Bývalý prezident FIA Max Mosley hovoří o současné problematické situaci, která se týká motorů ve Formuli 1.
F1 přešla v sezóně 2014 na hybridní pohonné jednotky, které jsou podstatně dražší než předchozí atmosférické motory s KERSem. FIA proto pohrozila, že pokud do 15. ledna jejich výrobci nepřijdou s rozumným návrhem na snížení nákladů, zavede levnější a jednodušší alternativní motor. Mandát k tomu udělila Berniemu Ecclestoneovi a svému prezidentovi Jeanovi Todtovi.
Nyní se k otázce motorů vyjádřil Max Mosley, který by se s automobilkami nepáral: "Současný problém se točí kolem nákladů na motory a jejich dodávek. Řešením by byla pravidla, která by umožňovala pouze dva motory na sezónu."
Minulý rok přitom došlo ke snížení počtu kusů z pěti na čtyři, kromě Mercedesu tento limit přesáhli všichni ostatní výrobci: Ferrari, Renault i Honda, která v případě Fernanda Alonsa použila dokonce až 12 motorů!
Mosley si však pevně stojí za svým, že by jeho návrh byl velmi přínosný: "Zdvojnásobilo by to dodávky a náklady snížilo na polovinu. Dnešním motorům by stačila jen drobná úprava k tomu, aby to šlo dosáhnout."
"Dodavatelé motorů by hned řekli, že to není možné a že by to byla katastrofa. Ale v historii F1 se nikdy nestalo, že by se taková tvrzení ukázala být přesná," dodává bývalý prezident FIA.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.