Sauber představil nový monopost C24

Sauber
Sauber, foto: Sauber Motorsport AG
Daniel Šupa 13. ledna 2005 14:36
Sdílej:

C24 je vůbec prvním Sauberem z vlastního aerodynamického tunelu.

„Naši specialisté přes aerodynamiku jsou obzvláště motivováni prokázat svoje schopnosti a šikovnost,“ říká technický ředitel týmu Sauber Petronas Willy Rampf. Změny spočívající ve zvýšení předního spoileru o 50 mm, posunutí zadního spoileru o 150 mm vpřed a pevná výška difusoru o hodnotě 125 mm, jsou jednoznačná a pro všechny stejnou výzvou. „Součet těchto opatření s tvrdšími pneumatikami redukoval přítlak o 20%.“ Snahou je získat ztrátu zpět jinou cestou a kromě přítlaku je nutné udržet stabilitu, dobré jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost. C24 vychází z loňského úspěšného monopostu. Inženýři ho vylepšili v oblastech, kde měl C23 další potenciál ke zlepšení a nebylo jich údajně podle Rampfa málo. Loňský vůz měl zdařilou konstrukci zadní části bočních tanků, zádě samotné a zadního spoileru. „Snažili jsme se toho využít ještě více.“ Avšak nejen o zadní části vozu je vydařená aerodynamika. Rampf připomíná známou věc. Využít zadního spoileru můžete pouze tehdy, máte li dostatečný přítlak i na předním. „Zvýšení spoileru redukovalo přední přítlak skutečně hodně.“ Sauber se rozhodl tuto nevýhodu řešit úpravou profilu spodní části šasi v kombinaci s dalšími menšími úpravami a prvky, jež upravují proudění vzduchu. Ne vše je ale o aerodynamice. Sauber se vrátil k vlastní převodovce, jež je lehčí, menší, pevnější a kompaktnější. Monopost je osazen opět zákaznickým agregátem Ferrari. Změnou je ale dodavatel pneumatik. Letos poprvé pojede Sauber s gumami Michelin, od kterých si na základě podzimních testů hodně slibuje. „Jsem si jist, že C24 bude konkurenceschopný a posune nás zase blíže k předním týmům,“ dodává těsně před slavnostní premiérou Willy Rampf. Foto: Sauber Petronas
Témata:
Stalo se