Někteří piloti mají tu smůlu, že jejich popularita se odvíjí pouze od událostí, které se závoděním příliš společného nemají. Jedním z nich může být i bývalý pilot dnes už zaniklé stáje Caterham, Holanďan Giedo van der Garde.
Holanďan se dostal do záběru médií kvůli skandálu, který se rozpoutal před sezónou 2015 a týkal se případného angažmá ve švýcarské stáji. Případ směřoval dokonce k soudu, ale po úspěšných stáních dnes třicetiletý pilot žalobu stáhl.
Podle holandského deníku De Telegraaf se má Giedo vrátit na závodní trať v kategorii LMP2 a absolvoval sérii European Le Mans v týmu Jota Sport. Tím pádem se představí i v legendárních 24 hodinách Le Mans - v červnu se ho van der Garde zúčastní poprvé ve své kariéře. "Bude to pro mě ona pověstná třešnička na dortu," pochvaluje si smlouvu a tím pádem vidinu Le Mans Holanďan.
Van der Garde podle zmíněného listu usiloval letos o účast v šampionátu WEC, případně německého mistrovství DTM, ale jeho "námluvy" v obou případech nevedly k žádnému výsledku. Teď se tedy situace mění a kdysi velká holandská naděje, kterou letos do jisté míry z povědomí fanoušků vymazal fenomenální Max Verstappen, opět bude moci dokazovat své závodní umění na tratích.
"Jsem velmi šťastný, že se konečně mohu díky Jota Sport vrátit k tomu, co dělám celý život a co mě činí šťastným. Domnívám se, že by letošní sezóna mohla být také dobrým odrazovým můstkem pro účast v nějakém továrním týmu v roce 2017," dodal van der Garde, který v současné době pracuje jako testovací pilot pro Pirelli.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.