První den "mokrých" pneumatikových testů svedl na trati v Le Castellet trojici Räikkönen, Ricciardo a Vandoorne. Fin byl z trojice zúčastněných nejpomalejší a proto si také na činnost výrobků Pirelli postěžoval.
Kimi Räikkönen absoloval na okruhu Paul Ricard 99 kol, stejně jako jeho dva kolegové vyzkoušel na svém voze nový prototyp Pirelli střídavě s loňskou verzí pneumatiky do mokra. Iceman posléze přiznal, že prototypy ho z jeho hlediska vůbec nepřesvědčily, komfortněji se cítil s těmi loňskými.
"Na nějaké hodnocení je, myslím, ještě dost brzy. Měli jsme loňské pneu a pak novou směs, ale myslím, že bych preferovat ty starší. Jak už jsem ale řekl, je asi brzy vyslovit nějaké stanovisko. Také jsme nějakou dobu neseděli v našich monopostech, ale to je v pořádku. Pomůže nám to problematice lépe porozumět," komentoval dění na trati Räikkönen.
"Myslím, že možnost si vyzkoušet pneumatiky na mokru je dobré, jsou tu po celou dobu stálé podmínky. Z toho, že pomáháme Pirelli, máme také svůj užitek, takže po všech stránkách je to v pořádku," dodal Fin, který za svými kolegy v dnešním programu zaostal. Zítra ho ve druhém a závěrečném dni vystřídá Sebastian Vettel.
Další informace o testech pneumatik Pirelli do deště najdete zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.