První den "mokrých" pneumatikových testů svedl na trati v Le Castellet trojici Räikkönen, Ricciardo a Vandoorne. Fin byl z trojice zúčastněných nejpomalejší a proto si také na činnost výrobků Pirelli postěžoval.
Kimi Räikkönen absoloval na okruhu Paul Ricard 99 kol, stejně jako jeho dva kolegové vyzkoušel na svém voze nový prototyp Pirelli střídavě s loňskou verzí pneumatiky do mokra. Iceman posléze přiznal, že prototypy ho z jeho hlediska vůbec nepřesvědčily, komfortněji se cítil s těmi loňskými.
"Na nějaké hodnocení je, myslím, ještě dost brzy. Měli jsme loňské pneu a pak novou směs, ale myslím, že bych preferovat ty starší. Jak už jsem ale řekl, je asi brzy vyslovit nějaké stanovisko. Také jsme nějakou dobu neseděli v našich monopostech, ale to je v pořádku. Pomůže nám to problematice lépe porozumět," komentoval dění na trati Räikkönen.
"Myslím, že možnost si vyzkoušet pneumatiky na mokru je dobré, jsou tu po celou dobu stálé podmínky. Z toho, že pomáháme Pirelli, máme také svůj užitek, takže po všech stránkách je to v pořádku," dodal Fin, který za svými kolegy v dnešním programu zaostal. Zítra ho ve druhém a závěrečném dni vystřídá Sebastian Vettel.
Další informace o testech pneumatik Pirelli do deště najdete zde.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.