Bývalý prezident FIA Max Mosley hovoří o současné problematické situaci, která se týká motorů ve Formuli 1.
F1 přešla v sezóně 2014 na hybridní pohonné jednotky, které jsou podstatně dražší než předchozí atmosférické motory s KERSem. FIA proto pohrozila, že pokud do 15. ledna jejich výrobci nepřijdou s rozumným návrhem na snížení nákladů, zavede levnější a jednodušší alternativní motor. Mandát k tomu udělila Berniemu Ecclestoneovi a svému prezidentovi Jeanovi Todtovi.
Nyní se k otázce motorů vyjádřil Max Mosley, který by se s automobilkami nepáral: "Současný problém se točí kolem nákladů na motory a jejich dodávek. Řešením by byla pravidla, která by umožňovala pouze dva motory na sezónu."
Minulý rok přitom došlo ke snížení počtu kusů z pěti na čtyři, kromě Mercedesu tento limit přesáhli všichni ostatní výrobci: Ferrari, Renault i Honda, která v případě Fernanda Alonsa použila dokonce až 12 motorů!
Mosley si však pevně stojí za svým, že by jeho návrh byl velmi přínosný: "Zdvojnásobilo by to dodávky a náklady snížilo na polovinu. Dnešním motorům by stačila jen drobná úprava k tomu, aby to šlo dosáhnout."
"Dodavatelé motorů by hned řekli, že to není možné a že by to byla katastrofa. Ale v historii F1 se nikdy nestalo, že by se taková tvrzení ukázala být přesná," dodává bývalý prezident FIA.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.