Nejmladší pilot v historii Formule 1 sklidil pochvalné reakce za svou premiérovou sezónu, odnesl si řadu ocenění. Pochopitelně v té chvíli také začaly nabírat na intenzitě i názory, že jeho cesta do některého ze špičkových týmů se otevírá.
Už v průběhu sezóny osmnáctiletý Holanďan býval spojován s Ferrari, což bylo a stále je zpochybňováno jeho dlouhodobým kontraktem s Red Bullem. Ovšem jeho otec Jos Verstappen, jenž na synovu kariéru pečlivě dohlíží, si hodlá nechat pootevřená vrátka pro případnou změnu týmového dresu pro sezónu 2017. A opět se hovoří o závodní sedacče v Maranellu.
Nahrávají tomu určité okolnosti - nemálo hlasů předpokládá, že nejstarší muž závodního pole Kimi Räikkönen příští rok asi svou kariéru v F1 zakončí, pak by ho mohl nahradit právě Verstappen. "Asi by nebylo normální, kdyby se o tom nemluvilo. Pořád se zdůrazňovalo, jak je mladý, ale letos odvedl dobrou práci. I když jste mladí, můžete mít zkušenosti, vždyť v současnosti spousta pilotů začíná mnohem dříve než my," komentoval situaci Räikkönen.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel ale není přesvědčen, že Verstappen už dosáhl bodu, kdy by se vypořádal s účasti ve špičkovém týmu. V tom duchu se vyjádřil pro španělský sportovní list Marca: "Je jisté, že příští rok bude Kimi u Ferrari, co bude dál, to opravdu netuším, ale doufám, že ještě zůstane. A Verstappen? Upřímně nevím, těch mladíků, co se objevují, je hodně a někteří jsou ještě mladší než on," komentoval Vettel názor, že Verstappen svými výkony upomíná na ranou kariéru Michaela Schumachera či samotného Vettela.
"Jediné, co mohu přesně říci, že ve Formuli 1 začal mnohem dřív než já nebo Michael. Ale srovnání v tomto případě není vůbec jednoduché. Můžete si vzít na pomoc čísla, ale lidé jsou prostě odlišní. Max byl v mnoha závodech vynikající a zaslouší si blahopřání, ale pořád je ještě hodně mladý a má před sebou velmi dlouhou cestu," dodává Vettel.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.