Toro Rosso potvrdilo, že bude v sezoně 2016 používat pohonné jednotky Ferrari ve specifikaci z konce sezony 2015. Italové používaly motory z Maranella sedm sezon, ale na konci roku 2013 odešli k Renaultu, se kterým vstoupili (společně s mateřským Red Bullem) do éry motorů V6 s turbem.
V předchozích dvou letech se však neustále museli potýkat s nespolehlivým a málo výkoným francouzským motorem, proto se vloni na poslední chvíli Toro Rosso rozhodlo pro návrat k Ferrari i za cenu pouze rok starých motorů. Franz Tost dnes potvrdil, že STR11 bude pohánět motor Ferrari 2015 v poslední specifikaci z konce loňské sezony.
"Jsem přesvědčen o tom, že od Ferrari dostaneme velmi dobrý motor. Práci s Ferrari máme rádi a získali jsme s nimi naše největší úspěchy," čímž má Tost na mysli páté místo v poháru konstruktérů ze sezony 2008. "Tento motor, který je ve specifikaci z konce loňské sezony, je pro nás velkým krokem vpřed - jsem optimistou."
"A Scream in the Night" - The Toro and the Cavallino together again! Enjoy the #STR11 fire up! @ScuderiaFerrarihttps://t.co/iTKOAP2jtS
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 16. února 2016"Všechno je trošku více komplikované, ale jenom z důvodu nedostatečného času. Proto inženýři z obou stran museli velmi tvrdě pracovat, aby vše dostali do auta. Ale když se kouknu na auto, tak se mi líbí. Každý rok je více komplikované a sofistikované, ale taková Formule 1 je," líčí Tost.
"V F1 Vás mohou potkat dva problémy - buďto Vám dojdou peníze a nebo čas," zakončil Franz. Toro Rosso se na svém twitteru pochlubilo tím, že už nastartovalo motor Ferrari, který bude v jeho útrobách.
Audio pro srovnání: Jak zní nový Mercedes za zády Williamsu
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.