Italský dodavatel pneumatik má zajištěnou účast v F1 pro sezóny 2017 až 2019, ale s ohledem na radikální změny, které vstoupí v platnost po následující sezóně, předpokládá podporu ze strany týmů ohledně nezbytného testovacího procesu.
Do přípravy nových pravidel je zapojen i Pat Symonds (Williams), jenž se v technické pracovní skupině podílí na přesném znění změn chystaných pro rok 2017. "Pokud je mi známo, Komise F1 a Strategická skupina jsou s výsledky naší práce spokojeny. Existují různé názory na rychlosti nových vozů, stejně jako tomu bylo v roce 2008, ale budeme postupovat vpřed," dodal.
Dále vysvětlil, že rychlejší časy na jedno kolo budou zčásti důsledkem použití větších pneumatik, ale podílet se na nich budou i aerodynamická vylepšení jako větší spoilery a lepší difuzory.
Pirelli s ohledem na změny pneumatik žádá mnohem více testů, protože pláště budou radikálně odlišné, schopné poskytovat daleko větší přilnavost a budou odolávat vyššímu zatížení. "Našim požadavkům musí být vyhověno, jinak žádné pneumatiky nebudou," razantně se vyslovil pro UOL Esporte šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.
"Bude nutné najít řešení, protože jinak žádné mistrovství 2017 nebude, protože nebudeme schopni udělat to, co se od nás žádá. Podílí se na tom mnoho aspektů - ať politických nebo finančních, ale musíme najít nějaké řešení," trvá na svém Hembery.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.