Někteří piloti mají tu smůlu, že jejich popularita se odvíjí pouze od událostí, které se závoděním příliš společného nemají. Jedním z nich může být i bývalý pilot dnes už zaniklé stáje Caterham, Holanďan Giedo van der Garde.
Holanďan se dostal do záběru médií kvůli skandálu, který se rozpoutal před sezónou 2015 a týkal se případného angažmá ve švýcarské stáji. Případ směřoval dokonce k soudu, ale po úspěšných stáních dnes třicetiletý pilot žalobu stáhl.
Podle holandského deníku De Telegraaf se má Giedo vrátit na závodní trať v kategorii LMP2 a absolvoval sérii European Le Mans v týmu Jota Sport. Tím pádem se představí i v legendárních 24 hodinách Le Mans - v červnu se ho van der Garde zúčastní poprvé ve své kariéře. "Bude to pro mě ona pověstná třešnička na dortu," pochvaluje si smlouvu a tím pádem vidinu Le Mans Holanďan.
Van der Garde podle zmíněného listu usiloval letos o účast v šampionátu WEC, případně německého mistrovství DTM, ale jeho "námluvy" v obou případech nevedly k žádnému výsledku. Teď se tedy situace mění a kdysi velká holandská naděje, kterou letos do jisté míry z povědomí fanoušků vymazal fenomenální Max Verstappen, opět bude moci dokazovat své závodní umění na tratích.
"Jsem velmi šťastný, že se konečně mohu díky Jota Sport vrátit k tomu, co dělám celý život a co mě činí šťastným. Domnívám se, že by letošní sezóna mohla být také dobrým odrazovým můstkem pro účast v nějakém továrním týmu v roce 2017," dodal van der Garde, který v současné době pracuje jako testovací pilot pro Pirelli.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce