Zbývá ve startovním poli ještě nějaké volné místo? Zdá se, že poslední možností zůstává tým Manor. Nejednou ve Formuli 1 slýcháme "za vším hledej peníze", a právě tolik vzývané i zatracované oběživo možná ještě může zvrátit běh dějin před nadcházející sezónou.
Indonéský pilot byl v hledáčku týmu, přes zimu se o jeho angažmá mluvilo jako o velice nadějném kroku, ale jak se ukázalo, Rio nedokázal shromáždit do patřičnou sumu. Podle periodika Jakarta Post měl Harjanto splatit svůj podíl 5. února, což se ale nestalo.
Už po uplynutí termínu bylo oficiálně oznámeno, že Abdulla Boulsien, ředitel stáje Manor a Imam Nahrawi, indonéský ministr mládeže a sportu absolvovali v hlavním městě Indonésie schůzku za účelem řešení zdánlivě uzavřené kapitoly, týkající se Harjanta. "Manor stále chce, abych se k němu připojil. Máme k dispozici další týden, ačkoliv původní termín splátky dohodnuté sumy už minul," komentuje situaci třiadvacetiletý rodák ze Surakarty.
Ministr Nahrawi je rozhodnut Harjanta nadále podporovat, ale bude nutné sehnat v krátké době další mecenáše, kteří by jeho chráněnce posunuli blíže sedačce v týmu Manor. "Ria nadále budeme podporovat. Doufáme, že se k nám připojí více subjektů s finanční podporou, protože zatím pro něj nemáme dostatek prostředků."
Ačkoliv se ohledně Manoru předpokládalo, že by si post mohl udržet Will Stevens, nakonec byly požadavky týmu natolik vysoké, že jako poslední zůstal bez pilotů. Včera, tedy 10. února potvrdili zástupci týmu jako závodního pilota Pascala Wehrleina. Místo vedle něj je zatím ještě volné.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.