Nová americká naděje Alexander Rossi necítí žádnou zášť, že si Gene Haas pro svůj debut v roce 2016 vybral jiné piloty. Lituje jen skutečnosti, že americký tým přišel o dobrou možnost prezentovat ve svém středu "svého" pilota.
Rossi uvádí, že ho nijak nepřekvapilo, že Haas sáhl po zkušenějších Grosjeanovi a Gutiérrezovi. "Chápu, že Formule 1 je stejně jako sport také byznys. Je v pořádku, že se k tomu obchodnímu modelu přiklonili, za to je respektuji. Nicméně si myslím, že s americkým pilotem v americkém týmu by se otevřela spousta nových možností. Ale kdo ví, co se stane v budoucnu. S Haasem a Steinerem mám dobré vztahy a přeju jim v příští sezóně hodně štěstí. Doufám, že Amerika bude v F1 zastoupena ještě silněji," prohlásil Rossi.
Čtyřiadvacetiletý Kaliforňan přiznal, že už v době konání italské Grand Prix věděl, že pro něj trvalé místo u Haase nebude, přestože tým pokračoval v prohlášeních, v ncihž Rossi figuroval jako jedna z možností pro rok 2016. "Jednání nikdy nebyla natolik vážná, abych z měl nějaký nepříjemný pocit z promarněné šance. Když nic jiného, dostal jsem šanci nastoupit u Manoru a prezentovat se na závodní dráze."
Dvířka u Manoru pootevřená?Pokud to nevyšlo u Haasu, šance je ještě pořád u Manoru, kde absolvoval Rossi pět Grand Prix a ve srovnání se zkušenějším Stevensem si vedl nadmíru dobře. "Probíhají nějaká jednání a věci se zdají být pozitivní, myslím, že by mohla vyjít společná spolupráce v příští sezóně. Ale vím, jak specifickou oblastí Formule 1 je, takže jen konstatuji, že to s vyhlídkami na rok 2016 vůbec není špatné."
Právě možnost zakotvit pevněji v F1 vedla Rossiho k rozhodnutí vzdát se možnosti závodit v kategorii WEC nebo Formuli E. "Teď se chci plně soustředit na F1, s Manorem jsem zažil skvělé závody a dospěli během naší spolupráce k množství dobrých výsledků. I z toho důvodu se těším na příští rok," popsal své šance Rossi a zároveň dodal, že odcházející dvojice Lowdon a Booth nemají "žádný efekt" na jeho další jednání s týmem.
GP2 nelze přehlížetRossi nakonec připustil, že v případě nenaplnění šancí v F1 nechce tak docela uzavřít možnost pokračovat v závodech GP2. Své působení v této sérii označil za velmi kvalitní a vyjádřil uspokojení s průběhem celé sezóny. "Stoffel Vandoorne byl letos naprosto fenomenální, vždy bylo nesmírně těžké ho porazit. Navíc první polovina šampionátu nebyla zcela ideální, pár věcí nás zbrzdilo, nicméně druhá část už byla velice slušná, což nakonec odráží i titul vicemistra."
Američan je tedy názoru, že po takovém výsledku už nezbývá, než se prosadit i na poli F1: "V GP2 jsem třikrát vyhrál a dalších sedm závodů jsem stanul na stupních vítězů. V F1 se mi dařilo úspěšně bojovat se Stevensem, což je další pozitivum. S ohledem na to, že jsem vstoupil do F1 v její poslední čtvrtině, jsem se prezetoval dobrou rychlostí, proto mohu být sám se sebou spokojen," uzavírá Rossi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.