Co hlava, to názor, platí to snad ve všech oblastech lidského dění. Uzavřenou startovní listinu Formule 1 okomentovali dva muži, kteří v motorsportu něco dokázali. A výše zmíněné rčení naplnili bezezbytku.
Představovat Eddieho Jordana není třeba, někdejší pilot, poté majitel stáje F1 a svérázný expert, před nímž se otevírá nová etapa jeho kariéry v pořadu Top Gear, proslul svými břitkými názory, v nichž nikomu nic nedaroval. Tentokrát se svěřil německému periodiku Sport Bild ohledně nováčka Pascala Wehrleina. Prohlásil, že si v jeho osobě pěstuje Mercedes opravdový "závodní klenot". Jeho hodnotu nijak nesnižuje fakt, že německá automobilka musela za jeho působení u Manoru sáhnout do pokladny.
"Vždyť i slavný Michael Schumacher musel do mého týmu přinést něco jako věno. Mercedes a Sauber mi tehdy zaplatili spoustu peněz, abych mu poskytl auto, bez této podpory bychom ho v F1 nikdy neviděli," připomíná Jordan situaci v roce 1991, kdy po trestním prohřešku Bertranda Gachota přišel do Jordanova týmu budoucí sedminásobný mistr světa. Ohřál se tam ale jen na jediný závod, belgickou Grand Prix, pak ho bleskově "urval" Benetton.
Podle Jordana je Wehrlein "budoucností Mercedesu v F1" a z tohoto důvodu si jedenadvacetiletý pilot svou příležitost u Manoru zaslouží. "Nejenže odvede v tomto týmu výbornou práci, jsem si jist, že ho jednoho dne uvidíme v Mercedesu. Je to obrovský talent, přímý a přirozený ve všem, co říká a dělá. Lepší kombinaci těžko najdete," je přesvědčen Jordan.
Poněkud jiného názoru je sedmatřicetiletý německý pilot Timo Scheider. S Wehrleinem se v loňském roce potkával v seriálu DTM, který mladík vyhrál. Smutně proslul při srpnovém závodě v rakouském Spielbergu, kde zavinil kontroverzní kolizi právě s Robertem Wickensem, na níž doplatil i Wehrlein. Tato událost měla pro Scheidera velice tvrdý dopad. Ze závodu byl diskvalifikován, stejně jako značka Audi, jejíž barvy hájil - ta musela ještě zaplatit pokutu 200 000 eur. Scheider pak nesměl startovat ani v dalším klání seriálu DTM.
Dvojnásobný vítěz DTM Scheider si dle vlastních slov není jistý, zda se prozatím poslední šampion této kategorie dokáže vyrovnat s výzvou F1. "Postrádá charisma a není to kompletní pilot. Abyste mohli závodit ve Formuli 1, musíte mít charakter. Jeho výhodou je, že je pořád hodně mladý a může se stále učit. Opravdu věřím, že téhle příležitosti využije, protože talent rozhodně má," svěřil se se svými názory Scheider.
Když byl Wehrlein požádán, aby Scheiderovo vyjádření komentoval, prohlásil: "Je to až trapné, jakou roli v Timově světě hraji, ale na druhou stranu jsem mu vděčný, protože i on mě posunul směrem k F1," dodal mladík s úsměvem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.