Sauberu hrozí milionová náhrada škody. Curyšský vrchní soud prohlásil žalobu německého jezdce, Adriana Sutila, za zákonnou.
Jedná se o rozsudek z 5. ledna. Někdejší jezdec Sauberu, který je momentálně testovačem Williamsu, poukazuje na svoji smlouvu a po Sauberu žádá v přepočtu o 87 milionů korun (3,5 milionů švýcarských franků).
Sauber tuto platbu odmítl na základě špatných výkonů Sutila. V jednom ze závodů v roce 2014 jezdec dostal penalizaci a na startu závodu se propadl. Byl také postižen chybnou manipulací s motorem a pak opustil proti pravidlům svůj monopost.
Kromě toho závodní stáj kritizovala, že pilot jí měl ústně přislíbit 988 milionů korun (40 milionů švýcarských franků) od sponzora, ale tento slib neměl dodržet. Navíc se na jedné tiskové konferenci od svého týmu distancoval.
Tyto argumenty závodního týmu ale před curyšským vrchním soudem nezabraly. Soudce narozdíl od okresního soudu v Hinwilu dal za pravdu jezdci. Sauber tak teď musí Sutilovi zaplatit správní poplatek ve výši 247 tisíc korun (10 tisíc švýcarských franků).
Jen připomeňme, že Sutil jezdil v barvách Sauberu ještě v roce 2014, pak se ale tým rozhodl jeho služeb i přes platnou smlouvu na rok 2015 nevyužít. Podobný osud potkal také Gieda van der Gardeho, který se s týmem soudil těsně před Grand Prix Austrálie, nakonec se dohodli na mimosoudním vyrovnání.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce