Je to snad nejdiskutovanější téma zimní přestávky před nadcházející sezónou - dokáže Ferrari ještě více zdramatizovat šampionát, aby se nestal dalším dominantním rokem ze strany Mercedesu? Třetí rok nadvlády by asi byl pro mnohé nestravitelný.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se vyjádřil opět v lehce básnickém duchu, když prohlásil, že "... hlavním cílem pro rok 2016 je nechat odvát úsměv z tváře mého přítele Toto Wolffa". Ovšem Wolff je poněkud jiného názoru, on sám je ohledne ukončení převahy Mercedesu "permanentně skeptický".
"Jsem si jist, že v roce 2016 budeme mít opět skvělé auto. Jsme si vědomi rudé hrozby (míněno Ferrari), a rozhodně je nechceme nechat příliš příblížit," uvedl pro finský deník Turun Sanomat Nico Rosberg. Ferrari bylo v loňském roce jediným týmem, který dokázal narušit vítěznou hegemonii Mercedesu.
Arrivabene dokonce za své prognózy sklízel na sociálních sítích posměšky. "Co po mě tedy chcete, pokud jde o týmové cíle? Abych všem řekl, že se spokojíme s druhým místem? Samozřejmě chceme vítězit, ale to neznamená, že se nám to bezpodmínečně podaří. Ale za touto metou půjdeme opravdu velice tvrdě," reagoval na narážky Arrivabene.
Kimi Räikkönen už několikrát deklaroval velký pokrok, který udělalo Ferrari mezi roky 2014 a 2015. "Pokud tato období porovnáte, je jasné, jak se náš vůz oproti předchozímu roku zlepšil. Je zřejmé, co je naším cílem, Mercedes byl v posledních letech velice silný, takže všem jde o to, jako ho konečně porazit. Stane se to? Doufáme, že ano. Než ale dělat přehnaná prohlášení, raději si počkám, až budou auta na trati a na několik prvních závodů. Pak opravdu uvidáme, jak na tom jsme. Spousta věcí probíhá v továrně, ale nedá se to srovnat s tím, když je vůz na okruhu. Po několika kolech budeme mít jasno, zda budeme dobří nebo ne. Jsem si jist, že náš balík změn je na vysoké úrovni. Ale jestli dostatečně? To ukáže až čas," dodává finský pilot.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.