Kauza Lotusu byla při dnešním soudním Nejvyššího soudu v Londýně odložena na 21. prosince 2015. Renault přislíbil, že do 16. prosince odkoupí jeho akcie a všechny dluhy za závodní tým z Enstone uhradí do konce roku.
Pro Lotus šlo dnes o poslední šanci, jak se vyrovnat se svým hlavním věřitelem - s britskými daňovými úřady. Jenže potvrzené odkoupení Renaultem minulý týden mu dává více času. Dohoda Renaultu o nákupu akcií má být dokončena do 16. prosince. Pokud by nedošlo k jejímu podpisu, týmu by hrozila exekuce.
"Pro kupní smlouvu na akcie byl stanoven 16. prosinec a Renault souhlasí s tím, že všem věřitelům zaplatí do 31. prosince. Proto předpokládám, že když se vrátíme 21. prosince, půjde jen o to zaručit, že kupní smlouva na akcie byla podepsána. Po celou dobu šlo o zajímavý proces, ale jsme tam, kde jsme," uvádí pro Reuters šéf výkonný ředitel Lotusu Matthew Carter.
Francouzská automobilka již dříve oznámila, že má zájem o odkoupení Lotusu, dlouho však s držitelem komerčních práv jednala o historických finančních bonusech. Do cíle v Abú Zabí se tým se svými původními vlastníky, s lucemburskou společností Genii, sotva dobelhal. Ta do něj investovala jen nezbytné minimum pro přežití. Její předseda Gerard Lopez v Abú Zabí prohlásil, že si podíl v týmu i přes prodej Renaultu hodlá ponechat.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.