Podle Alaina Prosta je pro Formuli 1 důležité, aby o titul nebojovali pouze piloti Mercedesu, ale aby se k nim přidal ještě Sebastian Vettel z Ferrari.
Piloti Mercedesu ovládli v posledních dvou letech šampionát Formule 1. V sezóně 2014 je třikrát dokázal porazit Daniel Ricciardo s Red Bullem, loni se totéž podařilo Sebastianovi Vettelovi po přestupu k Ferrari. Jenže v celkovém součtu za mistrem světa, Lewisem Hamiltonem, nakonec zaostal o 103 bodů.
Podle Prosta to je málo - Formule 1 ke zvýšení atraktivity potřebuje, aby s jezdci Mercedesu někdo udržel krok až do samotného závěru sezóny: "Lewis by měl být opět favoritem na titul, ale pro Formuli 1 by byl dobrý velký souboj mezi Lewisem a Nicem a Vettelem uprostřed."
Mnozí fanoušci by se nezlobili ani tehdy, pokud by o titul bojovalo až do posledního závodu více jezdců a sezóna začala jako ta před 4 lety, kdy jsme se v prvních 7 velkých cenách dočkali 7 odlišných vítězů (Austrálie - Button, Malajsie - Alonso, Čína - Rosberg, Bahrajn - Vettel, Španělsko - Maldonado, Monako - Webber, Kanada - Hamilton) a titul s náskokem pouhých tří bodů nakonec slavil Vettel.
Čtyřnásobný mistr světa však nevěří, že by se letos Scuderia dokázala na Mercedes dotáhnout, protože její ztráta byla loni příliš velká: "První závod bude důležitý pro to, abychom poznali, jak je na tom konkurence. Dokáže Ferrari stáhnout Mercedes? Nemyslím si, že se jim to zcela podaří."
Hamilton má sice nakročeno ke čtvrtému titulu, koncovku minulé sezóny měl ale lepší Rosberg, jenž vyhrál 6 posledních kvalifikací a 3 poslední velké ceny.
"Souboj mezi Lewisem a Nicem bude zajímavý, protože ke konci loňského roku to bylo s Nicovou výkonností úžasné. Ale bylo to docela těsné a jsem si jistý, že se Lewis vrátí velmi dychtivý po tom, aby se stal opět mistrem světa," dodává Prost.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.