvidíme v Mercedesu. Je to obrovský talent, přímý a přirozený ve všem, co říká a dělá. Lepší kombinaci těžko najdete," je přesvědčen Jordan.
Poněkud jiného názoru je sedmatřicetiletý německý pilot Timo Scheider. S Wehrleinem se v loňském roce potkával v seriálu DTM, který mladík vyhrál. Smutně proslul při srpnovém závodě v rakouském Spielbergu, kde zavinil kontroverzní kolizi právě s Robertem Wickensem, na níž doplatil i Wehrlein. Tato událost měla pro Scheidera velice tvrdý dopad. Ze závodu byl diskvalifikován, stejně jako značka Audi, jejíž barvy hájil - ta musela ještě zaplatit pokutu 200 000 eur. Scheider pak nesměl startovat ani v dalším klání seriálu DTM.
Dvojnásobný vítěz DTM Scheider si dle vlastních slov není jistý, zda se prozatím poslední šampion této kategorie dokáže vyrovnat s výzvou F1. "Postrádá charisma a není to kompletní pilot. Abyste mohli závodit ve Formuli 1, musíte mít charakter. Jeho výhodou je, že je pořád hodně mladý a může se stále učit. Opravdu věřím, že téhle příležitosti využije, protože talent rozhodně má," svěřil se se svými názory Scheider.
Když byl Wehrlein požádán, aby Scheiderovo vyjádření komentoval, prohlásil: "Je to až trapné, jakou roli v Timově světě hraji, ale na druhou stranu jsem mu vděčný, protože i on mě posunul směrem k F1," dodal mladík s úsměvem.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.