Někteří piloti mají tu smůlu, že jejich popularita se odvíjí pouze od událostí, které se závoděním příliš společného nemají. Jedním z nich může být i bývalý pilot dnes už zaniklé stáje Caterham, Holanďan Giedo van der Garde.
Holanďan se dostal do záběru médií kvůli skandálu, který se rozpoutal před sezónou 2015 a týkal se případného angažmá ve švýcarské stáji. Případ směřoval dokonce k soudu, ale po úspěšných stáních dnes třicetiletý pilot žalobu stáhl.
Podle holandského deníku De Telegraaf se má Giedo vrátit na závodní trať v kategorii LMP2 a absolvoval sérii European Le Mans v týmu Jota Sport. Tím pádem se představí i v legendárních 24 hodinách Le Mans - v červnu se ho van der Garde zúčastní poprvé ve své kariéře. "Bude to pro mě ona pověstná třešnička na dortu," pochvaluje si smlouvu a tím pádem vidinu Le Mans Holanďan.
Van der Garde podle zmíněného listu usiloval letos o účast v šampionátu WEC, případně německého mistrovství DTM, ale jeho "námluvy" v obou případech nevedly k žádnému výsledku. Teď se tedy situace mění a kdysi velká holandská naděje, kterou letos do jisté míry z povědomí fanoušků vymazal fenomenální Max Verstappen, opět bude moci dokazovat své závodní umění na tratích.
"Jsem velmi šťastný, že se konečně mohu díky Jota Sport vrátit k tomu, co dělám celý život a co mě činí šťastným. Domnívám se, že by letošní sezóna mohla být také dobrým odrazovým můstkem pro účast v nějakém továrním týmu v roce 2017," dodal van der Garde, který v současné době pracuje jako testovací pilot pro Pirelli.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.