Je to snad nejdiskutovanější téma zimní přestávky před nadcházející sezónou - dokáže Ferrari ještě více zdramatizovat šampionát, aby se nestal dalším dominantním rokem ze strany Mercedesu? Třetí rok nadvlády by asi byl pro mnohé nestravitelný.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se vyjádřil opět v lehce básnickém duchu, když prohlásil, že "... hlavním cílem pro rok 2016 je nechat odvát úsměv z tváře mého přítele Toto Wolffa". Ovšem Wolff je poněkud jiného názoru, on sám je ohledne ukončení převahy Mercedesu "permanentně skeptický".
"Jsem si jist, že v roce 2016 budeme mít opět skvělé auto. Jsme si vědomi rudé hrozby (míněno Ferrari), a rozhodně je nechceme nechat příliš příblížit," uvedl pro finský deník Turun Sanomat Nico Rosberg. Ferrari bylo v loňském roce jediným týmem, který dokázal narušit vítěznou hegemonii Mercedesu.
Arrivabene dokonce za své prognózy sklízel na sociálních sítích posměšky. "Co po mě tedy chcete, pokud jde o týmové cíle? Abych všem řekl, že se spokojíme s druhým místem? Samozřejmě chceme vítězit, ale to neznamená, že se nám to bezpodmínečně podaří. Ale za touto metou půjdeme opravdu velice tvrdě," reagoval na narážky Arrivabene.
Kimi Räikkönen už několikrát deklaroval velký pokrok, který udělalo Ferrari mezi roky 2014 a 2015. "Pokud tato období porovnáte, je jasné, jak se náš vůz oproti předchozímu roku zlepšil. Je zřejmé, co je naším cílem, Mercedes byl v posledních letech velice silný, takže všem jde o to, jako ho konečně porazit. Stane se to? Doufáme, že ano. Než ale dělat přehnaná prohlášení, raději si počkám, až budou auta na trati a na několik prvních závodů. Pak opravdu uvidáme, jak na tom jsme. Spousta věcí probíhá v továrně, ale nedá se to srovnat s tím, když je vůz na okruhu. Po několika kolech budeme mít jasno, zda budeme dobří nebo ne. Jsem si jist, že náš balík změn je na vysoké úrovni. Ale jestli dostatečně? To ukáže až čas," dodává finský pilot.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.