Toro Rosso potvrdilo, že bude v sezoně 2016 používat pohonné jednotky Ferrari ve specifikaci z konce sezony 2015. Italové používaly motory z Maranella sedm sezon, ale na konci roku 2013 odešli k Renaultu, se kterým vstoupili (společně s mateřským Red Bullem) do éry motorů V6 s turbem.
V předchozích dvou letech se však neustále museli potýkat s nespolehlivým a málo výkoným francouzským motorem, proto se vloni na poslední chvíli Toro Rosso rozhodlo pro návrat k Ferrari i za cenu pouze rok starých motorů. Franz Tost dnes potvrdil, že STR11 bude pohánět motor Ferrari 2015 v poslední specifikaci z konce loňské sezony.
"Jsem přesvědčen o tom, že od Ferrari dostaneme velmi dobrý motor. Práci s Ferrari máme rádi a získali jsme s nimi naše největší úspěchy," čímž má Tost na mysli páté místo v poháru konstruktérů ze sezony 2008. "Tento motor, který je ve specifikaci z konce loňské sezony, je pro nás velkým krokem vpřed - jsem optimistou."
"A Scream in the Night" - The Toro and the Cavallino together again! Enjoy the #STR11 fire up! @ScuderiaFerrarihttps://t.co/iTKOAP2jtS
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 16. února 2016"Všechno je trošku více komplikované, ale jenom z důvodu nedostatečného času. Proto inženýři z obou stran museli velmi tvrdě pracovat, aby vše dostali do auta. Ale když se kouknu na auto, tak se mi líbí. Každý rok je více komplikované a sofistikované, ale taková Formule 1 je," líčí Tost.
"V F1 Vás mohou potkat dva problémy - buďto Vám dojdou peníze a nebo čas," zakončil Franz. Toro Rosso se na svém twitteru pochlubilo tím, že už nastartovalo motor Ferrari, který bude v jeho útrobách.
Audio pro srovnání: Jak zní nový Mercedes za zády Williamsu
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.