Techničtí ředitelé v pátek při jednání o nových pravidlech nedošly k žádným konkrétním výsledkům.
Minulý týden v pátek jednali v Heathrow techničtí zástupci všech 11 týmů s technickým ředitelem FIA, Charliem Whitingem. Před schůzkou jeden z nich uvedl, že "v tom bude ještě větší nepořádek, než se to zlepší."
Během jednání byl učiněn určitý pokrok, avšak stále je třeba vyřešit "několik význačných problémů." Za měsíc je plánována další schůzka, kde budou mít šéfové možnost to učinit. Ta se uskuteční krátce před plánovaným zasedáním Strategické skupiny a Komise F1 v Ženevě 23. února.
Pro stanovení technický pravidel pro rok 2017 půjde o poslední možnost pro dosažení dohody. 1. března je totiž konečný termín, kdy musí být schválena - po tomto datu bude k veškerým změnám potřebný jednomyslný souhlas všech týmů, což je věc v F1 velmi zřídkakdy vídaná.
V pátek se jednalo hlavně o plánovaném zvýšení přítlaku a také o ochraně kokpitu podle návrhu FIA. Nárůst přítlaku narušily obavy o to, zda jej zvládnou pneumatiky. Tři týmy v čele s Red Bullem jsou ale proti zrušení původního návrhu. Podle něj se některé týmy snaží jen udržet si svou výhodu, protože velká změna by mohla narušit jejich nadvládu.
McLaren je pro zvyšování přítlaku díky podlaze a difuzoru, zatímco někteří by šli raději cestou deflektorů před koly, které by umožnily těsnější jízdu monopostů za sebou. Navrhován byl také návrat aktivního zavěšení.
Probíralo se také zlevnění pohonných jednotek od roku 2018 na 12 mil. Eur (325 mil. Kč), což je významný pokles oproti současným cenám (20 - 25 mil. Eur).
Od sezóny 2018 má klesnout také počet převodovek pro jeden monopost na tři za sezónu, zatímco pro příští rok se hledají úspory hmotnosti kvůli širším kolům a pneumatikám.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.