Toro Rosso potvrdilo, že bude v sezoně 2016 používat pohonné jednotky Ferrari ve specifikaci z konce sezony 2015. Italové používaly motory z Maranella sedm sezon, ale na konci roku 2013 odešli k Renaultu, se kterým vstoupili (společně s mateřským Red Bullem) do éry motorů V6 s turbem.
V předchozích dvou letech se však neustále museli potýkat s nespolehlivým a málo výkoným francouzským motorem, proto se vloni na poslední chvíli Toro Rosso rozhodlo pro návrat k Ferrari i za cenu pouze rok starých motorů. Franz Tost dnes potvrdil, že STR11 bude pohánět motor Ferrari 2015 v poslední specifikaci z konce loňské sezony.
"Jsem přesvědčen o tom, že od Ferrari dostaneme velmi dobrý motor. Práci s Ferrari máme rádi a získali jsme s nimi naše největší úspěchy," čímž má Tost na mysli páté místo v poháru konstruktérů ze sezony 2008. "Tento motor, který je ve specifikaci z konce loňské sezony, je pro nás velkým krokem vpřed - jsem optimistou."
"A Scream in the Night" - The Toro and the Cavallino together again! Enjoy the #STR11 fire up! @ScuderiaFerrarihttps://t.co/iTKOAP2jtS
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 16. února 2016"Všechno je trošku více komplikované, ale jenom z důvodu nedostatečného času. Proto inženýři z obou stran museli velmi tvrdě pracovat, aby vše dostali do auta. Ale když se kouknu na auto, tak se mi líbí. Každý rok je více komplikované a sofistikované, ale taková Formule 1 je," líčí Tost.
"V F1 Vás mohou potkat dva problémy - buďto Vám dojdou peníze a nebo čas," zakončil Franz. Toro Rosso se na svém twitteru pochlubilo tím, že už nastartovalo motor Ferrari, který bude v jeho útrobách.
Audio pro srovnání: Jak zní nový Mercedes za zády Williamsu
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.