Zbývá ve startovním poli ještě nějaké volné místo? Zdá se, že poslední možností zůstává tým Manor. Nejednou ve Formuli 1 slýcháme "za vším hledej peníze", a právě tolik vzývané i zatracované oběživo možná ještě může zvrátit běh dějin před nadcházející sezónou.
Indonéský pilot byl v hledáčku týmu, přes zimu se o jeho angažmá mluvilo jako o velice nadějném kroku, ale jak se ukázalo, Rio nedokázal shromáždit do patřičnou sumu. Podle periodika Jakarta Post měl Harjanto splatit svůj podíl 5. února, což se ale nestalo.
Už po uplynutí termínu bylo oficiálně oznámeno, že Abdulla Boulsien, ředitel stáje Manor a Imam Nahrawi, indonéský ministr mládeže a sportu absolvovali v hlavním městě Indonésie schůzku za účelem řešení zdánlivě uzavřené kapitoly, týkající se Harjanta. "Manor stále chce, abych se k němu připojil. Máme k dispozici další týden, ačkoliv původní termín splátky dohodnuté sumy už minul," komentuje situaci třiadvacetiletý rodák ze Surakarty.
Ministr Nahrawi je rozhodnut Harjanta nadále podporovat, ale bude nutné sehnat v krátké době další mecenáše, kteří by jeho chráněnce posunuli blíže sedačce v týmu Manor. "Ria nadále budeme podporovat. Doufáme, že se k nám připojí více subjektů s finanční podporou, protože zatím pro něj nemáme dostatek prostředků."
Ačkoliv se ohledně Manoru předpokládalo, že by si post mohl udržet Will Stevens, nakonec byly požadavky týmu natolik vysoké, že jako poslední zůstal bez pilotů. Včera, tedy 10. února potvrdili zástupci týmu jako závodního pilota Pascala Wehrleina. Místo vedle něj je zatím ještě volné.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.