Nejmladší pilot v historii Formule 1 sklidil pochvalné reakce za svou premiérovou sezónu, odnesl si řadu ocenění. Pochopitelně v té chvíli také začaly nabírat na intenzitě i názory, že jeho cesta do některého ze špičkových týmů se otevírá.
Už v průběhu sezóny osmnáctiletý Holanďan býval spojován s Ferrari, což bylo a stále je zpochybňováno jeho dlouhodobým kontraktem s Red Bullem. Ovšem jeho otec Jos Verstappen, jenž na synovu kariéru pečlivě dohlíží, si hodlá nechat pootevřená vrátka pro případnou změnu týmového dresu pro sezónu 2017. A opět se hovoří o závodní sedacče v Maranellu.
Nahrávají tomu určité okolnosti - nemálo hlasů předpokládá, že nejstarší muž závodního pole Kimi Räikkönen příští rok asi svou kariéru v F1 zakončí, pak by ho mohl nahradit právě Verstappen. "Asi by nebylo normální, kdyby se o tom nemluvilo. Pořád se zdůrazňovalo, jak je mladý, ale letos odvedl dobrou práci. I když jste mladí, můžete mít zkušenosti, vždyť v současnosti spousta pilotů začíná mnohem dříve než my," komentoval situaci Räikkönen.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel ale není přesvědčen, že Verstappen už dosáhl bodu, kdy by se vypořádal s účasti ve špičkovém týmu. V tom duchu se vyjádřil pro španělský sportovní list Marca: "Je jisté, že příští rok bude Kimi u Ferrari, co bude dál, to opravdu netuším, ale doufám, že ještě zůstane. A Verstappen? Upřímně nevím, těch mladíků, co se objevují, je hodně a někteří jsou ještě mladší než on," komentoval Vettel názor, že Verstappen svými výkony upomíná na ranou kariéru Michaela Schumachera či samotného Vettela.
"Jediné, co mohu přesně říci, že ve Formuli 1 začal mnohem dřív než já nebo Michael. Ale srovnání v tomto případě není vůbec jednoduché. Můžete si vzít na pomoc čísla, ale lidé jsou prostě odlišní. Max byl v mnoha závodech vynikající a zaslouší si blahopřání, ale pořád je ještě hodně mladý a má před sebou velmi dlouhou cestu," dodává Vettel.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.