Pravidla pro aerodynamiku připravovaná na rok 2017 byla podle technického ředitele plně definována a odsouhlasena. Nyní zbývá jen jejich formální posvěcení Světovou radou motorsportu. Předjíždění ve Formuli 1 ale neusnadní, spíše naopak.
Týmy spolupracovaly s FIA na vytvoření aerodynamických balíků, s nimiž by dosahovaly mnohem rychlejších časů a díky kterým by monoposty byly pro piloty mnohem náročnější na ovládání.
Schválení již získal klíčový článek 3 technických pravidel, který definuje karosérii a rozměry. Změna aerodynamiky půjde ruku v ruce s širšími pneumatikami, které připravuje Pirelli.
Pravidla schválena, Williams formuluje znění"Existuje sada pravidel, koncept článku 3. Z velké části je na Williamsu, aby zformuloval text, byť diskuse byly velmi široké. Návrh bude do týdne odeslán týmům, obsahuje v podstatě ale vše, co bylo odsouhlaseno, jen je to dáno do jednoho dokumentu," prozrazuje Symonds.
"Plně definuje aerodynamická pravidla. Sám o sobě neurčuje velikost pneumatik, ale na ní jsme se už dohodli a pravidla jsou kolem těchto velikostí postavena. I když se článek 3 neodkazuje na velikost pneumatik, jsou s ní samozřejmě různé šířky křídel a karosérie spojeny.
Věřím, že nyní máme plně definovanou sadu pravidel, která se týká celé karosérie. Věřím, že máme s Pirelli dohodou, pokud jde o velikost pneumatik. Jsou tam určité odlišné možnosti, pokud jde o to, jaká bude výkonnost balíku, jestli bude skutečně odpovídat roku 2008.
Jsme ale v pozici, abychom zašli dále. Pokud vím, ve Strategické skupině jsou všichni spokojeni, a věřím, že jsou spokojeni i v Komisi F1. Pravidla musí být ratifikována do března, na to zbývá ještě nějaký čas. V tomto ohledu jsme na tom dost dobře - udělali jsme to, o co jsme byli požádáni," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Větší difuzor i velké přední křídlo na návrh Red BulluPravidla vycházejí z návrhu Red Bullu, ale předjíždění kvůli větším křídlům a vlivu aerodynamiky neusnadní: "Většina nápadů byla vzata z návrhu Red Bullu. Skončila u většího difuzoru, velkého předního křídla a určitého, podle mě celkem atraktivního, návrhu tvaru karoserie.
Jsou trochu retro, ale pokyn ze Strategické skupiny zněl vozy zrychlit a zajistit, aby lépe vypadaly. Myslím, že jsme tyto dva body splnili. Není na mě určit, zda jsme udělali správnou věc či nikoliv, ale členové schůzek týkajících se technických pravidel učinili to, o co byli požádáni," vysvětluje Symonds.
Nový balík podle něj bude flexibilní, aby se dal přizpůsobit případným dalším požadavkům na zvyšování rychlostí: "Abych byl upřímný, tak máme celkem široce otevřenou aerodynamickou platformu, nebude to velký problém navyšovat její výkonnost.
Ve skutečnosti se domnívám, že přidáváme o něco více, než bylo požadováno, ale momentálně jsou odhady Pirelli týkající se nárůstu přilnavosti pneumatik docela nízké, proto musíme přitlačit na straně aerodynamiky," popisuje Symonds.
Flexibilní, ale horší pro předjížděníNa závěr na příkladu Hamiltona neúspěšně stíhajícího Rosberga v Brazílii vysvětluje, proč bude předjíždění zřejmě náročnější: "Jsem přesvědčený o tom, že když máte na voze více přítlaku, pak se hůře následuje auto před vámi. A toto auto má více přítlaku."
"Proto bez ohledu na delikátnosti, s nimiž mohla přijít Pracovní skupina pro předjíždění, a bez ohledu na to, jestli tomu někdo věří či nikoliv, jako člen té skupiny vím, jaké zkratky jsme podstoupili proti skutečně vědeckému proces. Faktem je, že když máte více přítlaku, pak se hůře jezdí za druhým autem. Myslím, že to je zjednodušený, nicméně celkem pravdivý pohled," dodává Symonds.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.